Karta do konta - poręczna, wygodna, bezpieczna

Karta zapewni Ci wygodny dostęp do pieniędzy zgromadzonych na koncie. Wydawana jest bezpłatnie. Bezpiecznie zapłacisz nią za zakupy w Polsce
i na całym świecie. Kiedy zechcesz, wypłacisz pieniądze z konta lub wpłacisz gotówkę na konto we wpłatomacie. Oferujemy dwa rodzaje kart płatniczych - do wyboru: kartę Mastercard wydaną z Pocztą Polską lub Visa, obie z usługą bezpiecznych płatności internetowych 3-D Secure.

karta do konta Banku Pocztowego

Dlaczego warto
mieć kartę do konta

  • karta wydawana jest bezpłatnie
  • to wygodny dostęp do pieniędzy na koncie przez 24 h na dobę
  • możesz bezpłatnie wypłacać pieniądze we wszystkich bankomatach w Polsce i za granicą,
    a także w placówkach Banku i Poczty w ramach abonamentu bankomatowego
  • bez opłat wpłacasz gotówkę we wpłatomatach Euronetu
  • w bankomatach Euronetu możesz wypłacić gotówkę zbliżeniowo
  • szybko i wygodnie zapłacisz zbliżeniowo za zakupy (do 50 zł bez konieczności podawania PINu)
  • dzięki usłudze Cash Back – bezpłatnie wypłacisz gotówkę podczas zakupów w placówce pocztowej, kasie sklepu lub na stacji benzynowej
  • kartą dokonasz bezpiecznych płatności w internecie
  • możesz mieć pełną kontrolę nad operacjami na własnym rachunku oraz transakcjami dokonanymi kartą płatniczą, dzięki usłudze „Powiadamianie SMS Serwis SMS

Płać kartą

  • używaj karty do Pocztowego Konta Bez Ograniczeń bez dodatkowych opłat
  • korzystaj z bezpłatnej karty do Bliskiego Konta Pocztowego, a jeśli dokonasz nią płatności na łączną kwotę minimum 300 zł w miesiącu, nie będzie pobrana opłata za prowadzenie konta
  • karta do kont Pocztowego ZawszeDarmowego i Konta Standard też może być bezpłatna, jeśli dokonasz nią
    płatności na kwotę minimum 300 zł w miesiącu
  • jeśli masz Konto Nestor to karta staje się bezpłatna, jeśli dokonasz nią
    płatności na kwotę minimum 200 zł w miesiącu

Sprawdź promocję "Poczta Pełna Korzyści",
dzięki której na Twoje konto bankowe wraca
do 50 zł miesięcznie.

 

 

Jak zamówić kartę?

Aby otrzymać kartę do konta, należy mieć konto w Banku Pocztowym.
Składając wniosek, wskaż rodzaj karty, który wybierasz. Więcej informacji o kartach...

Wypełnij wniosek:

przez telefon

801 100 500   lub  (52) 34 99 499 Użyj numeru telefonu

w placówce

Znajdź placówkę
Jak to działa?

DZIENNE LIMITY DLA KART

LIMITY TRANSAKCYJNE DLA KARTY

 WARTOŚĆ DOMYŚLNA

 LICZBA DOMYŚLNA (maksymalna)

 

1. Dzienny limit transakcji - bezgotówkowych i gotówkowych (maksymalny limit 6000,00 PLN)

6 000 zł

limit jest osobno definiowany

     1.1 w tym limit transkacji w POS - bezgotówkowych i gotówkowych (maksymalny limit 6000,00 PLN) 

6000 zł

15

          1.1.1. w tym limit transakcji internetowych (maksymalny limit 6000,00 PLN) 

0 zł

15

     1.2 w tym limit wypłat gotówkowych w bankomacie (maksymalny limit 6000,00 PLN) 

6000 zł

5

2. Maksymalna wartość jednej transakcji zbliżeniowej w Polsce bez konieczności potwierdzenia PIN-em

50 zł

-

3. Maksymalna wartość wypłaty gotówki za pomocą usługi cash back dla kart Mastercard

500 zł

-

4. Maksymalna wartość wypłaty gotówki za pomocą usługi cash back dla kart VISA

300 zł

-

Powyższe limity (z wyłączeniem limitów pkt. 2,3 i 4) możesz zmienić, dzwoniąc na infolinię Banku tel. 801 100 500, w bankowości internetowej lub placówce Banku.

Płatności zbliżeniowe

Płatności zbliżeniowe to szybki i wygodny sposób na codzienne zakupy. Aby dokonać płatności wystarczy zbliżyć kartę do czytnika i zapłacone!
Krótki dźwięk czytnika oznacza dokonanie płatności.

 

Płatności zbliżeniowej można dokonać do kwoty 50 złotych bez potrzeby wprowadzania kodu PIN. Wystarczy zbliżyć kartę do specjalnego czytnika na odległość 5 cm. W przypadku transakcji powyżej kwoty 50 zł, dla bezpieczeństwa transakcji, wymagane jest dodatkowe potwierdzenie transakcji kodem PIN.

Czytaj więcejna temat: Płatności zbliżeniowe
płatności zbliżeniowe

Płać bezpiecznie w internecie

  • Zwiększ limit dziennej wartości transakcji na odległość. Limit wstępnie ustawiony jest na 0zł. 
    Dzwoniąc na Infolinię zmienisz limit wykonywanych operacji do wartości, na którą zamierzasz dokonywać transakcje internetowe.
  • Szukaj sprawdzonych sprzedawców. Unikaj zakupów, szczególnie gdy cena wydaje się podejrzanie niska. Przed dokonaniem zakupu zapoznaj się z regulaminem sklepu. Warto też sprawdzić na forach internetowych lub w grupach dyskusyjnych, jakie opinie ma dany sklep
  • Nigdy nie udostępniaj karty osobom trzecim – kartą powinna posługiwać się wyłącznie osoba, dla której karta została wydana. Nigdy nie wpisuj kodu PIN swojej karty, by potwierdzić operację. Zachowaj szczególną ostrożność podczas przekazywania poufnych danych karty.
  • Korzystaj z dodatkowego zabezpieczenia 3-D Secure. Dzięki usłudze 3-DSecure otrzymujesz dodatkowe, bezpłatne zabezpieczenie płatności kartą w internecie. 

Standard 3-D Secure został stworzony z myślą o zapewnieniu lepszych zabezpieczeń i dodatkowego uwierzytelniania płatności kartami  podczas zakupów w sklepach internetowych. Klient dokonując płatności kartą w sklepie oznaczonym symbolem „Mastercard SecureCode” lub „Verified by VISA”;  zostanie poproszony o dodatkowe zatwierdzenie transakcji kodem autoryzacji, wysłanym SMS-em pod numer telefonu zarejestrowanym w banku.  

  • Płacąc za zakupy internetowe, korzystaj z własnego komputera, na którym jest zainstalowany i zaktualizowany program antywirusowy
  • Nie korzystaj z linków – na stronę sklepu wejdź wpisując adres w oknie przeglądarki, unikniesz w ten sposób stron podszywających się pod legalnie działające sklepy. 

Jak przebiega płatność z usługą 3-D Secure?

Cash back

Teraz masz jeszcze łatwiejszy dostęp do swoich pieniędzy. Płacąc kartą za zakupy możesz wypłacać gotówkę dzięki usłudze cash back podczas codziennych zakupów. We wszystkich punktach oferujących tę usługę przy wejściu lub przy kasie znajdują się naklejki - symbole Visa Cash Back lub "płać kartą i wypłacaj".

Dodatkowo zyskujesz

  •  

    wypłacasz pieniądze w sklepach spożywczych, galeriach handlowych, restauracjach i stacjach benzynowych

  •  

    nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów związanych z wypłatą

  •  

    masz gwarancję bezpieczeństwa

  •  

    wypłaty możesz realizować kilka razy w ciągu dnia, niezależnie od kwoty zakupu opłacanego kartą, maksymalna kwota jednorazowej wypłaty to 500 zł przy płatności kartą Master Card i 300 zł kartą Visa

Czytaj więcejna temat: Dodatkowo zyskujesz

 

Płatności i wypłaty gotówki kartą do konta
walutach zagranicznych

Transakcje dokonane kartą do konta są rozliczane w złotych (PLN). Nie pobieramy opłat ani prowizji za przewalutowanie płatności dokonanych w innej walucie niż PLN. 

  • Dla kart do konta Visa stosowane są kursy wymiany walut wg kalkulatora walutowego dostępnego na stronie Visa
  • Dla kart do konta Mastercard, w przypadku transakcji w walucie euro (EUR), stosowane są kursy sprzedaży walut wg tabeli, a dla innych walut zagranicznych, transakcje przeliczane są najpierw na euro wg kalkulatora walutowego dostępnego na stronie.

W zagranicznych sklepach, stacjach benzynowych, barach, restauracjach i bankomatach często oferowana jest turystom opcja wskazania waluty do rozliczenia płatności kartą. Aby uniknąć dodatkowych kosztów pośredników, takich jak opłata za wymianę waluty na PLN lub niekorzystny kurs wymiany, zalecamy albo nie korzystanie z tej opcji, albo przed skorzystaniem z niej, upewnienie się co do wysokości oferowanego kursu wymiany i finalnej kwoty obciążenia.

Polecamy abonament na bezpłatne wypłaty gotówki ze wszystkich bankomatów oznaczonych logo Mastercard/Visa na całym świecie.
Abonament można uruchomić dzwoniąc na Infolinię Banku Pocztowego lub w czasie wizyty w placówce Banku – działa on od następnego miesiąca po uruchomieniu. Z abonamentu można zrezygnować w każdej chwili, składając taką dyspozycję na Infolinię Banku lub w placówce Banku – wyłączenie usługi następuje od następnego miesiąca po zgłoszeniu rezygnacji.

Abonament na bezprowizyjne wypłaty gotówki
z bankomatów

Skorzystaj z usługi abonamentu na bezprowizyjne wypłaty gotówki ze wszystkich bankomatów w kraju i za granicą. Dyspozycję o włączeniu abonamentu możesz złożyć w dowolnej chwili przez Infolinię.
Abonament będzie aktywny od początku następnego miesiąca kalendarzowego. Pozostanie on aktywny do czasu, kiedy złożysz dyspozycję o jego wyłączeniu. Wyłączenie nastąpi od początku następnego miesiąca kalendarzowego.
Miesięczna opłata za abonament zgodna z Taryfą Opłat i Prowizji.

Pytania i odpowiedzi

1. Jak zastrzec kartę?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Jeśli utracisz swoją kartę niezwłocznie zadzwoń pod numer 52 349 94 94 i zastrzeż kartę.

2. Czym jest PIN i czy jest zapisany na mojej karcie?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • PIN to Twój osobisty numer identyfikacyjny służący do potwierdzania transakcji dokonywanych przez Ciebie kartą. Z reguły składa się on z 4 cyfr. Ważne jest, żebyś szczególnie chronił kod PIN i pilnował, by nikt postronny nie wszedł w jego posiadanie. Najlepiej żebyś go zapamiętał, a nie zapisywał. Zabezpieczy Cię to przed możliwością poznania kodu przez potencjalnego złodzieja. W żadnym wypadku nie powinieneś trzymać zapisanego kodu PIN wraz z kartą. Jeśli już wolisz zapisać PIN, bo boisz się, że możesz go zapomnieć, zrób to w sposób zakodowany. To zwiększy bezpieczeństwo posługiwania się kartą. PIN oczywiście nie jest zapisany na pasku magnetycznym karty.

3. Co to jest autoryzacja transakcji dokonywanych kartą?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Gdy płacisz kartą, w procesie autoryzacji terminal łączy się z centrum autoryzacyjnym i sprawdza autentyczność Twojej karty, jej danych, tego czy karta nie została zastrzeżona lub skradziona oraz czy posiadasz dostatecznie dużo środków na koncie, by dokonać płatności. Jeśli wszystko przebiegnie pomyślnie, transakcja zostaje autoryzowana, co jest równoznaczne z zezwoleniem na dokonanie płatności kartą. Dokonanie autoryzacji jest również potwierdzeniem, jakie sprzedawca dostaje od Banku - wystawcy karty, że ten zapłaci za Twoje zakupy. Jeśli terminal nie może połączyć się z centrum autoryzacyjnym, wówczas nie dojdzie do autoryzacji i Twoja płatność zostanie odrzucona. Dzieje się tak np. gdy w sklepie nastąpi awaria terminala.

4. Czy sklep może odmówić mi przyjęcia płatności kartą?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Sklep nie może odmówić Ci przyjęcia karty jeśli ma podpisaną umowę z centrum autoryzacyjnym. Takie sklepy mają na drzwiach, bądź w innym widocznym miejscu oznakowania informujące, że honorują płatności kartami. Sklep ma wtedy obowiązek przyjmować płatności kartami.

5. Czy za płatność kartą w sklepie zostanie mi pobrana dodatkowa opłata?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Nie. W Polsce sprzedawcy zobowiązują się w umowach z centrami rozliczeniowymi do niepobierania żadnych dodatkowych opłat za płacenie kartą. Jeśli sprzedawca będzie od Ciebie żądał dodatkowej opłaty, zrezygnuj z zakupu i poinformuj o tym centrum rozliczeniowe, które go obsługuje. W innych krajach jest podobnie. Tylko w niektórych państwach pozwolono sprzedawcom przerzucać koszty prowizji na Klientów.

6. Czy korzystanie z karty jest bezpieczne?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Korzystanie z karty jest bezpieczne. Pamiętaj tylko o przestrzeganiu kilku prostych zasad.
    Po pierwsze, uważaj by Twój kod PIN nie dostał się w ręce osób niepowołanych (nigdy nie podawaj swojego numeru PIN sprzedawcy czy innej obcej osobie). Chroń też numer karty i dane na niej zawarte. Po drugie, chroń samą kartę. Jeśli nie nosisz jej przy sobie to powinieneś wiedzieć gdzie się znajduje, tak byś mógł szybko zauważyć jej ewentualne zniknięcie. Po trzecie, dokonując transakcji w sklepie, nigdy nie trać swojej karty z oczu. Jeśli sprzedawca stwierdzi, że terminal znajduje się na zapleczu, to idź tam razem z nim.
    I po czwarte, jeśli zgubisz kartę lub jeśli zostanie Ci skradziona, jak najszybciej ją zastrzeż (dzwoniąc na numer 52 34 99 494).

7. Czy płacenie kartą w internecie jest bezpieczne?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Jeżeli chcesz bezpiecznie używać karty do transakcji internetowych, pamiętaj o kilku ważnych zasadach:
    • Nie kupuj w mało znanych sklepach internetowych, szczególnie gdy cena wydaje się
    podejrzanie niska.
    • Nigdy nie wpisuj kodu PIN swojej karty w celu potwierdzenia operacji.
    • Przed dokonaniem zakupu zapoznaj się z regulaminem sklepu.
    • Płacąc za zakupy internetowe, korzystaj z własnego komputera, na którym jest zainstalowany
    i zaktualizowany program antywirusowy.
    • Nigdy nie udostępniaj karty osobom trzecim – kartą powinna posługiwać się wyłącznie osoba,dla której karta została wydana

8. Kto może otrzymać kartę płatniczą?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Kartę płatniczą może otrzymać każda osoba posiadająca konto osobiste w Banku Pocztowym. Jeśli jesteś pełnomocnikiem konta, także możesz otrzymać kartę, pod warunkiem, że właściciel konta zawnioskuję o nią dla Ciebie.

9. W których bankomatach mogę wypłacić pieniądze bez prowizji?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Jeśli posiadasz Pocztowe Konto Bez Ograniczeń możesz wypłacać gotówkę bezpłatnie ze wszystkich bankomatów w Polsce (a za jedyne 5 zł miesięcznie dodatkowo na całym świecie).

    Jeśli posiadasz Bliskie Konto Pocztowe gotówkę można wypłacać bez prowizji ze wszystkich bankomatów w Polsce i na świecie w ramach abonamentu za 5 zł miesięcznie.

    Klienci posiadający Pocztowe Konto ZawszeDarmowe, Pocztowe Konto Standard, Pocztowe Konto Nestor i Pocztowe Konto Plus mogą bez żadnej prowizji wypłacać gotówkę z bankomatów oznaczonych logo Planet Cash. Za wypłatę z bankomatów innych sieci Bank pobierze każdorazowo opłatę w wysokości 5 zł. Jeśli chcesz wypłacać gotówkę bez opłat we wszystkich bankomatach w kraju i za granicą skorzystaj z oferty abonamentu – o szczegóły zapytaj w placówce Banku lub Poczty lub przez Infolinię (801 100 500 lub 52 349 94 99).

     

10. Czym jest 3-D Secure?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Standard 3-D Secure został stworzony z myślą o zapewnieniu lepszych zabezpieczeń i dodatkowego uwierzytelniania płatności kartami podczas zakupów w sklepach internetowych. Klient dokonując płatności kartą w sklepie oznaczonym symbolem „MasterCard SecureCode” lub „Verified by VISA”; zostanie poproszony o dodatkowe zatwierdzenie transakcji kodem autoryzacji, wysłanym SMS-em pod numer telefonu zarejestrowanym w banku.

    Korzystanie z usługi 3-D Secure jest bardzo proste - wymaga jedynie podania kodu – a dzięki temu Klient zyskuje:

    · bezpłatne dodatkowe zabezpieczenie płatności kartą w internecie
    · możliwość płacenia kartą w sklepach internetowych, które przyjmują płatności tylko z usługą 3-D Secure
    · wygodę usługa jest aktywna już po wydaniu karty.

11. W jaki sposób mogę aktywować kartę?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Aktywacji karty możesz dokonać w następujący sposób: 

    • w systemie bankowości internetowej Pocztowy24
    • placówce banku i Poczty Polskiej
    • dzwoniąc na infolinię Banku pod numer 801 100 500

    Pierwsza transakcja musi być przeprowadzona z użyciem kodu PIN (nie może to być transakcja dokonywana na odległość -internetowa-  lub zbliżeniowa).

pokaż więcej
zwiń
 

Spis treści

Poradniki

Tabele i dokumenty

  •  

    Opłaty i prowizje(.www)

  •  

    Regulamin wydawania i używania kart płatniczych do rachunku - obowiązuje do 19.12.2018(.pdf)

  •  

    Regulamin wydawania i używania kart płatniczych do rachunku - obowiązuje od 20.12.2018(.pdf)

  •  

    Stawki interchange dla kart Mastercard(.www)

  •  

    Stawki interchange dla kart Visa(.www)

  •  

    Regulamin Programu „Pocztowe Korzyści” dla Pocztowego Konta Aktywny Nestor(.pdf)

  •  

    Regulamin Programu „Same Korzyści II” dla Pocztowego Konta Aktywny Nestor(.pdf)

  •  

    Regulamin Programu "Pocztowe Korzyści II"(.pdf)

  •  

    Regulamin Programu "Same Korzyści"(.pdf)

  •  

    Regulamin Programu Ubezpiecz dom z kartą - obowiązuje od 1.07.2018 roku(.pdf)

  •  

    Regulamin Programu Ubezpiecz dom z kartą - obowiązuje do 30.06.2018 roku(.pdf)