Ukończył
studia telekomunikacyjne na Uniwersytecie Technologiczno – Przyrodniczym
w Bydgoszczy, a także studia podyplomowe MBA w Gdańsku na GFKM we
współpracy z University of Strathclyde Glasgow i Uniwersytetem Gdańskim.
Zaczynał jako programista systemów bankowych i finansowych. W Banku Pocztowym i Poczcie Polskiej w latach 1995– 2005 był szefem i uczestnikiem wielu projektów informatycznych i finansowych w różnych rolach menedżerskich.
W ramach działalności konsultingowej, realizował projekty w zakresie strategii i zarządzania IT. W latach 2006 - 2007 pracował w pionach sprzedaży i marketingu nowych operatorów komórkowych GSM, biorąc udział w tworzeniu marki Play (P4) i Extreme Mobile (Centernet).
W 2008 r. był współtwórcą pionierskiej
firmy badawczej wykorzystującej neuromarketing do weryfikacji
marketingowych strategii komunikacyjnych. W latach 2009-2020
związany z Grupą BIK, gdzie jako Wiceprezes Zarządu BIG InfoMonitor SA
odpowiadał za marketing, IT oraz nowe produkty, a następnie w BIK SA jako m.in. Dyrektor Operacyjny.
Współtwórca portalu HomoDigital.pl, poświęconego tematyce sztucznej inteligencji i wyzwaniom cyfrowego świata. W latach 2014-2017 członek Rady e-Izby (Izba Gospodarki Elektronicznej). W latach 2013-2018 wykładowca ryzyka finansowego na studiach MBA w Wyższej Szkole Bankowej w Toruniu i Bydgoszczy. Obecnie wykładowca na
studiach MBA we Francuskim Instytucie Zarządzania w Warszawie.
Marcin Ledworowski spełnia wymogi odpowiedniości określone w art. 22aa ustawy Prawo bankowe.