Pytania i odpowiedzi

1. Jakich dokumentów potrzebuję, by otworzyć konto osobiste w Banku Pocztowym?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • By założyć u nas konto osobiste wystarczy Ci dowód osobisty. Jeśli nie masz polskiego obywatelstwa, poprosimy Cię o okazanie paszportu zagranicznego. Jeśli na stałe mieszkasz poza Unią Europejską, wymaganym dokumentem będzie karta pobytu.

2. Czy mogę otworzyć konto wspólnie z inną osobą?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Tak, możesz być jedynym właścicielem konta lub założyć je razem z drugą pełnoletnią osobą. Współposiadaczem konta może być także osoba, która ukończyła 13 lat, jeżeli zakłada konto ze swoim przedstawicielem ustawowym, którym zwykle jest rodzić. Współposiadacz konta powinien pochodzić z tego samego kraju. W każdym momencie możesz też ustanowić Pełnomocnika do dysponowania środkami zgromadzonymi na koncie.

     

3. W jaki sposób będę otrzymywał wyciągi z konta bankowego?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • W trosce o środowisko, dajemy Ci możliwość otrzymywania wyciągu elektronicznego. Wysyłany jest on na Twój adres e-mail lub jest udostępniany w bankowości internetowej Pocztowy24. Oczywiście możesz też otrzymywać tradycyjne, papierowe wyciągi wysyłane pocztą.

4. Co powinienem zrobić, jeśli zapomnę numeru konta?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Jeśli zapomnisz jaki masz numer konta, to niezależnie od pory dnia, wystarczy, że wyślesz ze swojego telefonu SMS ze specjalną komendą. W natychmiastowej odpowiedzi od Banku otrzymasz SMS z numerem swojego konta. Treść smsa zbuduj wg następującego schematu: [nrb][przerwa][identyfikatorSMS konta] i wyślij pod numer 661 100 500. Jeśli posiadasz tylko jedno konto wystarczy, że wpiszesz "nrb". Możesz również zadzwonić na Infolinię (801 100 500 lub 52 34 99 499), zgłosić się do najbliższej placówki Banku, Poczty lub sprawdzić numer bezpośrednio w serwisie Pocztowy24.

     

5. Jak mam zgłosić do Banku zmianę adresu czy numeru telefonu?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • W prosty sposób możesz zaktualizować dane dzwoniąc na Infolinię (801 100 500 lub 52 34 99 499). Zmiany dokonasz również w każdej placówce Banku i Poczty. 

6. Ile zapłacę za prowadzenie konta osobistego?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Opłata za prowadzenie Konta ZawszeDarmowego wynosi 0 zł. Nasz Bank gwarantuje Ci, że koszt ten nigdy nie wzrośnie. Jeżeli posiadasz u nas Konto Standard lub Nestor i nie masz karty płatniczej do rachunku, za prowadzenie konta zapłacisz miesięcznie 5 zł.

7. W jaki sposób mogę złożyć reklamację?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Wszelkie nieprawidłowości zgłaszaj pracownikom naszych placówek i operatorom Infolinii (801 100 500 lub 52 34 99 499). Pisemne zgłoszenie wyślij do Banku w formie listu na adres ul. Jagiellońska 17, 85-959 Bydgoszcz lub w formie wiadomości e-mail na adres informacja@pocztowy.pl. Bank ma prawo poprosić Cię o przedstawienie pisemnego potwierdzenia reklamacji złożonej telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.

8. Do czego może mi się przydać Konto Oszczędnościowe?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Konto Oszczędnościowe to dobra forma oszczędzania pieniędzy zgromadzonych na koncie. Jest to rodzaj konta o podwyższonym oprocentowaniu, które łączy zalety lokaty i konta. Możesz wpłacać i wypłacać pieniądze kiedy chcesz bez utraty odsetek. Zarabiasz więc bez konieczności "zamrażania" środków na jakiś dłuższy czas. Poza tym, za prowadzenie Konta Oszczędnościowego nic nie płacisz.

9. Jakie konto powinienem wybrać – Konto Oszczędnościowe czy osobiste?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Dokonując wyboru między rodzajem kont zastanów się, do czego będzie Ci ono potrzebne. Jeśli chcesz oszczędzać, wybierz Konto Oszczędnościowe. W Banku Pocztowym nic nie płacisz za jego prowadzenie. Oprocentowanie Konta ZawszeDarmowego to 0%, a Twoje pieniądze na Koncie Oszczędnościowym procentują. Jeśli potrzebujesz konta do rozliczeń, przelewów, myślisz o kredycie w koncie lub chcesz mieć kartę płatniczą do konta, to odpowiednie dla Ciebie będzie osobiste Konto ZawszeDarmowe, którego prowadzenie jest bezpłatne. A może warto założyć dwa konta i korzystać ze wszystkich możliwości?

10. Jakich dokumentów potrzebuję, by otworzyć Konto Oszczędnościowe?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Aby założyć u nas Konto Oszczędnościowe, wystarczy Ci dowód osobisty. Jeżeli nie masz polskiego obywatelstwa, poprosimy Cię o okazanie paszportu zagranicznego. Jeżeli natomiast na stałe mieszkasz poza Unią Europejską, wymaganym dokumentem będzie karta pobytu.

11. Ile zapłacę za prowadzenie Konta Oszczędnościowego?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • W Banku Pocztowym zarówno założenie, jak i prowadzenie Konta Oszczędnościowego jest bezpłatne.

12. Założyłem Konto Oszczędnościowe i wpłaciłem na nie pieniądze. Kiedy Bank wypłaci mi odsetki od zgromadzonych oszczędności?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Zgromadzone przez Ciebie pieniądze zostaną powiększone o należne Ci odsetki, pod koniec każdego miesiąca.

13. Mam u Was Konto Oszczędnościowe, czy muszę zapłacić podatek od oszczędności, które zgromadziłem?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Mając Konta Oszczędnościowe w Banku Pocztowym, unikniesz zbędnych formalności – Bank w Twoim imieniu opłaci obowiązkowy 19% podatek od zysków z oszczędności.

     

14. Mam już u Was konto, czy jeżeli zdecyduję się na kolejny produkt, muszę ponownie wnioskować o dostęp do bankowości internetowej?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Jeżeli zdecydujesz się skorzystać z kolejnych produktów Banku, mając już konto z dostępem do Pocztowy24, bezpośrednio po podpisaniu umowy na nowe produkty, zobaczysz je w swojej bankowości Pocztowy24. Nie musisz ponownie wnioskować o dostęp do Pocztowy24.

15. W jakiej walucie prowadzone są konta w Banku Pocztowym?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Rozliczenia na kontach prowadzonych w Banku Pocztowym są dokonywane w polskich złotych (PLN).

16. Chcę wpłacić środki na swoje konto. Czy wiąże się to z opłatami?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Pieniądze na Twoje konto w Banku Pocztowym możesz wpłacić na każdej Poczcie, w placówkach Banku oraz w sieci wpłatomatów Euronet. W każdym z tych punktów wpłaty dokonujesz całkowicie za darmo.

17. Spodziewam się przelewu z zagranicy. Jakie dane powinienem podać nadawcy aby pieniądze wpłynęły na moje konto?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Aby otrzymać przelew z zagranicy, powinieneś podać nadawcy pełny numer Twojego rachunku, składający się z 26 cyfr, poprzedzony literami PL. Nadawca przelewu może również poprosić Cię o kod SWIFT Banku Pocztowego. Jest on następujący: POCZPLP4.

18. Jak mogę zamknąć konto w Banku Pocztowym?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Jeżeli postanowiłeś zamknąć swoje konto, wyślij pisemne oświadczenie na adres Centrali Banku w Bydgoszczy (ul. Jagiellońska 17, 85-959 Bydgoszcz) podając w nim numer konta albo umowy oraz swoje dane z dowodu osobistego. Pamiętaj o złożeniu na oświadczeniu swojego podpisu. Możesz też wskazać przyczynę swojej decyzji. Konto zostanie zamknięte po 30 dniach od momentu otrzymania pisma przez Bank.

19. Wykonywałem przelew do Urzędu Skarbowego, ale nie miałem wystarczającej ilości pieniędzy na koncie. Czy jeżeli zasilę konto, płatności zostaną zrealizowane?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Jeżeli w momencie zlecania płatności, na koncie nie było wystarczającej ilości pieniędzy, przelew nie zostanie zrealizowany. Po zasileniu konta należy ponownie wykonać przelew.

20. Jakie muszę spełnić warunki, by założyć rachunek firmowy?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Aby otworzyć rachunek firmowy w naszym Banku, musisz prowadzić działalność gospodarczą, być wspólnikiem spółki cywilnej, prowadzić gospodarstwo rolne lub wykonywać wolny zawód. Konto Firmowe w Banku Pocztowym umożliwi Ci wygodne zarządzanie finansami Twojej firmy.

21. Jakich dokumentów potrzebuję, by otworzyć rachunek firmowy?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Do założenia Konta Firmowego będzie Ci potrzebny dowód osobisty oraz NIP, REGON firmy, wpis do ewidencji działalności gospodarczej jeżeli działalność zarejestrowana jest w ewidencji działalności gospodarczej oraz wydruk z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej - jeżeli działalność została zarejestrowana lub dane zostały przeniesione do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Jeżeli jesteś wspólnikiem spółki cywilnej, będziesz potrzebował umowy spółki. Jeżeli natomiast wykonujesz wolny zawód, niezbędny Ci będzie dokument potwierdzający wpis do odpowiedniego rejestru.

22. Wykonywałem przelew do Urzędu Skarbowego, na moim rachunku firmowym nie było jednak wystarczającej ilości środków. Czy jeżeli zasilę rachunek, płatności zostaną zrealizowane?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Jeżeli w momencie zlecania płatności, na rachunku nie było wystarczającej ilości środków, przelew nie zostanie zrealizowany. Po zasileniu konta należy ponownie wykonać operację.

23. Czy muszę regularnie wpłacać pieniądze na mój rachunek firmowy?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Nie wymagamy regularnych wpłat na Twój rachunek – wpłacasz środki w dogodnym dla Ciebie momencie. Jeżeli skorzystałeś z kredytu w rachunku, częstotliwość wpłat będzie określała odrębna umowa.

24. Jak sprawdzę ilość dostępnych na moim rachunku firmowym środków?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Masz kilka możliwości sprawdzenia stanu swojego konta. Możesz to zrobić za pośrednictwem bankowości internetowej Pocztowy24, dzwoniąc na Infolinię (801 100 500 lub 52 34 99 499), w dowolnej placówce Banku i Poczty. Jeżeli posiadasz kartę do rachunku, stan konta sprawdzisz również w bankomatach.

25. Jak mam zgłosić do Banku zmianę adresu siedziby mojej firmy?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • W prosty sposób możesz sam zaktualizować dane w serwisie internetowym Pocztowy24 lub dzwoniąc na Infolinię (801 100 500 lub 52 34 99 499). Zmiany dokonasz również w dowolnej placówce Banku lub Poczty.

26. Ile zapłacę za prowadzenie rachunku firmowego?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  •  

    Za prowadzenie Pocztowego Konta Firmowego nie ponosisz żadnych opłat, jeśli miesięcznie na Konto wpłynie co najmniej 2 000 złotych oraz będziesz miał aktywowaną kartę Visa Biznes.

     

27. W których bankomatach bezpłatnie wypłacę gotówkę z mojego rachunku firmowego?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Mając Konto Firmowe gotówkę wypłacisz bez prowizji ze wszystkich bankomatów w Polsce i za granicą.

28. Reprezentuję instytucję samorządową, czy będę mógł otworzyć dla niej rachunek w Banku Pocztowym?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Oczywiście. Prowadzimy kompleksową obsługę bankową instytucji samorządowych.

29. Jakie dokumenty powinienem złożyć, aby otworzyć rachunek bieżący lub pomocniczy dla instytucji?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Jeżeli chcesz otworzyć rachunek bieżący lub pomocniczy w Banku Pocztowym należy obok wniosku o otwarcie rachunku dołączyć dokumenty rejestrowe firmy. W zależności od formy organizacyjno-prawnej zostaniesz poproszony o przedstawienie wymaganych dokumentów. Wykaz znajdziesz tutaj: otwórz

pokaż więcej
zwiń