Zmiana taryfy

7 grudnia 2022

Zmiany w Taryfie – to zmiany wysokości opłat za czynności i usługi oferowane przez Bank Pocztowy S.A. oraz dodanie nowych pozycji dla produktów oferowanych przez Bank Pocztowy S.A.:

Część 2 - produkty w ofercie:

  • Prowadzenie rachunku w PLN (rozdz. 1 poz. 1.1) – dodanie w przypisie postanowienia w brzmieniu: „(tzn. przynajmniej raz dokonać transakcji przy użyciu kodu PIN)”,
  • Prowadzenie rachunku pomocniczego w PLN (miesięcznie (opłata pobierana po zakończeniu miesiąca w ciężar rachunku głównego)) (rozdz. 1 poz. 1.2) - poprzednio brak pozycji w Taryfie, aktualnie opłata: 0 zł za prowadzenie pierwszego rachunku pomocniczego,  15zł za drugi i kolejny rachunek pomocniczy, z zastrzeżeniem, że o ile Bank udostępni w ofercie sprzedaży. 
  • Złożenie zlecenia stałego, realizowane przez:

a) placówkę Banku lub Poczty Polskiej/ usługę bankowości telefonicznej3) (konsultant)

b) usługę bankowości elektronicznej

(rozdz. 1 poz. 3.1) – poprzednio brak pozycji w Taryfie, aktualnie opłata 0 zł od każdego złożenia,

  • Realizacja zlecenia stałego na rachunek w innym banku, przez:

a) placówkę Banku lub Poczty Polskiej / usługę bankowości telefonicznej (konsultant)

(rozdz. 1 poz. 3.2) - zmiana opłaty z 1 zł na 2,50 zł,

  • Przelew wewnętrzny w PLN (z rachunku VAT w Banku na rachunek VAT w Banku), realizowany przez: a) placówkę Banku lub Poczty Polskiej/ usługę bankowości telefonicznej (konsultant) - 15 zł; b) usługę bankowości elektronicznej - 0 zł (rozdz. 2 poz. 2) - usunięto zapis w Taryfie,
  • Przelew zewnętrzny w PLN (z rachunku VAT w Banku na rachunek VAT w innym banku), realizowany przez: a) placówkę Banku lub Poczty Polskiej/usługę bankowości telefonicznej (konsultant), b) usługę bankowości elektronicznej (rozdz. 2 poz. 3) - usunięto zapis w Taryfie,
  • Sprawdzenie salda w bankomacie (rozdz. 4 poz. 2.4) - zmiana opłaty z 1 zł na 2 zł,
  • Zmiana numeru PIN w bankomacie (rozdz. 4 poz. 2.5) - zmiana opłaty z 0 zł na 1,50 zł,
  • Wydanie kolejnego nowego PIN do karty płatniczej, za każdy kolejny PIN (rozdz. 4 poz. 2.7) – zmiana opłaty z 0 zł na 5 zł i dodanie postanowienia, iż opłata pobierana jest za każdy kolejny PIN,
  • Wypłata gotówki w kraju z bankomatów  wyznaczonych sieci (rozdz. 4 poz. 3.3) – doprecyzowanie nazwy usługi, brak zmiany wysokości opłaty,
  • Wypłata gotówki w kraju w pozostałych bankomatach (rozdz. 4 poz. 3.4) – poprzednio brak pozycji w Taryfie, aktualnie opłata 10 zł za każdą transakcję,
  • Wypłata gotówki z bankomatów za granicą (poza obszarem EOG) (rozdz. 4 poz. 3.5) – poprzednio brak pozycji w Taryfie, aktualnie opłata 3,6% od kwoty wypłaty min. 12 zł za każdą transakcję,
  • Wypłata gotówki z bankomatów za granicą (w krajach EOG) (rozdz. 4 poz. 3.6) – poprzednio brak pozycji w Taryfie, aktualnie opłata 12 zł za każdą transakcję,
  • Wypłata gotówki w kraju w ramach usługi cash back na terenie kraju (rozdz. 4 poz. 3.7) –  zmiana opłaty z 0 zł na 2 zł,
  • Wypłata gotówki z terminala płatniczego na terenie kraju i za granicą (rozdz. 4 poz. 3.7) – zmiana opłaty z 0 zł na  5zł,


Część 3 - produkty wycofane z oferty:

  • Złożenie zlecenia stałego, realizowane przez:

a) placówkę Banku lub Poczty Polskiej/ usługę bankowości telefonicznej3) (konsultant)

b) usługę bankowości elektronicznej

(rozdz. 1 poz. 3.1) – poprzednio brak pozycji w Taryfie, aktualnie opłata 0 zł od każdego złożenia,

  • Realizacja zlecenia stałego na rachunek w innym banku, przez:

a) placówkę Banku lub Poczty Polskiej / usługę bankowości telefonicznej (konsultant)

(rozdz. 1 poz. 3.2) - zmiana opłaty z 1 zł na 15 zł,

  • Udzielenie kredytu w koncie (rozdz. 2 poz. 1) - usunięto zapis w Taryfie,
  • Udzielenie kredytu w koncie (rozdz. 3 poz. 1) - usunięto zapis w Taryfie,
  • Podwyższenie kwoty kredytu w koncie (rozdz. 3 poz. 2) - usunięto zapis w Taryfie,
  • Wydanie pisemnego uzasadnienia odmowy udzielenia kredytu (rozdz. 3 poz. 10) - usunięto zapis w Taryfie,
  • Udzielenie kredytu (rozdz. 4 poz. 1) - usunięto zapis w Taryfie,
  • Podwyższenie kwoty kredytu (rozdz. 4 poz. 2) - usunięto zapis w „Taryfie,
  • Wydanie pisemnego uzasadnienia odmowy udzielenia kredytu (rozdz. 4 poz. 9) - usunięto zapis w Taryfie,
  • Udzielenie Pożyczki Hipotecznej dla Mikroprzedsiębiorstw (rozdz. 5 poz. 1.1) - usunięto zapis w Taryfie,
  • Podwyższenie kwoty Pożyczki Hipotecznej dla Mikroprzedsiębiorstw (rozdz. 5 poz. 1.2) - usunięto zapis w Taryfie,
  • Wydanie promesy (rozdz. 5 poz. 2.3) - usunięto zapis w „Taryfie”,
  • Wydanie pisemnego uzasadnienia odmowy udzielenia pożyczki (rozdz. 5 poz. 2.12) - usunięto zapis w Taryfie,

Podstawą prawną zmian w Taryfie jest § 34 ust. 1 pkt 1), 2), 3) oraz § 34 ust. 4 pkt 1) „Regulaminu otwierania i prowadzenia rachunków oraz wydawania i obsługi kart płatniczych w Banku Pocztowym S.A. dla osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą”. 

W Taryfie wprowadzono ponadto inne zmiany o charakterze redakcyjnym nie mające wpływu na wzajemne zobowiązania stron. 

Bank Pocztowy S.A. informuje, że proponowane zmiany w zakresie Taryfy wejdą w życie w dniu 1 lutego 2023 r. W przypadku braku akceptacji zaproponowanych zmian, mają Państwo prawo, przed terminem wejścia zmian w życie, zgłosić sprzeciw wobec nich lub wypowiedzieć umowę bez ponoszenia opłat, ze skutkiem od dnia poinformowania Państwa o zmianach, nie później jednak niż od dnia, w którym te zmiany zostałyby zastosowane. Oświadczenie o odmowie przyjęcia zmian, bądź wypowiedzenie Umowy należy przesłać do Banku lub złożyć w dowolnej placówce Banku lub placówce Poczty Polskiej. Brak oświadczenia o odmowie przyjęcia zmian lub wypowiedzenia Umowy w powyższym terminie oznacza ich akceptację. W przypadku, gdy zgłoszą Państwo sprzeciw w wyżej wskazanym terminie, ale nie dokonają Państwo wypowiedzenia Umowy, wygasa ona 31 stycznia 2023 r. 

Pełna treść zmienionej Taryfy dostępna jest w placówkach Banku, Poczty Polskiej i na stronie Banku Pocztowego S.A.



chat z konsultantem