- Co to są dane osobowe
- Skąd pozyskujemy Twoje dane osobowe
- Jakie Twoje dane osobowe i w jakim celu przetwarzamy
- W jaki sposób przetwarzamy Twoje dane osobowe
- Kto dba o prawidłowe przetwarzanie Twoich danych osobowych
- Kto może mieć dostęp do Twoich danych
- Jakie są Twoje prawa
- Jakie są nasze obowiązki
- W jaki sposób zmienisz swoje zgody lub zaktualizujesz swoje dane osobowe
Ochrona danych osobowych w Banku Pocztowym
Na tej stronie
dowiesz się
Co to jest
RODO
Co to są
dane osobowe
- imię i nazwisko,
- adres zamieszkania,
- adres e-mail umożliwiający identyfikację jego właściciela - np. zawierający imię i nazwisko,
- numer telefonu komórkowego,
- numer dowodu osobistego,
- PESEL,
- dane o lokalizacji - np. ustawienia lokalizacji w telefonie komórkowym,
- adres IP.
Skąd pozyskujemy Twoje dane osobowe
- Najczęściej dane otrzymujemy bezpośrednio od Ciebie
- Pozyskujemy informacje również z innych banków, rejestrów KRS, BIK lub instytucji publicznych
Wszystkie źródła danych są przez nas starannie weryfikowane.
Jakie Twoje dane osobowe przetwarzamy
- dane osobiste, np.: imię, nazwisko, PESEL, nr i seria dokumentu tożsamości,
- dane teleadresowe, np.: nr telefonu, adres e-mail,
- dane kontaktowe, np.: adres zamieszkania (ulica, kod pocztowy, miejscowość),
- dane finansowe, np.: saldo rachunku czy źródło przychodów,
- dane na temat posiadanych produktów i usług, np.: szczegóły umów zawartych z Bankiem.
Szczegółowe informacje o rodzajach, działaniu, łączeniu z innymi danymi, zmianie ustawień lub usuwaniu plików cookie znajdziesz w Polityce plików cookie.
Nie przechowujemy Twoich danych dłużej niż to konieczne. Czas przechowywania danych osobowych zależy np. od czasu trwania umowy.
Twoje dane osobowe przetwarzamy legalnie i w prawnie uzasadnionych celach. Regularnie weryfikujemy nasze bazy i usuwamy zbędne informacje.
Twoje dane przetwarzamy przede wszystkim w celu zawarcia i realizacji umów.
W jakich celach przetwarzamy Twoje dane
- Zawarcia, należytego wykonania, rozwiązania umów lub innych czynności niezbędnych do realizacji zawartej z Tobą umowy
- Wypełniania obowiązków wynikających z przepisów prawa lub realizacji zadań w interesie publicznym
- Marketingu naszych produktów i usług
- Realizacji działań prowadzonych na podstawie udzielonych przez Ciebie zgód
- Realizacji komunikacji lub dostarczania usług za pośrednictwem naszych stron internetowych i aplikacji mobilnej
- Pozostałych celach realizowanych w ramach tzw. uzasadnionego interesu administratora danych
W jaki sposób przetwarzamy Twoje dane osobowe
Czasami możemy profilować Twoje dane, co ułatwia Ci skorzystanie z produktów dopasowanych do Twoich potrzeb.
Zautomatyzowane decyzje, w tym oparte na profilowaniu jako Bank podejmujemy w przypadku oceny ryzyka - np. oceny zdolności i wiarygodności kredytowej lub ryzyka prania pieniędzy i finansowania terroryzmu.
Kto dba o prawidłowe przetwarzanie Twoich danych osobowych
- Administratorem Twoich danych w ramach oferowanych usług jest Bank Pocztowy S.A. z siedzibą w Bydgoszczy
- Nadzór nad prawidłowym przetwarzaniem Twoich danych sprawuje Inspektor Ochrony Danych
- Informacje, które nam powierzasz odpowiednio zabezpieczamy i wykorzystujemy wyłącznie do ściśle określonych celów
Kto może mieć dostęp do Twoich danych
W Banku troszczymy się o to aby dostęp do Twoich danych osobowych miały tylko te osoby, które posiadają odpowiednie upoważnienia.
Podmioty współpracujące z nami, np. kurierzy lub producenci kart płatniczych – w momencie świadczenia usługi
Uprawnione organy publiczne i instytucje - na ich żądanie
Uprawnieni pracownicy Banku
Jakie są Twoje prawa
- wycofania zgody, jeśli podstawą przetwarzania Twoich danych jest udzielona przez Ciebie zgoda,
- dostępu do Twoich danych osobowych, czyli uzyskania informacji o tym czy przetwarzamy Twoje dane,
- żądania sprostowania Twoich danych osobowych, jeśli wskażesz nam, że Twoje dane osobowe są niepoprawne niezwłocznie je poprawimy,
- ograniczenia na Twoją prośbę na określony czas przetwarzania Twoich danych w sytuacji, gdy nie mamy możliwości całkowitego ich usunięcia.
Jakie są nasze obowiązki
- Podczas zawierania umowy, jesteśmy zobowiązani zebrać dane niezbędne do jej podpisania.
- Jeśli złożysz do nas żądanie całkowitego usunięcia Twoich danych, zrobimy to wtedy, kiedy nie mamy już innych podstaw prawnych do ich przechowywania.
- Jesteśmy zobowiązani do udzielenia Ci informacji na temat Twoich danych, które przetwarzamy w terminie miesiąca od otrzymania od Ciebie wniosku. Jeżeli Twój wniosek ma skomplikowany charakter, możemy przedłużyć jego rozpatrywanie o dodatkowe dwa miesiące o czym Cię uprzednio poinformujemy.
- Jeżeli złożysz wniosek o wydanie kopii Twoich danych to pierwszą dostarczymy Ci bezpłatnie, a za kolejne kopie mamy prawo pobrać opłatę zgodną z cennikiem dostępnym tutaj.
W jaki sposób zmienisz swoje zgody lub zaktualizujesz swoje dane osobowe
Kto i w czym może Ci pomóc?
- konsultanci naszej infolinii pod numerem tel. 52 34 99 499 lub pracownicy oddziałów, jeśli chcesz złożyć dyspozycję, która dotyczy Twoich danych osobowych,
- formalności związanie z zarządzaniem Twoimi danymi załatwisz również w Aplikacji Pocztowy lub przez bankowość internetową (w zależności od dostępnej funkcjonalności),
- jeśli Twoja sprawa dotyczy sposobu w jaki przetwarzamy dane osobowe napisz: iod@pocztowy.pl.
- jeżeli nie jesteś Klientem Banku swoje zgody możesz zmienić za pomocą formularza
Słowniczek pojęć dotyczących ochrony danych osobowych
Czynność polegająca na przetworzeniu danych osobowych w taki sposób, aby nie można ich było przypisać konkretnej osobie, której te dane dotyczą, nawet za pomocą dodatkowych informacji lub innych środków, jakimi dysponuje Administrator lub podmiot przetwarzający. Zabieg ten ma charakter trwały i nieodwracalny i powoduje, że po jego przeprowadzeniu dane nie stanowią danych osobowych. Aby zanonimizować dane osobowe można np. zamienić imię i nazwisko osoby na inicjały lub usunąć nazwisko i pozostawić tylko imię. Anonimizacja jest procesem, który pozbawia dostępu do danych osobowych i jest sposobem usunięcia danych.
Profilowanie to zautomatyzowane przetwarzanie informacji np. w celach marketingowych uwzględniających cechy, zachowania lub preferencje Klienta. Wykorzystując profilowanie Bank może na podstawie dotychczasowej współpracy dostosować kierowane do Ciebie oferty handlowe do Twoich zainteresowań, potrzeb i możliwości.
Są to operacje wykonywane na danych osobowych, to jest w szczególności: zbieranie, wprowadzanie, modyfikowanie, organizowanie, porządkowanie, zapisywanie, utrwalanie, przechowywanie, opracowywanie, zmienianie, udostępnianie, adaptowanie, przeglądanie, pobieranie czy usuwanie.
Jest to czynność polegająca na przetworzeniu danych osobowych w taki sposób, aby nie można było odnieść ich do konkretnej osoby, np. użycie ciągu cyfr zamiast imienia i nazwiska. Pseudonimizacja jest procesem odwracalnym, ponieważ jest jedynie „chowaniem” danych osobowych, które wciąż podlegają RODO.
Ważne dokumenty
Polityka cookies
Strona www
pobierz plik
Formularz odwołania zgód marketingowych
Strona www
pobierz plik
Klauzula Informacyjna Związku Banków Polskich
Plik w formacie PDF
pobierz plik
Informacja dla osób fizycznych reprezentujących kontrahenta, w tym jego pracowników i zleceniobiorców, uczestniczących w zawarciu lub realizacji umowy z Bankiem Pocztowym S.A.
Plik w formacie PDF
pobierz plik
Informacja dla osób fizycznych – kontrahentów umów zawieranych z Bankiem Pocztowym S.A.
Plik w formacie PDF
pobierz plik
Obowiązek informacyjny
Plik w formacie PDF
pobierz plik