W grudniu 2020 r. Rada Nadzorcza Banku Pocztowego, na wniosek Zarządu Banku, zaakceptowała nową Strategię Banku na lata 2021-2024 – „Budujemy wartość dla Interesariuszy".
U podstaw nowej Strategii Banku stoi przede wszystkim zwiększenie wartości dla jego Interesariuszy, czyli Klientów, Pracowników, Akcjonariuszy i szerzej Społeczeństwa. Mając na uwadze obecne wyzwania rynkowe i niepewność wywołaną pandemią, Bank dostrzega i wskazuje w nowej Strategii kierunki pozwalające na jego rozwój do 2024.
Wyodrębnione w Strategii kluczowe inicjatywy rozwojowe są związane w szczególności z:
- nowym spojrzeniem i planem działań ukierunkowanym na dalsze pogłębianie synergii z Pocztą Polską (w tym: reorganizacja w ramach Grupy tradycyjnego kanału dystrybucji ukierunkowana na wzrost efektywności, rozwój powiązanej ze sobą w ramach Grupy Kapitałowej platformy internetowej i mobilnej, wspólny rozwój oferty dla klientów z segmentu e-commerce, działania ukierunkowane na zwiększenie synergii kosztowych);
- procesem cyfryzacji i automatyzacji, z jednej strony pozwalającym na wzrost jakości obsługi klienta, a z drugiej na oszczędności kosztowe;
- dopasowaniem oferty i lepszym wykorzystaniem potencjału Banku w obszarze Polski regionalnej;
- uczestnictwem w programach dystrybucji krajowych i europejskich środków pomocowych, czy oczekiwanym w latach 2021-2024 ożywieniu gospodarczym.
Z perspektywy Banku i sektora bankowego negatywne skutki pandemii Covid-19 będą dopiero w pełni widoczne w 2021 r. Dlatego podstawą zmian i transformacji strategicznej Banku będzie skuteczna realizacja działań ukierunkowanych na wzrost efektywności i oszczędności kosztowe. Wśród wyróżnionych pięciu grup celów strategicznych wyróżniono: orientacja na potrzeby klientów, cyfryzację bez wykluczenia, efektywność finansową i operacyjną, skuteczne zarządzanie ryzykiem oraz dostarczanie wartości dla interesariuszy.
Nowa Strategia przynosi także nową misję, wizję i wartości jakimi chce się kierować Bank realizując swe cele strategiczne. Chcemy oferować proste i bezpieczne usługi finansowe blisko naszego Klienta, w synergii z Pocztą Polską, z korzyścią dla interesariuszy. Przez swą obecność na rynku od ponad trzydziestu lat, ufa nam ponad 800 tys. Klientów, którzy korzystają z naszych usług. Zdajemy sobie sprawę, że najbliższe miesiące to będzie szczególny czas, w którym mimo prawdopodobnego pogorszenia sytuacji finansowej części Klientów, Bank będzie starał się szukać odpowiednich rozwiązań do dalszego ich wsparcia w powrocie na ścieżkę stabilizacji, a potem rozwoju.
Co nas wyróżnia?
- sieć placówek dających możliwie najszerszy w Polsce dostęp do produktów i usług finansowych,
- prosta oferta produktowa zaspokajająca podstawowe potrzeby finansowe Klientów,
- przystępne i konkurencyjne ceny oferty produktowej,
- zaawansowana integracja z Pocztą Polską polegająca na wykorzystaniu potencjału Poczty oraz rozwoju oferty produktowej we współpracy z podmiotami całej Grupy Kapitałowej Poczty Polskiej,
- proste i tanie procesy sprzedaży i obsługi Klientów funkcjonujące w sieci placówek Poczty Polskiej,
- prosta komunikacja marketingowa w miejscach sprzedaży i obsługi Klientów w placówkach Poczty Polskiej,
- kultura korporacyjna skoncentrowana na realizacji ambitnych celów.