Siedziba Banku Pocztowego

Bezpieczny polski Bank

Jesteśmy polskim bankiem detalicznym. Naszą misją jest zapewnianie Klientom prostych, bezpiecznych usług finansowych w dobrej cenie. Dzięki strategicznemu partnerstwu z Pocztą Polską S.A., dajemy swoim Klientom dostęp do usług finansowych za pośrednictwem jednej z najszerszych sieci placówek w Polsce.

Bank Pocztowy w liczbach

4.7 tys.

placówek

Dajemy Klientom dostęp do usług finansowych za pośrednictwem jednej 
z najszerszych sieci placówek w Polsce liczącej ok. 4,7 tys.

35 lat

na rynku

Bank Pocztowy S.A. powstał w Bydgoszczy w 1990 r. Od samego początku związany jest z Pocztą Polską.

Blisko 700 tys.

klientów

Przez swą obecność na rynku od ponad trzydziestu lat, ufa nam blisko 700 tys. Klientów, którzy korzystają z naszych usług

Nagrody i wyróżnienia

Złoty Bankier

1. miejsce w kategorii "Usługa z misją" za dostarczenie gotówki z konta do domu przez listonosza.

Kwiecień 2025

Bankier.pl

1. miejsce Kredytu Online w rankingu Bankier.pl

Marzec 2025

Comperia

2. miejsce Lekkiego Kredytu Konsolidacyjnego w rankingu Comperia.pl

Marzec 2025

Rzeczpospolita

1. miejsce Kredytu Online w rankingu Rzeczpospolita

Luty 2025

Bankier.pl

1. miejsce Kredytu Online w rankingu Bankier.pl

Luty 2025

Ranking najtańszych kont osobistych z premią, listopad 2024 r., 1 miejsce, Bankier.pl

1. miejsce Konta w Porządku w rankingu najtańszych kont osobistych z premią

Listopad 2024

Solidny Pracodawca 2024

Tytuł “Solidny Pracodawca Roku 2024” dla Banku Pocztowego

2024

Parkiet

Nagrody dla głównej ekonomistki Banku Pocztowego Moniki Kurtek w konkursie prognostycznym gazety Parkiet

Listopad 2023

Bankier.pl

2. miejsce Pocztowego Konta Firmowego w rankingu kont firmowych Bankier.pl

Październik 2023

fintek fintech summit POLAND 2023

1. miejsce dla karty biometrycznej w kategorii "Najlepsze rozwiązanie BankTech" podczas Fintech Summit Poland 2023

Październik 2023

Solidny Pracodawca 2023

Tytuł “Solidny Pracodawca Roku 2023” dla Banku Pocztowego

Lipiec 2023

Bankier.pl

2. miejsce Pocztowego Konta Firmowego w rankingu kont firmowych Bankier.pl

Lipiec 2023

BANK.pl

3. miejsce w rankingu "Lider Efektywności Sektora Bankowego" Bank.pl

Czerwiec 2023

MojeBankowanie.pl

Placówki Banku Pocztowego wyróżnione w rankingu "Najlepsza placówka bankowa w Polsce" mojebankowanie.pl

Marzec 2023

Ranking Najlepsze konta dla zwolenników nowoczesnych rozwiązań, luty 2023 r., 1 miejsce, Bankier.pl

1. miejsce w rankingu "Najlepsze konta dla zwolenników nowoczesnych rozwiązań" Bankier.pl

Luty 2023

Parkiet

Wyróżnienia dla głównej ekonomistki Banku Pocztowego Moniki Kurtek w konkursie planistycznym gazety Parkiet

Styczeń 2022

Mastercard

Certyfikat Mastercard „Digital First” dla Banku Pocztowego

Grudzień 2022

IT@BANK

Karta biometryczna wybrana Produktem Roku w Rankingu IT@BANK 2022 Miesięcznika BANK

Grudzień 2022

Najlepszekonto.pl

2. miejsce Konta w Porządku Plus w rankingu "Najlepsze konta dla seniorów" Najlepszekonto.pl

Listopad 2022

Fintech Awards

Nominacja karty biometrycznej Banku do nagrody Fintech Awards 2022 w kategorii BankTech

Październik 2022

GOLDEN ARROW

Wyróżnienie w kategorii „Grywalizacja” w konkursie "Golden Arrow" dla akcji marketingowej Banku „Polska jest odjazdowa”

Czerwiec 2022

Ranking Najlepsze konta dla zwolenników nowoczesnych rozwiązań, czerwiec 2022 r., 1 miejsce, Bankier.pl

1. miejsce w rankingu „Najlepsze konto dla zwolenników nowoczesnych rozwiązań” Bankier.pl

Czerwiec 2022

Solidny Pracodawca 2022

Bank Pocztowy S.A. otrzymał tytuł SOLIDNY PRACODAWCA 2022 w ogólnopolskim konkursie Solidny Pracodawca Roku

Kwiecień 2022

Ranking najtańszych kont osobistych dla płacących kartą i telefonem Styczeń 2022 r., 2 miejsce, Bankier.pl

2. miejsce w rankingu "Najlepsze konta osobiste dla płacących kartą i telefonem" Bankier.pl

Styczeń 2022

cashless.pl

1. miejsce biometrycznej karty Banku Pocztowego w plebiscycie Cashless Pay 2021 portalu Cashless.pl

Styczeń 2022

Gala Związku Przedsiębiorstw Finansowych

1. miejsce w kategorii CESSIO OUTSOURCING na Gali Związku Przedsiębiorstw Finansowych

Wrzesień 2021

Bankier.pl

1. miejsce w Rankingu Kredytów Hipotecznych Bankier.pl

Lipiec 2021

money.pl

3. miejsce na rynku 
w rankingu kredytów hipotecznych o stałej stopie procentowej Money.pl

Lipiec 2021

Warszawski Instytut Bankowości

Wyróżnienie "Najbardziej efektywna instytucja w programie edukacji finansowej dzieci i młodzieży Bakcyl"

Marzec 2021

Nasza misja oraz wizja rozwoju

Misja Banku

Zapewniamy proste, bezpieczne i powszechnie dostępne usługi finansowe w synergii z Pocztą Polską

Wizja Banku

Bank Pocztowy będzie bankiem:

  • wiodącym w zakresie obsługi klientów detalicznych aktywnie korzystających z usług Poczty Polskiej, głównie w Polsce regionalnej, 
  • łączącym dostęp cyfrowy i tradycyjny,
  • rentownym, efektywnym sprzedażowo i sprawnym operacyjnie, dostarczającym wartość dla interesariuszy.

ESG w Banku Pocztowym

Dbamy o zrównoważony rozwój

Społeczna odpowiedzialność i zrównoważony rozwój (ESG) stanowią istotne obszary strategii Banku Pocztowego. Sprawdź, jakie działania i inicjatywy realizujemy na rzecz środowiska, społeczeństwa, a także w obszarze tzw. ładu korporacyjnego. 
Czytaj więcej

Rada nadzorcza

Agnieszka Chłoń-Domińczak

Przewodnicząca Rady Nadzorczej Banku Pocztowego

Katarzyna Zimnicka-Jankowska

Wiceprzewodnicząca Rady Nadzorczej Banku Pocztowego

Tomasz Bogus

Sekretarz Rady Nadzorczej Banku Pocztowego

Bartosz Jankowski

Członek Rady Nadzorczej Banku Pocztowego

Krzysztof Dresler

Członek Rady Nadzorczej Banku Pocztowego

Małgorzata Okońska-Zaremba

Członek Rady Nadzorczej Banku Pocztowego

Andrzej Święch

Członek Rady Nadzorczej Banku Pocztowego

Strategia Banku

Aktualna Strategia Banku Pocztowego na lata 2026-2029: „Bank Pocztowy. Bank blisko Ciebie – załatwisz to na poczcie” została zatwierdzona przez Radę Nadzorczą Banku w dniu 1 grudnia 2026 r.

Jest ona aktualizacją dokumentu „Strategia Banku Pocztowego 2023-2026”, przyjętego przez Zarząd i zatwierdzonego przez Radę Nadzorczą Banku w czerwcu 2023 r.

Kluczową przesłanką wewnętrzną do opracowania aktualizacji Strategii na lata 2026-2029 było uspójnienie założeń strategicznych Banku z założeniami działań transformacyjnych w Grupie Kapitałowej Poczta Polska, w szczególności z przyjętą przez Pocztę Polską Strategią Usług Finansowych Grupy Kapitałowej Poczta Polska. Do kluczowych uwarunkowań zewnętrznych wpływających na aktualizację Strategii należy zaliczyć takie kwestie z otoczenia makroekonomicznego, jak zrealizowany dotychczas oraz dalej prognozowany w 2026 r. spadek stóp procentowych NBP, czy wzrost stawek CIT.

Jednocześnie, dobre wyniki finansowe ostatnich lat oraz bezpieczna sytuacja kapitałowa Banku stanowią podstawę do dynamicznego rozwoju wspieranego zakładaną transformacją modelu biznesowego usług finansowych Grupy Kapitałowej Poczta Polska.

Do najważniejszych kwestii w tym obszarze należy zaliczyć:

  • Poprawiającą się (od 2021 r.) sytuację finansową i rekordowe wyniki w latach 2023 – 2025 (>180 mln zł rocznie), umożliwiające dalsze inwestycje w kolejnych latach,
  • Odbudowaną sytuację kapitałową (Tier I 12,4% w 2021 r. vs. 32,5% w 1H 2025 r.), umożliwiającą rozwój akcji kredytowej,
  • Systematyczne działania na rzecz ograniczenia profilu Banku do obsługi osób fizycznych (depozyty i finansowanie konsumpcyjne), umożliwiające stopniowe przejście do strategii „Simple banking”,
  • Brak problemów z kredytami frankowymi umożliwia koncentrację na transformacji biznesowej.


Z kolei z otoczenia regulacyjnego i fiskalnego kluczowy wpływ miały takie kwestie jak podwyższenie stawki CIT dla banków, wymogi MREL, implementacja wymogów CSRD/ESRS oraz wzrost oczekiwań w zakresie ESG. Strategia Banku Pocztowego S.A. na lata 2026–2029 zakłada koncentrację na obsłudze klientów detalicznych, zgodnie z deklarowaną misją: „Zapewniamy klientom proste i bezpieczne usługi finansowe w placówkach Poczty Polskiej i online”.

Strategia opiera się na prostej bankowości czyli powszechnie dostępnych produktach finansowych, takich jak rachunki oszczędnościowo-rozliczeniowe wraz z ofertą kredytów konsumpcyjnych oraz efektywnej sieci Poczty Polskiej S.A. („Poczta Polska”) wspartej skutecznym marketingiem i transformacją technologiczną.

Kluczowym elementem Strategii jest wykorzystanie unikalnej pozycji dystrybucyjnej w ramach Grupy Kapitałowej Poczta Polska, umożliwiającej szerokie dotarcie do klientów, zwłaszcza w mniejszych miejscowościach i na obszarach o ograniczonej obecności innych komercyjnych instytucji finansowych.

Strategia zakłada też rozwój zdalnych kanałów obsługi klienta, z naciskiem na digitalizację i automatyzację procesów.

Jej filarami są:

A. Simple Banking - Proste produkty z wartością dodaną

  • Prosta półka produktowa oparta o podstawowe produkty bankowe oraz uproszczenie procesów,
  • Oferta wzbogacona o wartość dodaną usług powiązanych oferowanych przez Pocztę Polską i spółki z jej Grupy Kapitałowej

B. Efektywna dystrybucja poprzez sieć Poczty Polskiej

  • Przeniesienie fizycznej sieci sprzedaży do Poczty Polskiej i jej transformacja
  • Dostępność usług w jednej z największych na rynku sieci dystrybucji w Polsce z silną obecnością na rynkach lokalnych
  • Bezpośredni kontakt i silna relacja z klientem oparta na zaufaniu

C. Ryzyko i ESG

  • Nowoczesne zarządzenie ryzykiem umożliwiające realizację ambitnej strategii wzrostu
  • Zrównoważony rozwój budujący długookresową wartość dla Banku i interesariuszy

D. Skalowalne i nowoczesne technologie

  • Rozwój kanałów cyfrowych zapewniających klientom przyjazne procesy samoobsługi online
  • Modernizacja narzędzi i aplikacji IT wspierających sieć sprzedaży w efektywnej obsłudze klientów

Dla realizacji powyższych założeń Bank opracował katalog inicjatyw strategicznych, przy czym kluczowe spośród nich planowane są do wdrożenia do końca 2027 r. Środki finansowe alokowane na nie w horyzoncie Strategii wyniosą ponad 150 mln zł.

Gwarantem sukcesu Strategii Banku na lata 2026-2029 będzie dostosowanie modelu operacyjnej współpracy Banku z Pocztą Polską wg sprawdzonych wzorców w zakresie: • Wysokiego poziomu integracji i współpracy w obszarze usług finansowych pomiędzy spółkami w ramach Grupy Kapitałowej Poczta Polska,

  • Wykorzystaniu najlepszych praktyk zagranicznych operatorów pocztowo-bankowych,
  • Centralnym profesjonalnym modelu sprzedaży usług finansowych w Poczcie Polskiej,
  • Wykorzystaniu obecności Poczty Polskiej na lokalnych rynkach poprzez wydzielone strefy usług finansowych,
  • Transformacji technologicznej Banku Pocztowego i Poczty Polskiej,
  • Poprawy konkurencyjności oferty produktowej – proste produkty i procesy wzbogacone o usługi dodane Poczty Polskiej i spółek Grupy.

Podstawowym celem strategicznym Banku jest wzrost skali biznesu i poprawa efektywności przy jednoczesnym zachowaniu bezpiecznego profilu ryzyka. Dlatego też Bank definiuje swoje cele strategiczne w kontekście wzrostu skali biznesu, rentowności i efektywności oraz bezpiecznego profilu ryzyka.

Ambicją Banku jest, aby w horyzoncie Strategii zwiększyć portfel obsługiwanych aktywnych Klientów do ponad 1 mln, a skala działalności Banku wyrażała się poziomem aktywów ponad 28 mld zł.

Wskaźnik ROE w ujęciu bilansowym, po przejściowym spadku w latach 2026-2027 na skutek spadku stóp procentowych oraz wzrostu stawek CIT, ma ponownie wynieść w 2029 r. powyżej 15%.

Bank planuje też docelowo obniżyć wskaźnik C/I poniżej 50%.

Dzięki odpowiedzialnej polityce kredytowej, koszty rezerw powinny nadal utrzymywać się na niskich poziomach poniżej 1,0%, a jakość portfela kredytowego wyrażona wskaźnikiem NPL poniżej 5% w całym horyzoncie Strategii.

Historia Banku

Ugruntowane wieloletnią historią strategiczne partnerstwo z Pocztą Polską sprawia, że jesteśmy godnym zaufania polskim Bankiem.

Dzięki modelowi biznesowemu, który oparty jest na strategicznym partnerstwie z Pocztą Polską, możemy świadczyć swoje usługi za pośrednictwem jednej z największych sieci placówek w Polsce. Poznaj naszą historię >>

Dokumenty i informacje

Rejestr Banku Pocztowego S.A.

Plik w formacie PDF

pobierz plik

Strategia Banku Pocztowego na lata 2026-2029

Plik w formacie PDF

pobierz plik

Statut Banku Pocztowego S.A.

Plik w formacie PDF

pobierz plik

Zasady polityki ujawnień informacji

Strona WWW

pobierz plik

System Dokumenty Zastrzeżone

Strona WWW

pobierz plik

Dyrektywa MiFID - informacje ogólne

Strona WWW

pobierz plik

Bankowy Fundusz Gwarancyjny

Plik w formacie PDF

pobierz plik

Informacja dla Klientów Banku Pocztowego S.A.

Strona WWW

pobierz plik

Wyniki Finansowe Banku Pocztowego S.A.

Strona WWW

pobierz plik

Obligacje Banku Pocztowego S.A.

Strona WWW

pobierz plik

Polityka Informacyjna

Strona WWW

pobierz plik

Polityka Informacyjna

Strona WWW

pobierz plik

FATCA

Strona WWW

pobierz plik

Oświadczenie CRS

Plik w formacie PDF

pobierz plik

Opis Systemu Kontroli Wewnętrznej

Plik w formacie PDF

pobierz plik

Polityka Banku Pocztowego dotycząca poszanowania praw człowieka

Plik w formacie PDF

pobierz plik

Informacja o realizowanej strategii podatkowej za 2023 r. Bank Pocztowy S.A.

Plik w formacie PDF

pobierz plik

Informacja o realizowanej strategii podatkowej za 2022 r. Bank Pocztowy S.A.

Plik w formacie PDF

pobierz plik

Informacja o realizowanej strategii podatkowej za 2021 r. Bank Pocztowy S.A.

Plik w formacie PDF

pobierz plik

Informacja o realizowanej strategii podatkowej za 2020 r. Bank Pocztowy S.A.

Plik w formacie PDF

pobierz plik

Wyciąg z Polityki i Zasad dotyczących konfliktów interesów w Banku Pocztowym S.A.

Plik w formacie PDF

pobierz plik