Wspólnie zadbajmy o bezpieczne Święta Wielkanocne!

28 marca 2023

Drodzy Klienci,

okres przedświąteczny to intensywny i absorbujący naszą uwagę czas. Pamiętajmy jednak, że jest to również czas wzmożonej aktywności przestępców.
Twoja czujność i ostrożność skutecznie uchronią Cię przed utratą zgromadzonych środków na rachunku

Nieustanne dbamy o bezpieczeństwo naszych Klientów, dlatego przypominamy:

  • Sprzedajesz/kupujesz na jednej z popularnych platform handlowych? Uważaj, przestępcy wyszukują oferty sprzedaży, a potem kontaktują się ze sprzedawcą przez SMS lub jeden z komunikatorów i od razu deklarują, że są zainteresowani zakupem. Żeby sfinalizować transakcję wymagają podania danych logowania takich jak login i hasło do bankowości internetowej oraz kod SMS. Może to doprowadzić do aktywacji aplikacji mobilnej i w konsekwencji utraty środków.
  • Uważaj z kim rozmawiasz na Facebooku/komunikatorze Messenger. Oszuści mogą przejąć konto członka Twojej rodziny lub znajomego i kontaktując się przez Messenger poprosić o podanie kodu BLIK. Gdy złodziej uzyska kod, natychmiast go wykorzystuje. Przed przekazaniem kodu zadzwoń na telefon osoby która prosi Cię o pomoc i zapytaj czy faktycznie z nią rozmawiasz przez komunikator.
  • Logujesz się do bankowości internetowej ale zamiast wpisać adres strony banku w pasku przeglądarki wyszukujesz ją w wyszukiwarce internetowej? To błąd! Oszuści mogą próbować podszyć się pod stronę banku. Logowanie na takiej stronie i nieuważne czytanie komunikatów SMS może doprowadzić do utraty oszczędności.
  • Znalazłeś atrakcyjną ofertę inwestycji bez ryzyka, uważaj to oszustwo. Przeczytaj, jak nie dać się wciągnąć w fałszywe inwestycje.
  • Dzwoni do Ciebie osoba podająca się za pracownika banku lub innej instytucji finansowej? Bądź czujny, Twoje zaufanie do Nas może być wykorzystane przeciwko Tobie. Pamiętaj nasi pracownicy nigdy nie proszą o instalację aplikacji zdalnego pulpitu, podanie hasła oraz o przekazanie zagrożonych środków na „bezpieczne konto techniczne”. Pracownik powinien się przedstawić, a jego tożsamość i próbę kontaktu możesz potwierdzić na infolinii banku.
  • Otrzymałeś SMS-a/maila z linkiem do płatności lub w celu otrzymania pieniędzy np. żeby otrzymać środki ze sprzedaży, z transferu blik lub proszony jesteś o dopłatę za prąd/gaz? Nie klikaj w link! Przekieruje cię do fałszywej bramki płatności.


Jeszcze raz przypominamy najważniejsze zasady bezpieczeństwa:

  1. Nie otwieraj podejrzanych linków, przez które możesz się zalogować do bankowości internetowej.
  2. Nigdy nie podawaj osobom trzecim danych logowania do bankowości internetowej.
  3. Zwróć szczególną uwagę na treść SMSów otrzymanych z Banku.
  4. Nie podawaj osobom trzecim kodów autoryzacji SMS.
  5. Chroń swój kod PIN i inne dane karty płatniczej.
  6. Pracownik Banku nigdy nie prosi o podanie pełnych numerów karty, kodu PIN, danych logowania czy instalacji oprogramowania.
  7. Zwróć uwagę na adres strony www i ważność jej certyfikatu.
  8. Unikaj niesprawdzonych sklepów internetowych, koniecznie sprawdź opinie.
  9. Nigdy nie instaluj na urządzeniach nieznanych aplikacji, w tym służących do podłączenia pulpitu zdalnego.
  10. Nie podawaj kodów BLIK osobom trzecim.

Zachęcamy też do śledzenia bieżących komunikatów bezpieczeństwa.

chat z konsultantem