Pytania i odpowiedzi

1. Od jakiej kwoty mogę złożyć lokatę terminową?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Lokatę terminową możesz założyć już od 500 zł.

2. W jaki sposób mogę założyć lokatę terminową?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Jeśli masz konto w Banku Pocztowym, możesz założyć lokatę samodzielnie w bankowości internetowej Pocztowy24 i aplikacji mobilnej Pocztowy. Lokatę w koncie założysz też we wszystkich placówkach Banku, na Poczcie, lub dzwoniąc na Infolinię (801 100 500 lub 52 34 99 499). Jeśli nie masz konta możesz złożyć wniosek przez internet lub udać się do placówki Banku lub na Pocztę.

3. Czy Bank pobierze ode mnie opłatę za założenie lokaty terminowej?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Nie, nie pobieramy opłat za założenie, prowadzenie i likwidację lokaty terminowej.

4. Czy, jeśli zerwę lokatę przed upływem terminu umownego dostanę jakieś odsetki?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Lokatę MIDI możesz zerwać w dowolnym momencie. Jednakże w takiej sytuacji tracisz prawo do odsetek. Bank wypłaca jedynie wpłacony kapitał.

5. W jakim czasie powinienem przelać środki na lokatę, jeżeli założyłem ją przez internet?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Najlepiej, abyś wpłacił środki na rachunek lokaty w dniu jej założenia. Środki muszą wpłynąć do Banku w ciągu maksymalnie 10 dni od złożenia wniosku. Informacja o terminie jest podawana po wypełnieniu e-wniosku o otwarcie lokaty.

6. W jaki sposób mogę zlikwidować lokatę terminową?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Dyspozycję likwidacji Lokaty możesz złożyć w swojej bankowości internetowej Pocztowy24 i aplikacji mobilnej Pocztowy, za pośrednictwem Infolinii (801 100 500 lub 52 34 99 499) lub w placówce Banku i na Poczcie.

7. Czy moje środki na lokacie są chronione przez Bankowy Fundusz Gwarancyjny?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Twoje środki, które zdeponowałeś w Banku Pocztowym S.A. objęte są polskim systemem gwarantowania.

8. Co to jest lokata indywidualnie negocjowana i jak mogę ją założyć?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Lokata indywidualnie negocjowana to elastyczna forma lokowania Twoich wolnych środków pieniężnych na atrakcyjnych warunkach oprocentowania – które indywidualnie negocjujesz z Opiekunem Klienta lub pracownikiem Departamentu Skarbu. Lokatę indywidualnie negocjowaną możesz założyć w każdej placówce Banku. Aby lokować środki na indywidualnych warunkach powinieneś zawrzeć z Bankiem umowę lokat indywidualnie negocjowanych. Umowa ta może być zawarta pod warunkiem, że posiadasz czynną umowę rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego lub czynną umowę rachunków terminowych lokat oszczędnościowych w Banku Pocztowym.

9. W jaki sposób naliczane jest oprocentowanie na lokatach, które zakładam ?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Oprocentowanie lokat jest podawane oraz naliczane w skali roku (365 dni). Odsetki, które otrzymasz od zdeponowanych przez Ciebie środków są naliczane za faktyczną liczbę dni okresu lokaty. Od uzyskanych odsetek zostanie również pobrany 19% podatek. Przykładowy schemat obliczania odsetek dla lokaty MIDI na kwotę 10 000zł wygląda następująco :

    92 dni X 10 000 zł x 0,01% / 365 = 0,25 zł

10. Ile wynosi podatek od odsetek i kiedy jest pobierany?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Podatek od zysków kapitałowych czyli od uzyskanych od Banku odsetek wynosi obecnie 19%. Podatek od odsetek naliczonych na lokatach i kontach oszczędnościowych zostanie pobrany w momencie kapitalizacji odsetek i pomniejszy ich kwotę. Kwota pobieranego podatku jest zaokrąglana do pełnych groszy w górę.

11. Czy moja lokata może zostać odnowiona po upływie okresu umownego?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Oczywiście, w momencie zakładania lokaty to Ty decydujesz o tym czy lokata ma się odnowić. Masz również możliwość zmiany dyspozycji w trakcie trwania okresu umownego.

12. Czy jeśli zamknę konto, to zamknięte zostaną również lokaty ?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Zamknięcie Twojego konta spowoduje jednocześnie zamknięcie wszystkich lokat otwartych w ramach tego konta. Jeżeli umowy lokat były zawierane niezależnie od posiadania rachunku – lokaty nie zostaną zamknięte.

13. Jak funkcjonują lokaty na warunkach stałego zlecenia typu „overnight” dla Klientów instytucjonalnych?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Lokaty na warunkach stałego zlecenia typu „overnight” służą do automatycznego, nocnego lokowania nadwyżek zgromadzonych przez Ciebie środków pieniężnych. Lokaty te tworzą się automatycznie na koniec dnia roboczego, ze środków pochodzących z rachunku bieżącego. Następnego dnia środki wraz z odsetkami są udostępniane do Twojej dyspozycji. Do skorzystania z tego produktu, konieczne jest posiadanie rachunku bieżącego w Banku Pocztowym.

14. Jaka jest minimalna kwota lokat standardowych o stałym oprocentowaniu dla Klientów instytucjonalnych?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Minimalna kwota jaką możesz wpłacić to 1 000zł na okres 3, 6 lub 12 miesięcy. Lokata zostanie założona na podstawie umowy rachunku lokaty terminowej.

15. Jak mogę założyć standardową lokatę o stałym oprocentowaniu dla Klientów instytucjonalnych?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Aby założyć lokatę, wystarczy że wypełnisz elektroniczny wniosek o kontakt z doradcą. Pracownik Banku zadzwoni do Ciebie, aby potwierdzić dane i omówić szczegóły. Umowę podpiszesz w dogodnym dla Ciebie terminie w siedzibie Banku, lub Instytucji, którą reprezntujesz.

16. Czy moje środki na lokacie są chronione przez Bankowy Fundusz Gwarancyjny?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Twoje środki, które zdeponowałeś w Banku Pocztowym S.A. objęte są polskim systemem gwarantowania.

17. Gdzie mogę założyć lokatę z funduszem? Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Lokatę 3-miesięczną na 4,5% z funduszem inwestycyjnym można założyć w każdej placówce Banku.

pokaż więcej
zwiń