Płatności BLIK

Bezpieczne, wygodne zakupy i wypłaty gotówki za pomocą kodu BLIK, który masz w naszej aplikacji.

Czym są płatności BLIK?

Z BLIKIEM masz kontrolę nad każdym etapem płatności

podajesz 6-cyfrowy kod BLIK, widzisz szczegóły operacji i każdą transakcję akceptujesz PINem (lub biometrią) w naszej aplikacji.

Jakie są tego korzyści?

ico

Nie musisz pamiętać długiego numeru z karty, podajesz kod BLIK, akceptujesz w aplikacji i już

ico

Wygodnie i bezpiecznie korzystasz z BLIKA za 0 zł

ico

Nie musisz nosić portfela, wszystko czego potrzebujesz do płatności masz w swoim smartfonie

Jakie są dzienne limity transakcji

Maksymalna suma transakcji zrealizowanych 1 dnia.

Rodzaj transakcjiLimit domyślnyMaksymalny limit dzienny
Transakcje gotówkowe1 000 PLN1 000 PLN
Transakcje bezgotówkowe1 000 PLN1 000 PLN
Transakcje w Internecie1 000 PLN3 000 PLN

Limity zmienisz samodzielnie tylko z poziomu Ustawień w aplikacji mobilnej Pocztowy. 

Wybierasz Ustawienia - Zmieniasz - Zatwierdzasz potwierdzając PIN (lub biometrią) i gotowe!


Jak płacić BLIKIEM

  1. W bankomacie wybierasz opcję wypłata BLIK, a następnie wybierasz kwotę wypłaty.
  2. Uruchamiasz aplikację i wyświetlasz kod BLIK.
  3. Wpisujesz kod BLIK w bankomacie i zatwierdzasz.
  4. Potwierdzasz transakcję PIN-em (lub biometrią) w aplikacji.
Wypłaty z bankomatów wszystkich sieci

  1. Informujesz sprzedawcę, że chcesz zapłacić BLIKIEM.
  2. Uruchamiasz aplikację mobilną i wyświetlasz kod BLIK.
  3. Przepisujesz kod BLIK na terminalu i zatwierdzasz zielonym przyciskiem.
  4. Potwierdzasz transakcję PINem (lub biometrią) w aplikacji.

W sklepach stacjonarnych i punktach honorujących płatności BLIK

We wszystkich sklepach internetowych, gdzie wybierasz płatność BLIK, przepisujesz czy kopiujesz kod w aplikacji, realizujesz płatność, potwierdzasz PINem (lub biometrią) w aplikacji bankowej i gotowe!

Online

Zacznij korzystać z BLIKa

Aby korzystać z BLIK wystarczy pobrać i aktywować aplikację mobilną Pocztowy:

         



Wypróbuj też inne płatności mobilne

Opaską z Xiaomi Pay
ico
Zegarkiem z Garmin Pay
ico
Telefonem z Google Pay
ico
Telefonem z Apple Pay
ico

Masz pytania?
My mamy odpowiedzi

Twój telefon automatycznie wyloguje się z aplikacji, aby ktoś mógł ponownie zalogować do aplikacji Pocztowy musiałby znać PIN lub dysponować biometrią. Pamiętaj! Każde dodatkowe zabezpieczenie jest dobre, Zadbaj o poprawną blokadę telefonu w postaci PIN lub biometrii, dzięki temu unikniesz niebezpiecznych sytuacji. Dla dodatkowego bezpieczeństwa, utracone urządzenie możesz zablokować lub usunąć w bankowości internetowej.

  • Zarówno usługa płatności BLIK jak i sama aplikacja posiadają szereg niezbędnych zabezpieczeń: po pierwsze, osoba pobierająca aplikację bankową z BLIKIEM musi zostać w odpowiedni sposób zweryfikowana przez bank, tak aby bank mógł przypisać pobraną aplikację do jej rachunku bankowego.
  • Drugim parametrem bezpieczeństwa jest mechanizm dostępu do aplikacji – taki jak np. PIN, odcisk palca lub hasło. Bez nich nie będziemy w stanie dostać się do aplikacji banku.
  • Kod potrzebny do przeprowadzenia transakcji jest generowany i zarządzany centralnie przez Polski Standard Płatności, operatora BLIKA. Zapewnia to unikalność jednorazowego kodu, który jest przypisany do użytkownika i ważny tylko przez 2 minuty. Sam BLIK, jako usługa, nie przechowuje żadnych danych użytkownika, które mogłyby zostać wykradzione, przechwycone i wykorzystane w innej transakcji.
  • Prośba o akceptację płatności, którą użytkownik widzi w swojej aplikacji, zawiera szczegółowe dane transakcji – między innymi najmniej i odbiorcę płatności, a to kolejny ważny mechanizm bezpieczeństwa. Wypłaty z bankomatów, transakcje w internecie i płatności w sklepach stacjonarnych powyżej 50 PLN muszą być dodatkowo potwierdzone przez użytkownika PINem. Podawanie danych czy kontakt fizyczny instrumentu płatniczego z terminalem lub bankomatem nie jest wymagany.

Dla BLIKA masz domyślnie przypisany rachunek główny, ale jeśli posiadasz więcej niż 1 rachunek oszczędnościowo- rozliczeniowy, możesz go zmienić w USTAWIENIACH BLIK.

Tak, możesz płacić BLIK do 50 zł bez podawania numeru PIN do aplikacji 3 razy na dobę. Wystarczy, że w ustawieniach BLIK włączysz 3 płatności BLIK do 50 zł.  Włączenie tej opcji umożliwi wykonanie 3 płatności do 50 zł bez konieczności podawania PIN.

Tak, możesz samodzielnie zmieniać limity płatności BLIK. W tym celu po zalogowaniu do aplikacji przejdź do USTAWIEŃ BLIK i zarządzaj LIMITAMI DZIENNYMI TRANSAKCJI. Ustawienia domyślne to 1 000 PLN na transakcje gotówkowe, bezgotówkowe i on-line. W przypadku transakcji gotówkowych i bezgotówkowych to jednocześnie maksymalny limit, który możesz zmniejszyć. Jeśli chodzi o transakcje internetowe to maksymalny limit możesz ustawić do kwoty 3 000 PLN. Zmiany limitów możesz dokonać tylko za pośrednictwem aplikacji mobilnej.

Wystarczy mieć zainstalowaną aplikację mobilną Pocztowy i mieć dostęp do Internetu. Każda płatność przebiega w ten sam sposób, generujesz 6 cyfrowy kod, przepisujesz go lub kopiujesz w odpowiednie miejsce: stronę www sklepu, terminal w sklepie stacjonarnym, ekran bankomatu, a następnie akceptujesz w aplikacji mobilnej.

Dzięki płatnościom BLIK możesz:

  • płacić we wszystkich sklepach internetowych,
  • robić zakupy w sklepach stacjonarnych i punktach honorujących płatność BLIK np. stacjach benzynowych czy restauracjach,
  • bezpłatnie wypłacać ze wszystkich bankomatów.

Strefa edukacji

Sprawdź aktualne promocje BLIKA

Dołącz do BLIKOMANII

chat z konsultantem