Spis treści:

Co możesz z BLIKIEM

Z BLIKIEM masz kontrolę nad każdym etapem płatności, podajesz 6-cyfrowy kod BLIK,
widzisz szczegóły operacji i każdą transakcję akceptujesz PINem (lub biometrią) w naszej aplikacji.

  • już nie musisz pamiętać długiego numeru z karty, podajesz kod BLIK,
    akceptujesz w aplikacji i już. Zakupy opłacone.
  • nie masz obowiązku nosić ze sobą portfela, wszystko czego potrzebujesz
    do płatności masz w swoim smartfonie
  • korzystasz z BLIKA za 0 zł

Wystarczy, że masz aplikację mobilną Envelobanku, aby płacić BLIKIEM:

 

- online

We wszystkich sklepach internetowych, gdzie wybierasz płatność BLIK, przepisujesz czy kopiujesz kod w aplikacji, realizujesz płatność, potwierdzasz PINem (lub biometrią) w aplikacji bankowej i gotowe!

 

- w sklepach stacjonarnych
i punktach honorujących (np. stacjach benzynowych,
restauracjach) płatności BLIK

1. Informujesz sprzedawcę, że chcesz zapłacić BLIKIEM.
2. Uruchamiasz aplikację mobilną i wyświetlasz kod BLIK.
3. Przepisujesz kod BLIK na terminalu i zatwierdzasz zielonym przyciskiem.
4. Potwierdzasz transakcję PINem (lub biometrią) w aplikacji.

 

 

- i bezpłatnie wypłacać z bankomatów wszystkich sieci

1. W bankomacie wybierasz opcję wypłata BLIK, a następnie wybierasz kwotę wypłaty.
2. Uruchamiasz aplikację i wyświetlasz kod BLIK.
3. Wpisujesz kod BLIK w bankomacie i zatwierdzasz.
4. Potwierdzasz transakcję PIN-em (lub biometrią) w aplikacji.

Limity dzienne transakcji

Maksymalna suma transakcji zrealizowanych 1 dnia.

Rodzaj transakcji Limit domyślny Maksymalny limit dzienny
Transakcje gotówkowe 1 000 PLN 5 000 PLN
Transakcje bezgotówkowe 1 000 PLN 5 000 PLN
Transakcje w Internecie 1 000 PLN 5 000 PLN

Limity zmienisz samodzielnie tylko z poziomu Ustawień w aplikacji mobilnej EnveloBanku.
Wybierasz Ustawienia - Zmieniasz - Zatwierdzasz potwierdzając PIN (lub biometrią) i gotowe!

Aby korzystać z BLIK wystarczy pobrać
i aktywować
aplikację mobilną EnveloBanku
:

Android Pobierz w App Store

Jeśli jako Klient Banku Pocztowego jeszcze nie korzystasz z aplikacji zobacz, jak to zrobić.

 

Aplikację łatwo połączysz z Twoim kontem:

Magia z BLIKIEM

Zapłać BLIKIEM za zakupy na gandalf.com.pl, a otrzymasz 20 zł rabatu! Sprawdź

Ty też pomożesz pomóc

Wpłać co najmniej 10 zł BLIKIEM, a my dopłacimy kolejne 5 złotych. Sprawdź

Zastrzyk wsparcia BLIKIEM

Wspieraj szpitale, które walczą z epidemią koronawirusa. Więcej

Pytania i odpowiedzi

Gdzie zapłacę BLIKIEM?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Dzięki płatnościom BLIK możesz:
    - płacić we wszystkich sklepach internetowych,
    - robić zakupy w sklepach stacjonarnych i punktach honorujących płatność BLIK np. stacjach benzynowych czy restauracjach,
    - bezpłatnie wypłacać ze wszystkich bankomatów.

Jak zacząć korzystać z BLIKA?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Wystarczy mieć zainstalowaną aplikację mobilną EnveloBanku i mieć dostęp do Internetu. Każda płatność przebiega w ten sam sposób, generujesz 6 cyfrowy kod, przepisujesz go lub kopiujesz w odpowiednie miejsce: stronę www sklepu, terminal w sklepie stacjonarnym, ekran bankomatu, a następnie akceptujesz w aplikacji mobilnej.

Czy mogę zmienić limity BLIK?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Tak, możesz samodzielnie zmieniać limity płatności BLIK. W tym celu po zalogowaniu do aplikacji przejdź do USTAWIEŃ BLIK i zarządzaj LIMITAMI DZIENNYMI TRANSAKCJI. Ustawienia domyślne to 1000 PLN na transakcje gotówkowe, bezgotówkowe i on-line. Maksymalny limit możesz ustawić do 5 000 PLN. Zmiany limitów możesz dokonać tylko za pośrednictwem aplikacji mobilnej.

Czy mogę płacić BLIK bez podawania PIN?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Tak, możesz płacić BLIK do 50 zł bez podawania numeru PIN do aplikacji 3 razy na dobę. Wystarczy, że w ustawieniach BLIK włączysz 3 płatności BLIK do 50 zł.  Włączenie tej opcji umożliwi wykonanie 3 płatności do 50 zł bez konieczności podawania PIN.

Jak zmienić numer konta do płatności BLIK?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Dla BLIKA masz domyślnie przypisany rachunek główny, ale jeśli  posiadasz więcej niż 1 rachunek, możesz wybrać inny rachunku w USTAWIENIACH BLIK.

Czy płatności BLIK są bezpieczne?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
    • Zarówno usługa płatności BLIK jak i sama aplikacja posiadają szereg niezbędnych zabezpieczeń: po pierwsze, osoba pobierająca aplikację bankową z BLIKIEM musi zostać w odpowiedni sposób zweryfikowana przez bank, tak aby bank mógł przypisać pobraną aplikację do jej rachunku bankowego.
    • Drugim parametrem bezpieczeństwa jest mechanizm dostępu do aplikacji – taki jak np. PIN, odcisk palca lub hasło. Bez nich nie będziemy w stanie dostać się do aplikacji banku.
    • Kod potrzebny do przeprowadzenia transakcji jest generowany i zarządzany centralnie przez Polski Standard Płatności, operatora BLIKA. Zapewnia to unikalność jednorazowego kodu, który jest przypisany do użytkownika i ważny tylko przez 2 minuty. Sam BLIK, jako usługa, nie przechowuje żadnych danych użytkownika, które mogłyby zostać wykradzione, przechwycone i wykorzystane w innej transakcji.
    • Prośba o akceptację płatności, którą użytkownik widzi w swojej aplikacji, zawiera szczegółowe dane transakcji – między innymi najmniej i odbiorcę płatności, a to kolejny ważny mechanizm bezpieczeństwa. Wypłaty z bankomatów, transakcje w internecie i płatności w sklepach stacjonarnych powyżej 50 PLN muszą być dodatkowo potwierdzone przez użytkownika PINem. Podawanie danych czy kontakt fizyczny instrumentu płatniczego z terminalem lub bankomatem nie jest wymagany.
Co zrobić, gdy zgubię lub ktoś ukradnie mi telefon z włączonym BLIKIEM?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Twój telefon automatycznie wyloguje się z aplikacji, aby ktoś mógł ponownie zalogować do aplikacji EnveloBanku musiałby znać PIN lub dysponować biometrią. Pamiętaj! Każde dodatkowe zabezpieczenie jest dobre, Zadbaj o poprawną blokadę telefonu w postaci PIN lub biometrii, dzięki temu unikniesz niebezpiecznych sytuacji. Dla dodatkowego bezpieczeństwa, utracone urządzenie możesz zablokować lub usunąć w bankowości internetowej.

pokaż więcej
zwiń