We wszystkich sklepach internetowych, gdzie wybierasz płatność BLIK, przepisujesz czy kopiujesz kod w aplikacji, realizujesz płatność, potwierdzasz PINem (lub biometrią) w aplikacji bankowej i gotowe!
Co możesz z BLIKIEM
Z BLIKIEM masz kontrolę nad każdym etapem płatności, podajesz 6-cyfrowy kod BLIK,
widzisz szczegóły operacji i każdą transakcję akceptujesz PINem (lub biometrią) w naszej aplikacji.
- już nie musisz pamiętać długiego numeru z karty, podajesz kod BLIK,
akceptujesz w aplikacji i już. Zakupy opłacone. - nie masz obowiązku nosić ze sobą portfela, wszystko czego potrzebujesz
do płatności masz w swoim smartfonie - korzystasz z BLIKA za 0 zł
Wystarczy, że masz aplikację mobilną Envelobanku, aby płacić BLIKIEM:
- online

- w sklepach stacjonarnych
i punktach honorujących (np. stacjach benzynowych,
restauracjach) płatności BLIK
1. Informujesz sprzedawcę, że chcesz zapłacić BLIKIEM.
2. Uruchamiasz aplikację mobilną i wyświetlasz kod BLIK.
3. Przepisujesz kod BLIK na terminalu i zatwierdzasz zielonym przyciskiem.
4. Potwierdzasz transakcję PINem (lub biometrią) w aplikacji.

- i bezpłatnie wypłacać z bankomatów wszystkich sieci
1. W bankomacie wybierasz opcję wypłata BLIK, a następnie wybierasz kwotę wypłaty.
2. Uruchamiasz aplikację i wyświetlasz kod BLIK.
3. Wpisujesz kod BLIK w bankomacie i zatwierdzasz.
4. Potwierdzasz transakcję PIN-em (lub biometrią) w aplikacji.

Limity dzienne transakcji
Maksymalna suma transakcji zrealizowanych 1 dnia.
Rodzaj transakcji | Limit domyślny | Maksymalny limit dzienny |
Transakcje gotówkowe | 1 000 PLN | 5 000 PLN |
Transakcje bezgotówkowe | 1 000 PLN | 5 000 PLN |
Transakcje w Internecie | 1 000 PLN | 5 000 PLN |
Limity zmienisz samodzielnie tylko z poziomu Ustawień w aplikacji mobilnej EnveloBanku.
Wybierasz Ustawienia - Zmieniasz - Zatwierdzasz potwierdzając PIN (lub biometrią) i gotowe!
Aby korzystać z BLIK wystarczy pobrać
i aktywować aplikację mobilną EnveloBanku:
Jeśli jako Klient Banku Pocztowego jeszcze nie korzystasz z aplikacji zobacz, jak to zrobić.
Aplikację łatwo połączysz z Twoim kontem:
Sprawdź aktualne promocje BLIKA

Wejdź na www.blik.com
Zastrzyk wsparcia BLIKIEM

Wspieraj szpitale, które walczą z epidemią koronawirusa. Więcej
Pytania i odpowiedzi
-
Dzięki płatnościom BLIK możesz:
- płacić we wszystkich sklepach internetowych,
- robić zakupy w sklepach stacjonarnych i punktach honorujących płatność BLIK np. stacjach benzynowych czy restauracjach,
- bezpłatnie wypłacać ze wszystkich bankomatów.
-
Wystarczy mieć zainstalowaną aplikację mobilną EnveloBanku i mieć dostęp do Internetu. Każda płatność przebiega w ten sam sposób, generujesz 6 cyfrowy kod, przepisujesz go lub kopiujesz w odpowiednie miejsce: stronę www sklepu, terminal w sklepie stacjonarnym, ekran bankomatu, a następnie akceptujesz w aplikacji mobilnej.
-
Tak, możesz samodzielnie zmieniać limity płatności BLIK. W tym celu po zalogowaniu do aplikacji przejdź do USTAWIEŃ BLIK i zarządzaj LIMITAMI DZIENNYMI TRANSAKCJI. Ustawienia domyślne to 1000 PLN na transakcje gotówkowe, bezgotówkowe i on-line. Maksymalny limit możesz ustawić do 5 000 PLN. Zmiany limitów możesz dokonać tylko za pośrednictwem aplikacji mobilnej.
-
Tak, możesz płacić BLIK do 50 zł bez podawania numeru PIN do aplikacji 3 razy na dobę. Wystarczy, że w ustawieniach BLIK włączysz 3 płatności BLIK do 50 zł. Włączenie tej opcji umożliwi wykonanie 3 płatności do 50 zł bez konieczności podawania PIN.
-
Dla BLIKA masz domyślnie przypisany rachunek główny, ale jeśli posiadasz więcej niż 1 rachunek, możesz wybrać inny rachunku w USTAWIENIACH BLIK.
-
- Zarówno usługa płatności BLIK jak i sama aplikacja posiadają szereg niezbędnych zabezpieczeń: po pierwsze, osoba pobierająca aplikację bankową z BLIKIEM musi zostać w odpowiedni sposób zweryfikowana przez bank, tak aby bank mógł przypisać pobraną aplikację do jej rachunku bankowego.
- Drugim parametrem bezpieczeństwa jest mechanizm dostępu do aplikacji – taki jak np. PIN, odcisk palca lub hasło. Bez nich nie będziemy w stanie dostać się do aplikacji banku.
- Kod potrzebny do przeprowadzenia transakcji jest generowany i zarządzany centralnie przez Polski Standard Płatności, operatora BLIKA. Zapewnia to unikalność jednorazowego kodu, który jest przypisany do użytkownika i ważny tylko przez 2 minuty. Sam BLIK, jako usługa, nie przechowuje żadnych danych użytkownika, które mogłyby zostać wykradzione, przechwycone i wykorzystane w innej transakcji.
- Prośba o akceptację płatności, którą użytkownik widzi w swojej aplikacji, zawiera szczegółowe dane transakcji – między innymi najmniej i odbiorcę płatności, a to kolejny ważny mechanizm bezpieczeństwa. Wypłaty z bankomatów, transakcje w internecie i płatności w sklepach stacjonarnych powyżej 50 PLN muszą być dodatkowo potwierdzone przez użytkownika PINem. Podawanie danych czy kontakt fizyczny instrumentu płatniczego z terminalem lub bankomatem nie jest wymagany.
-
Twój telefon automatycznie wyloguje się z aplikacji, aby ktoś mógł ponownie zalogować do aplikacji EnveloBanku musiałby znać PIN lub dysponować biometrią. Pamiętaj! Każde dodatkowe zabezpieczenie jest dobre, Zadbaj o poprawną blokadę telefonu w postaci PIN lub biometrii, dzięki temu unikniesz niebezpiecznych sytuacji. Dla dodatkowego bezpieczeństwa, utracone urządzenie możesz zablokować lub usunąć w bankowości internetowej.