Nowa bankowość internetowa Pocztowy24

i aplikacja mobilna Pocztowy

Kto może korzystać z nowej bankowości Pocztowy24?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Od marca 2021 r. z nowej bankowości Pocztowy24 dostępnej pod adresem https://online.pocztowy.pl mogą korzystać wszyscy Klienci Banku Pocztowego.

Czy mogę korzystać z nowej bankowości Pocztowy24 na telefonie i tablecie?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Tak, serwis transakcyjny dostępny pod adresem: https://online.pocztowy.pl jest dostosowany do wszystkich urządzeń, typu: komputer, tablet, telefon. Dodatkowo, za pośrednictwem telefonów z systemem operacyjnym Android i iOS, możesz korzystać z bankowości za pośrednictwem aplikacji mobilnej Pocztowy, którą możesz bezpłatnie pobrać z App Store lub Google Play i zainstalować na swoim telefonie. 

Co zrobić, by zacząć korzystać z nowej bankowości internetowej Pocztowy24?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • • Jeśli wcześniej korzystałeś z bankowości EnveloBanku, do nowej bankowości zalogujesz za pomocą swojego NIK i dotychczasowego hasła do bankowości EnveloBank.

    • Jeśli do tej pory korzystałeś z Pocztowy24, do nowej bankowości internetowej Pocztowy24 zalogujesz się przy pomocy tych samych danych. Podczas pierwszego logowania do nowej bankowości zostaniesz poproszony o akceptację Regulaminu, co należy potwierdzic kodem SMS.

    • Jeśli jesteś nowym Klientem, przygotuj swój NIK (Numer Identyfikacyjny Klienta składający się z 8 cyfr) i hasło. NIK znajduje się na potwierdzeniu założenia rachunku. Podczas pierwszego logowania użyj jednorazowego hasła. Otrzymasz je w wiadomości SMS przesłanej na podany numer telefonu komórkowego. Hasło jest ważne 15 godzin. Po zalogowaniu się do bankowości zmień hasło na takie, którego będziesz używać przy kolejnych logowaniach do bankowości. Hasło powinno składać się z co najmniej 10 znaków i zawierać znaki z co najmniej trzech grup: małe litery, duże litery, cyfry, znaki specjalne (!, @, #, $, ^, &, *, ?, <, >). Nie może zawierać przecinków, kropek ani polskich znaków (ą, ć, ę, ł, ń, ó, ś, ź, ż.).

    • Pamiętaj, że trzykrotne wpisanie błędnego hasła blokuje dostęp do bankowości. By odblokować dostęp zadzwoń na Infolinię Banku. Jeśli posiadasz dostęp do dwóch bankowości (dotychczasowej wersji Pocztowy24 i nowej wersji bankowości Pocztowy24), w przypadku trzykrotnego wpisania błędnego hasła do jednej bankowości, automatycznie zostanie również zablokowany dostęp do drugiej bankowosci./p>

Jak pobrać i zacząć korzystać z aplikacji mobilnej Pocztowy?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Wejdź na App Store lub Google Play i pobierz aplikację Pocztowy.

    Po zainstalowaniu aplikacji na swoim telefonie, włącz aplikację i naciśnij przycisk Aktywuj aplikację.

    Postępuj zgdonie z poleceniami widocznymi na ekranie:

    1. Podaj swój NIK i wybierz przycisk Dalej.

    2. Na Twój nr telefonu podany w Banku otrzymasz sms z kodem do aktywacji aplikacji. Wpisz go w widoczne na ekranie pole i wciśnij Zatwierdź.

    3. Nadaj nazwę swojego urządzenia mobilnego, na którym będziesz korzystać z aplikacji Pocztowy. Wciśnij Zatwierdź.

    Zaloguj się do nowej bankowości internetowej Pocztowy24:

    1. Wejdź w Ustawienia, a następnie w sekcję Zarządzania urządzeniami.

    2. Znajdź swoje urządzenie mobilne i aktywuj je nadając mu kod PIN (kod PIN posłuży Ci też do logowania się w przyszłości do aplikacji)

    3. Zatwierdź PIN kodem sms, który otrzymasz na swój telefon komórkowy.

    Przejdź teraz do aplikacji mobilnej Pocztowy i zaloguj się za pomocą ustalonego przez Ciebie kodu PIN.

Pod jakim adresem dostępna jest nowa bankowość internetowa Pocztowy24?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Serwis transakcyjny dostępny jest ze strony informacyjnej www.pocztowy.pl (przycisk „LOGOWANIE” w prawym górnym rogu serwisu) lub bezpośrednio pod adresem https://online.pocztowy.pl

Jakie przeglądarki internetowe są rekomendowane przez Bank do obsługi serwisu?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Jeśli korzystasz z serwisu na komputerze stacjonarnym lub laptopie, zalecamy używanie najnowszych wersji przeglądarek: Chrome, Firefox, Internet Explorer. Do korzystania z serwisu na urządzeniach mobilnych (tablet, telefon) z systemem Android zalecamy przeglądarkę Chrome lub natywną przeglądarkę oznaczoną „Internet”, przeglądarkę Safari dla urządzeń z systemem iOS.

Jak zabezpieczyć komputer, z którego logujesz się do bankowości?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
    • Do bankowości internetowej loguj się tylko z komputera, w którym:

      • używane jest legalne oprogramowanie, w tym oprogramowanie antywirusowe i firewall,
      • stale aktualizowany jest system operacyjny, przeglądarki internetowe, oprogramowanie antywirusowe,
      • do codziennej pracy używane jest wyłącznie konto „Użytkownika”, natomiast konto „Administratora” tylko do czynności, które tego wymagają

      Pamiętaj, aby instalować i aktualizować oprogramowanie tylko z wiarygodnych źródeł, takich jak sklepy z aplikacjami i oficjalne strony producenta. W ten sposób unikniesz przejęcia Twojego urządzenia przez przestępców. Pamiętaj, że bank nigdy nie prosi o zainstalowanie dodatkowego, konkretnego oprogramowania dla zwiększenia bezpieczeństwa bankowości internetowej lub mobilnej.

      Ponadto:

      • staraj się nie logować do bankowości na "obcych" komputerach, których oprogramowanie nie jest Ci znane,
      • korzystaj z najnowszych wersji przeglądarek internetowych ponieważ to podnosi poziom bezpieczeństwa bankowości internetowej i mobilnej,
      • po zakończeniu korzystania z bankowości internetowej usuwaj w przeglądarce historię przeglądania,
      • korzystaj z bezpiecznej sieci internetowej. Nie loguj się z nieznanej, ogólnodostępnej, niezabezpieczonej sieci (zarówno prywatnej, jak i publicznej). Jeśli korzystasz z Wi-Fi, zabezpiecz ją hasłem,
      • nie otwieraj wiadomości e-mail pochodzących od nieznanych adresatów, a w szczególności przesyłanych w treści linków oraz załączników. Pamiętaj, że wystarczy jedno nieprzemyślane kliknięcie, by zainfekować Twoje urządzenie złośliwym oprogramowaniem.
Jak zabezpieczyć telefon komórkowy na którym korzystasz z bankowości?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
      • Twój telefon jest jak mały komputer, który pracuje w oparciu o system operacyjny. Pamiętaj o aktualizowaniu systemu oraz instalacji dodatkowego oprogramowania antywirusowego.
      • W ustawieniach telefonu dotyczących bezpieczeństwa wyłącz opcję „Nieznane źródła”, która zezwala na instalację programów o nieznanym pochodzeniu.
      • Nie instaluj aplikacji przesłanych linkiem przez sms lub wiadomość e-mail.
      • Stosuj hasło dla blokowania telefonu, jeśli Twój telefon na to pozwala. W ten sposób zabezpieczysz telefon przed dostępem osób niepowołanych. Hasło do blokowania telefonu możesz włączyć wybierając tę opcję w ustawieniach Twojego telefonu.
      • Wyłącz „Bluetooth” jeśli z niego nie korzystasz, aby nie pozwolić na zdalne połączenie z Twoim urządzeniem przez osoby nieuprawnione.
      • Zwróć uwagę na bezpieczeństwo Twojej sieci Wifi. Sieć Wifi powinna być zabezpieczona hasłem, aby uniemożliwić przejęcie danych. Nie korzystaj z aplikacji mobilnej przez ogólnodostępną, niezabezpieczoną sieć publiczną Wi-Fi.
      • Do logowania do bankowości mobilnej nigdy nie używaj linka otrzymanego w wiadomości e-mail. Pamiętaj – bank nigdy nie załącza linków w ewentualnych wiadomościach wysyłanych do Klientów.
      • Jeżeli połączenie z aplikacją mobilną zostanie zerwane (np. z winy operatora telekomunikacyjnego), zaloguj się ponownie do usługi i sprawdź czy system zapamiętał ostatnie zlecenia złożone w aplikacji.
      • Po zakończeniu korzystania z aplikacji bezwzględnie zakończ pracę używając opcji Wyloguj dostępnej w głównym menu.
      • Nie pozostawiaj telefonu bez nadzoru i nie udostępniaj go osobom trzecim.
Jakie zabezpieczenia zapewnia Ci Bank?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
      • NIK to Twój numer identyfikacyjny Klienta i jednocześnie Twój login do bankowości internetowej. Składa się z 8 cyfr. Nigdy nie należy go udostępniać innym osobom.
      • Hasło służy do Twojej identyfikacji podczas logowania. Podczas pierwszego logowania do bankowości zalogujesz się używając jednorazowego hasła dostępu, które otrzymasz od Banku w wiadomości SMS. System poprosi Cię o zmianę hasła. Przygotuj sobie własne hasło, które powinno mieć co najmniej 10, a maksymalnie 20 znaków i składać się z małych i wielkich liter, cyfr oraz znaków specjalnych (!, @, #, $, ^, &, *, ?, <, >). Hasło nie może zawierać przecinków ani kropek oraz polskich znaków. Jeśli nie otrzymasz hasła w wiadomości SMS w ciągu kilku minut, natychmiast powiadom nas o tym dzwoniąc na infolinię. Pamiętaj też, że przy trzeciej próbie logowania niewłaściwym hasłem, dostęp do bankowości zostanie zablokowany. Wówczas konieczny będzie kontakt z nami. Nigdy nie udostępniaj swojego hasła innym osobom. Żaden pracownik Banku nie poprosi nigdy o Twoje hasło. Ze względów bezpieczeństwa zalecamy zmianę hasła co jakiś czas.
      • Kod SMS to sześciocyfrowy kod wysyłany przez Bank na Twój numer telefonu komórkowego. Kod SMS służy do autoryzacji operacji finansowych (np. przelewów) lub innych dyspozycji zlecanych w bankowości. Raz na 90 dni, podczas logowania do bankowości, system poprosi Cię o dodatkową autoryzację kodem SMS.
      • PIN dla bankowości mobilnej potrzebny Ci będzie do logowania oraz autoryzacji operacji w bankowości mobilnej. Określisz go samodzielnie podczas aktywacji aplikacji mobilnej, używając od 5 do 8 cyfr. Ze względów bezpieczeństwa zalecamy dokonywanie okresowych zmian kodu PIN. Do bankowosci mobilnej możesz się także logować za pomocą Touch ID lub Face ID. Te metody autoryzacji pozwolą Ci także na zatwierdzanie przelewów do 1000 zł.
      • Hasło do usługi Telekonto służy do identyfikacji Ciebie podczas kontaktu z infolinią Banku. Jednorazowe hasło do Telekonta otrzymasz w wiadomości SMS, w momencie otwarcia rachunku. Hasło jednorazowe ma określony czas ważności (podany w treści SMSa), należy zmienić je na własne hasło, którego będziesz używać do kontaktu z Bankiem. Gdy zadzwonisz na infolinię, nasz pracownik poprosi Cię o podanie 3 wybranych (z 6) cyfr hasła. Hasła nie należy nigdy udostępniać innym osobom.
      • Rejestracja rozmów telefonicznych – dla Twojego bezpieczeństwa wszystkie połączenia z całodobową Infolinią Banku są rejestrowane. Zapisy rozmów mogą być wykorzystane jako dowód zlecenia przez Ciebie danej dyspozycji.
      • Szyfrowane połączenie – połączenie z serwisem Banku Pocztowego jest szyfrowanie algorytmem TLS 1.2 o długości klucza 256 bitów z zastosowaniem certyfikatu uwierzytelnionego przez firmę Symantec Corporation. Podczas korzystania z bankowości internetowej, adres wyświetlany przez przeglądarkę internetową powinien zaczynać się od: https://online.pocztowy.pl/. By sprawdzić certyfikat, kliknij w symbol kłódki widoczny w obrębie ekranu, a następnie sprawdź:
        - czy certyfikat wystawiony dla www.online.pocztowy.pl
        - kto jest wydawcą certyfikatu (powinien być: "Symantec Corporation"),
        - Pamiętaj, aby zawsze przed zalogowaniem do serwisu sprawdzać certyfikat. Jeżeli dane w którymkolwiek z punktów nie są poprawne, przerwij proces logowania i skontaktuj się z nami przez infolinię.
      • Sesja internetowa – gdy po zalogowaniu do bankowości internetowej lub mobilnej system stwierdzi brak Twojej aktywności przez 10 minut, nastąpi automatyczne wylogowanie z serwisu transakcyjnego. Aby znów korzystać z bankowości, należy ponownie się zalogować.
      • Informacja o logowaniu – po zalogowaniu do serwisu, w menu "Ustawienia" możesz sprawdzić rejestr ostatnich logowań do bankowości, w tym informacje o dacie i godzinie ostatniego poprawnego logowania oraz o nieudanej próbie logowania do systemu. Pamiętaj, żeby weryfikować informacje o ostatnim udanym i nieudanym logowaniu. W przypadku zauważania jakichkolwiek nieścisłości, skontaktuj się z nami.
      • Dodatkowa weryfikacja nr konta – jeśli podczas wprowadzania danych do przelewu wkleisz numer konta odbiorcy z „notatnika” lub innego źródła, system poprosi Cię o wpisanie ręcznie czterech ostatnich cyfr numeru rachunku bankowego odbiorcy. Ma to na celu potwierdzenie poprawności numeru konta.
Jak zabezpieczyć dane do logowania?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
      • Chroń swoje dane do logowania (NIK, hasło) oraz dane z kart płatniczych (nr karty, data ważności, kod CVC/CVV). Nigdy nie udostępniaj tych danych nikomu (np. przez telefon, e-mail, media społecznościowe), nawet pracownikom Banku. Dzięki temu nie dopuścisz do ich przejęcia przez nieuprawnione osoby.
      • Jeżeli podejrzewasz, że Twoje hasło do bankowości internetowej lub hasło PIN do bankowości mobilnej zostało ujawnione, natychmiast je zmień lub zablokuj dostęp do usług bankowości, kontaktując się z naszą całodobową infolinią: 52 3499 499. Możesz to zrobić także w najbliższej placówce Banku Pocztowego lub Poczty.
      • Używaj unikalnych haseł do różnych usług i serwisów. Zmieniaj je okresowo, np. raz na miesiąc.
      • Pamiętaj, że Bank w korespondencji mailowej lub SMS-owej nigdy nie prosi o:
        - numer Twojego telefonu, NIK, PIN, hasło do bankowości internetowej,
        - dane dotyczące kart debetowych (numer karty, data ważności, kod CVV/CVC);
      • Aby zwiększyć swoje bezpieczeństwo w Internecie, regularnie sprawdzaj informacje o aktualnych zagrożeniach na https://www.pocztowy.pl/indywidualni/bankowosc/bezpieczenstwo/ oraz komunikaty na stronie Związku Banków Polskich: https://zbp.pl/dla-konsumentow/bezpieczny-bank/aktualnosci
O czym należy pamiętać, by bezpiecznie wykonywać transakcje?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
      • Kod SMS służy wyłącznie do potwierdzenia realizacji Twojej dyspozycji. Bank nigdy nie prosi o jego podanie w innych sytuacjach. Jeśli zauważysz dodatkowe pola do podania jednorazowych kodów autoryzacyjnych lub jakiekolwiek inne nieprawidłowości – nie podejmuj kolejnych prób, natychmiast skontaktuj się z naszą całodobową infolinią:  52 3499 499.
      • Zawsze sprawdzaj poprawność numeru rachunku odbiorcy przed dokonaniem transakcji. Zwróć uwagę czy numer rachunku nie uległ podmianie.
      • Uważnie sprawdzaj też numer rachunku, kwotę i dane odbiorcy podane w treści kodu SMS potwierdzającego daną płatność. W przypadku, gdy będą one nieprawidłowe, przerwij realizację transakcji i skontaktuj się nami.
Co jeśli zapomnę hasła dostępu lub pomylę się przy wprowadzaniu hasła?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Jeśli hasło zostało wprowadzone trzykrotnie z błędem, dostęp do bankowosci zostanie zablokowany. Aby odblokować dostęp należy połączyć się z Infolinią Banku Pocztowego: 52 3499 499 (koszt połączenia wg taryfy operatora) lub odwiedzić placówkę Banku Pocztowego.

Co zrobić, jeśli zapomnę mojego numeru Klienta (NIK)?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • W takiej sytuacji należy skontaktować się z Infolinią Banku Pocztowego: 52 3499 499 (koszt połączenia wg taryfy operatora).

Co jeśli utracę telefon lub tablet z zainstalowaną aplikacją mobilną?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • W przypadku utraty, kradzieży, przywłaszczenia, użycia przez osobę nieuprawnioną urządzenia mobilnego oraz kodu SMS, należy niezwłocznie zablokować telefon lub tablet dzwoniąc na całodobową infolinię Banku: 52 3499 499 lub udając się do placówki Banku Pocztowego lub Poczty.

Jak wykonać przelew zwykły lub natychmiastowy?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Przelewy możesz zlecać ze strony głównej (PULPIT) klikając czerwony przycisk WYKONAJ PRZELEW zlokalizowany w centralnej części strony lub wybierając zakładkę PŁATNOŚCI w górnym Menu strony. Wybierz rodzaj przelewu (zwykły, własny, podatkowy, europejski) oraz wszystkie pola płatności. Na dole formatki może pojawić się możliwość wyboru przelewu natychmiastowego lub Sorbnet. Przelew natychmiastowy i Sorbnet są dodatkowo płatne i pozwalają szybko (do 15 minut) dostarczyć pieniądze na konta w innych bankach.

Do czego służy opcja przelew własny?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Opcja przelew własny służy do zlecania przelewów na Twoje konta i rachunki prowadzone w Banku Pocztowym.

Jak wpisać dane odbiorcy do przelewu, którego nie ma jeszcze w Książce Odbiorców?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Wypełnij formatkę przelewu zwykłego, po wykonaniu płatności prezentowany będzie komunikat potwierdzenia przyjęcia transakcji do realizacji oraz opcja "Dodaj odbiorcę". Następnie zweryfikuj dane odbiorcy, uzupełnij nazwę skróconą i zatwierdź. W ten sposób odbiorca przelewu zostanie dodany do Twojej Książki Odbiorców.

Jak wybrać wymagany rodzaj przelewu: zwykły, własny, do US, europejski?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Przelewy możesz zlecać ze strony głównej (PULPIT) klikając czerwony przycisk WYKONAJ PRZELEW zlokalizowany w centralnej części strony lub wybierając zakładkę PŁATNOŚCI w górnym Menu strony. Następnie należy wybrać właściwy rodzaj przelewu. 

Gdzie znajdę listę przelewów oczekujących, zaplanowanych do realizacji w przyszłości?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • W bankowości internetowej przejdź do zakładki PŁATNOŚCI, a następnie w górnym Menu wybierz ZAPLANOWANE OPERACJE. W bankowości mobilnej, zaplanowane operacje znajdiesz w głównym menu.

W jakich godzinach realizowane są dyspozycje przelewów zwykłych?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • W Banku Pocztowym dyspozycje przelewów wychodzących są przyjmowane w trzech sesjach: (1) do godz. 9:00; (2) do godz. 13:00 i (3) do godz. 15:00.

Jak zdefiniować zlecenie stałe w nowej bankowości Pocztowy24?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Przejdź do zakładki PŁATNOŚCI, wypełnij pola przelewu zwykłego i zaznacz na dole opcję UTWÓRZ ZLECENIE STAŁE. Dodatkowo zlecenie stałe, w analogiczny sposób, możesz skonfigurować z poziomu KALENDARZA.

Gdzie znajdę listę aktywnych zleceń stałych?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • W bankowości internetowej listę aktywnych zleceń stałych znajdziesz w zakładce PŁATNOŚCI, wybierając ZAPLANOWANE OPERACJE. W bankowości mobilnej zlecenia stałe znajdziesz w ZAPLANOWANYCH OPERACJACH dostępnych z poziomu głównego menu.

Jak zawiesić zlecenie stałe?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Aby zawiesić zlecenie stałe w bakowości internetowej, wejdź do zakładki PŁATNOŚCI, następnie wybierz ZAPLANOWANE OPERACJE. Na dole strony znajdziesz opcję - ZAWIEŚ. W bankowości mobilnej ZAPLANOWANE OPERACJE dostępne są z poziomu głównego menu.

Jak doładować telefon komórkowy?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Na stronie głównej serwisu (PULPIT) wybierz opcję DOŁADUJ TELEFON lub przejdź do zakładki PŁATNOŚCI i z bocznego Menu wybierz opcję DOŁADOWANIE TELEFONU.

Czy mogę pobrać, przesłać lub wydrukować z nowej bankowości internetowej Pocztowy24 potwierdzenie każdej wykonanej transakcji?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Tak, w tym celu należy przejść do zakładki HISTORIA, wybrać właściwą operację i na dole w szczegółach tej operacji kliknąć POTWIERDZENIE, co umożliwi nam przesłanie potwierdzenia na wskazany adres email lub pobranie pliku PDF i wydrukowanie potwierdzenia.

Jak wykonać przelew do Urzędu Skarbowego?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Przejdź do zakładki Płatności, z bocznego Menu wybierz przelew podatkowy (system umorzliwi Ci wybór właściwego urzędu z listy rozwijanej), następnie wypełnij wszystkie pola przelewu i zatwierdź hasłem.

Czy muszę potwierdzać każdy przelew osobno?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Nie musisz potwierdzać każdego przelewu osobno. Teraz możesz z poziomu Koszyka przelewów podpisać do 200 przelewów jednocześnie.

Czy można modyfikować lub usuwać przelewy w koszyku przelewów?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Tak. Dodane do koszyka przelewy możesz modyfikować lub usunąć w każdej chwili. Możesz również wysłać niektóre z nich lub wszystkie w jednym czasie.

     

W jakich godzinach można wykonać przelew SEPA w bankowości internetowej i mobilnej?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Dyspozycja przelewu SEPA w bankowości internetowej i mobilnej realizowana jest od godz. 07.00 do godz. 13:00. Po godzinie 13.00 możesz dodać przelew SEPA do koszyka i wykonać go w kolejnym dniu roboczym.

Gdzie mogę sprawdzić dostępne środki na koncie?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • W aplikacji mobilnej saldo sprawdzisz bez konieczności logowania się (na ekranie do logowania się do aplikacji). Możesz ustawić sobie widok kwotowy środków na koncie lub procentowy. Dostępność środków można też sprawdzić na stronie głównej po zalogowaniu się do bankowości internetowej.

Gdzie mogę sprawdzić historię operacji?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Historię operacji można sprawdzić na stronie głównej serwisu internetowego i mobilnego (kilka ostatnich operacji widocznych pod nagłówkiem OSTATNIE OPERACJE). Pełna historia transakcji dostępna jest w zakładce HISTORIA.

Jak sprawdzić sumę wpływów i wydatków dotyczących mojego konta w danym okresie?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Sumę wpływów i wydatków w danym okresie dotyczących Twojego konta możesz sprawdzić przechodząc do zakładki HISTORIA. Określ interesujący Cię zakres dat, który chcesz sprawdzić. Możesz także wybrać rodzaj operacji i kanał operacji. Po naciśnieciu przycisku  "Zatwierdź" suma wydatków i wpływów będzie widoczna na dole ekranu jako PODSUMOWANIE OPERACJI. Dodatkowo można też to zweryfikować w szczegółach rachunku.

Jak mogę pobrać wyciąg dla mojego konta?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • W bankowości interntowej, z górnego Menu wybierz HISTORIA TRANSAKCJI, a następnie przejdź do sekcji WYCIĄGI.

Czy mogę zmienić nr telefonu, który podałem do autoryzacji operacji w Banku Pocztowym?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Numer możesz zmienić samodzielnie w bankowosci internetowej, jeśli nadal masz aktywny numer telefonu, który nam wcześniej podałeś. Jeśli nie posiadasz już starego numeru telefonu skontaktuj się z Infolinią: 52 3499 499 (koszt połączenia wg taryfy operatora).

Jak sprawdzić aktualne saldo moich oszczędności?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Na głównej stronie bankowości internetowej znajduje się widget "Oszczędności / Zobowiązania" z balonikami, które informują o zgromadzonych oszczędnościach oraz zobowiązaniach (kredytach).

Jak założyć lokatę?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Przejdź do zakładki OSZCZĘDNOŚCI w górnym Menu bankowości internetowej. W dolnym lewym rogu ekranu znajdziesz przycisk "+" z opisem DODAJ NOWE OSZCZĘDNOŚCI. Wybierz jedną z kilku proponowanych lokat i zatwierdź. .

Co to jest Saver?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Saver jest funkcjonalnością konta oszczędnościowego, która daje Ci pełną swobodę oszczędzania. Możesz wybrać cel oszczędzania (np. wyjazd wakacyjny czy nowy smartfon) oraz automatyczne zasilanie konta oszczędnościowego. Po osiągnięciu celu lub po określonym przez siebie czasie, otrzymasz informację o jego stopniu realizacji.

Jak działa Saver?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
    • Możesz odkładać małe kwoty każdorazowo, przy okazji płatności kartą lub przelewów (Saver zaokrągli kwoty przelewów lub innych, wybranych przez Ciebie typów transakcji i reszty wpłaci na konto oszczędnościowe).

         

      Przykład: płacisz kartą za kawę 8,60 PLN, a na Twoje konto oszczędnościowe trafia reszta: 0,40 PLN (jeśli wybierzesz zaokrąglenie transakcji kartą do 1 zł).

       

      Możesz przelewać stałą kwotę miesięcznie (zasilenie stałe) lub dowolną kwotę w dogodnym terminie na Twoje konto oszczędnościowe.

Jak uruchomić Saver?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
    • Jeżeli posiadasz konto oszczędnościowe:

      1. Wejdź w zakładkę „Oszczędności” w bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej.
      2. Dla swojego rachunku oszczędnościowego możesz określić cel oszczędzania i wybrać automatyczne zasilenia lub wpłacać dowolną kwotę w dogodnym momencie.
      3. Jeśli wybierzesz automatyczne zasilenia – określ ich typ (oszczędzanie podczas transakcji kartą i/lub zaokrąglenia przelewów).

      Jeżeli jeszcze nie posiadasz konta oszczędnościowego:

      1. Jeśli posiadasz konto osobiste lub firmowe w Banku Pocztowym, wejdź w zakładkę „Oszczędności” w bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej.
      2. Następnie dodaj "Nowe oszczędności" i wybierz Konto Oszczędnościowe.
      3. W dalszych krokach określ parametry rachunku, typ zasilania, cel oszczędzania zgodnie z kolejnymi krokami.
Jak zamknąć Konto Oszczędnościowe?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Aby zamknąć Konto Oszczędnościowe, wystarczy wejść w "Szczegóły rachunku" i wybrać opcję "Zamknij rachunek". System zaprezentuje aktualne środki i rachunek powiązany, na który zostaną przekazane środki po zamknięciu rachunku. Pamiętaj, że na rachunku nie mogą być żadne zaległości.

Jak mogę aktywować nową kartę płatniczą?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Zaloguj się do bankowości internetowej i przejdź do zakładki KARTY. Wybierz kartę płatniczą, którą chcesz aktywować i wybierz przycisk AKTYWUJ KARTĘ. Następnie wybierz własny PIN do karty, jakiego będziesz używać, wpisz go dwukrotnie we wskazane pola i zatwierdź kodem SMS. Kartę możesz też aktywować przez aplikację mobilną. Z głównego menu wybierz KARTY, następnie wejdź w szczegóły karty do aktywacji i wybierz opcję AKTYWUJ KARTĘ. Następnie nadaj własny PIN do karty (wpisz go dwukrotnie we wskazane pola) i zatwierdź kodem PIN do aplikacji.

Jak sprawdzić historię transakcji dokonanych kartą debetową?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Zaloguj się do bankowości internetowej lub mobilnej i przejdź do zakładki KARTY. Wybierz kartę debetową, a następnie wyberz opcję HISTORIA TRANSAKCJI.

Jak zmienić numer PIN do karty?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Zaloguj się do bankowości internetowej lub mobilnej i przejdź do zakładki KARTY. Wybierz odpowiednią kartę debetową a następnie ikonę ZMIEŃ LUB NADAJ PIN.Następnie nadaj własny PIN do karty (wpisz go dwukrotnie we wskazane pola) i zatwierdź kodem SMS (w bankowości internetowej) lub kodem PIN do aplikacji (w bankowości mobilnej).

Gdzie mogę zmienić hasło do logowania do bankowości internetowej lub PIN do bankowości mobilnej?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • W bankowości internetowej przejdź do USTAWIEŃ (ikona koła zębatego na samej górze strony), tam znajdziesz pole ZMIEŃ HASŁO. W bankowości mobilnej opcję ZMIEŃ PIN znajdziesz w USTAWIENIACH dostępnych w główym menu.

Gdzie mogę zmienić moje dane kontaktowe w bankowości?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • W bankowości internetowej przejdź do USTAWIEŃ (ikona koła zębatego), tam znajdziesz pole DANE UŻYTKOWNIKA, a następnie PROFIL UŻYTKOWNIKA, w którym możesz modyfikować swoje dane.

Jak korzystać z automatycznego uzupełniania danych przelewu lub faktury za pomocą QR kodów?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Zeskanuj kod QR zamieszczony np. na fakturze, na podstawie danych odczytanych z kodu QR, formatka przelewu lub faktury zostanie automatycznie uzupełniona. Skaner kodów QR jest zintegrowany z aplikacją mobilną udostępnianą przez Bank – nie musisz nic instalować.

Czy QR kod muszę skanować z papierowych wersji rachunków?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Nie. Kody można skanować nie tylko z papierowych rachunków, ale także z plików dostępnych na urządzeniu mobilnym lub komputerze, m.in.: .pdf, .png, .jpg, .tiff.

pokaż więcej
zwiń
 

Poprzednia wersja bankowości Pocztowy24

1. Jakie są najważniejsze zasady bezpiecznego korzystania z bankowości internetowej?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Przypominamy kilka najważniejszych zasad bezpiecznego korzystania z bankowości internetowej:
    •    zachowanie poufności danych do logowania. Pamiętaj, aby nikomu nie podawać numeru NIK oraz hasła PIN. Przekazywanie tych danych osobom trzecim naraża na ryzyko utraty środków z rachunku bankowego,
    •    zachowanie ostrożności i ograniczonego zaufania w stosunku do wiadomości e–maili i SMS–ów, w których znajduje się prośba o podanie poufnych danych lub skorzystanie z linków kierujących na stronę internetową Banku. Linki mogą prowadzić do fałszywej strony, która może wyłudzić dane do logowania. Przypominamy, że nigdy nie prosimy naszych Klientów o podawanie jakichkolwiek danych w wiadomościach e–mail lub SMS.


    W bankowości internetowej równie ważne jest:
    •    sprawdzenie, czy połączenie z bankiem jest szyfrowane tj. czy adres wyświetlany przez przeglądarkę zaczyna się od https, a na pasku adresowym jest widoczny symbol kłódki i czy po kliknięciu na nią wyświetla się informacja o szyfrowaniu połączenia z serwerem Banku Pocztowego S.A.,
    •    sprawdzenie ważności i poprawności certyfikatu dostępnego po kliknięciu na symbol kłódki widocznej na pasku adresowym.


    Przypominamy również pozostałe zasady bezpiecznego korzystania z bankowości internetowej:
    •    przed wysłaniem przelewu lub zatwierdzeniem innej dyspozycji należy zawsze sprawdzić, czy wszystkie dane, a przede wszystkim numer rachunku odbiorcy, są prawidłowe,
    •    zalecamy posiadanie aktualnego programu antywirusowego i regularne skanowanie za jego pomocą komputera,
    •    nieznane oprogramowanie i aplikacje zawsze mogą okazać się niebezpieczne. Dlatego nie warto ryzykować i nie należy ich instalować,
    •    jeśli otrzymasz SMS–a lub wiadomość e–mail z linkiem do nieznanego oprogramowania lub aplikacji na telefon, najbezpieczniej jest od razu go skasować,
    •    zalecamy korzystanie z bezpiecznego dostępu do internetu. Nie należy logować się do bankowości internetowej z nieznanej, ogólnodostępnej i niezabezpieczonej sieci (zarówno prywatnej, jak i publicznej),
    •    zalecamy ustawienie i regularną zmianę haseł do komputera, z którego korzystasz z bankowości internetowej.

    Więcej informacji o bezpiecznym korzystaniu z bankowości internetowej znajdą Państwo na stronie logowania do Pocztowy24 oraz tutaj.

    Jeśli zauważysz jakieś nieprawidłowości w trakcie korzystania z PocztowySMS lub Pocztowy24, prosimy jak najszybciej zgłoś ten fakt do Banku dzwoniąc pod numer:  52 3499 499.

2. Czy korzystanie z Pocztowy24 jest bezpieczne?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Korzystanie z Pocztowy24 jest bezpieczne, jeżeli stosujesz kilka podstawowych zasad bezpieczeństwa w Sieci. Ważne też jest to, w jaki sposób przechowujesz wszystkie narzędzia używane w systemie bankowości internetowej (NIK, hasło, plik i hasło do certyfikatu lub telefon i kartę SIM). Twój komputer powinien być zabezpieczony zgodnie z zaleceniami producenta systemu, posiadać zainstalowany program antywirusowy z aktualnymi bazami wirusów. Pamiętaj też, żeby system, przeglądarka i aplikacja Java były aktualizowane na bieżąco. Uważaj na komputery publiczne, dostępne na przykład w kafejkach internetowych – nie polecamy logowania się do bankowości z tego typu komputerów. Przy każdym połączeniu z bankowością internetową upewnij się, że połączenie nawiązane pomiędzy komputerem, a serwerem Banku jest szyfrowane. Wówczas adres rozpoczyna się od https:// Ikona zamkniętej kłódki jest graficznym potwierdzeniem połączenia szyfrowanego.

3. Przy adresie internetowym widzę kłódkę. Co to oznacza?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • W zależności od tego, jakiej przeglądarki internetowej używasz w adresie internetowym zobaczysz zieloną lub żółtą zamkniętą kłódkę. Oznacza to, że korzystasz z szyfrowanego połączenia potwierdzonego specjalnym certyfikatem. Certyfikat bezpieczeństwa potwierdza poprawność szyfrowanego połączenia. Certyfikaty wystawiane są przez niezależne instytucje certyfikujące. W przypadku bankowości internetowej Pocztowy24, taką instytucją jest Thawte Extended Validation SSL CA (thawte EV SSL CA). Po kliknięciu w ikonę kłódki zobaczysz szczegóły dotyczące certyfikatu, z których dowiesz się, że został on wystawiony dla witryny www.pocztowy24.pl.

4. Przez którą przeglądarkę będę mógł bez problemów korzystać z serwisu bankowości internetowej?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Nasz serwis transakcyjny Pocztowy24 jest obsługiwany przez różne przeglądarki. Możesz skorzystać z wymienionych wersji i wszystkich następnych wersji przeglądarek:

    • Internet Explorer w wersji 7.x, ,
    • Mozilla Firefox w wersji 3.x,
    • Chrome w wersji 10.x (obsługa metody autoryzacji Certyfikatem zapewniona do wersji 42.x )*,
    • Opera w wersji 15.x;
    • Safari w wersji 4.x (tylko Mac OS),

    Polecamy regularne aktualizowanie przeglądarki i korzystanie z najnowszej wersji.

    *Dostawca przeglądarki Google Chrome, zaczynając od wersji 42 (wydanej w kwietniu 2015) wyłączył standardowy sposób obsługi wtyczek. W związku z tym metoda autoryzacji Certyfikatem, która wymaga użycia wtyczki Java nie jest wspierana w przeglądarce Chrome od wersji 42 i nowszych. Użytkownikom Pocztowy24, korzystającym z metody autoryzacji Certyfikatem, zalecamy używanie przeglądarki Firefox lub Internet Explorer.

5. Jak zaktualizować przeglądarkę internetową?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • W nowym oknie wyświetli się komunikat o wyszukiwaniu aktualizacji. Jeśli korzystasz z najnowszej wersji przeglądarki, pojawi się informacja „Program Firefox jest aktualny”. Jeśli przeglądarka wymaga aktualizacji, pobieranie rozpocznie się automatycznie.


    Internet Explorer

    Aby zaktualizować przeglądarkę Internet Explorer, wybierz z menu przeglądarki „Narzędzia”, a następnie “Windows Update“. Jeśli widnieją tam aktualizacje dotyczące przeglądarki, wybierz je i rozpocznie się instalacja najnowszej wersji.

    Aby w pełni korzystać z funkcjonalności nowego serwisu www.pocztowy.pl rekomendujemy korzystanie z wersji 10 (lub nowszych) przeglądarki Internet Explorer.

6. By korzystać z bankowości internetowej powinienem instalować dodatkowe programy? Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Aby system działał prawidłowo zainstaluj aktualną wersję oprogramowania Java w przeglądarce, w której będziesz uruchamiał Pocztowy24. Aby sprawdzić, czy Java jest zainstalowana lub aktualna wykonaj poniższe czynności:

    • uruchom przeglądarkę, przez którą będziesz korzystał z bankowości
    • wejdź na stronę producenta: otwórz
    • kliknij na link: „sprawdź aktualnie zainstalowaną wersję oprogramowania Java”
    • jeśli zostanie wykryta stara wersja lub jej brak, zainstaluj oprogramowanie Java.

    Do prawidłowego działania systemu transakcyjnego powinieneś mieć włączoną obsługę plików Cookies.

7. Jak będzie wyglądało moje pierwsze logowanie do Pocztowy24?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Logując się pierwszy raz do serwisu zostaniesz poproszony o podanie unikalnego identyfikatora klienta (NIK) oraz hasła jednorazowego do systemu bankowości internetowej Pocztowy24, które otrzymasz od Banku. W kolejnym kroku zobaczysz link do dokumentu „Warunki świadczenia przez Bank Pocztowy S.A. usług bankowości elektronicznej”. Zapoznaj się z nim i zaakceptuj jego treść. Jest to warunek konieczny do korzystania z Pocztowy24. Następnie zmień jednorazowe hasło otrzymane od Banku. Hasło musi składać się z co najmniej 8 znaków i zawierać znaki z co najmniej trzech grup: małe litery, wielkie litery, cyfry, znaki specjalne (!, @, #, $, ^, &, *, ?, <, >).

8. W jaki sposób będę mógł autoryzować operacje w Pocztowy24, jeżeli Bank nie posiada mojego aktualnego numeru telefonu komórkowego?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • W takiej sytuacji skontaktuj się z nami poprzez Infolinię ( 52 3499 499) lub udaj się do placówki Banku lub na Pocztę. W placówce Banku podaj nowy numer telefonu. Pracownik wprowadzi go do bazy. Na Poczcie – pracownik zleci realizację zmiany numeru Twojego telefonu. Zmiana ta powinna zostać wykonana w ciągu 2 dni roboczych. Jeśli masz aktywną usługę Telekonto możesz zadzwonić na Infolinię (52 3499 499) wówczas konsultant natychmiast dokona zmiany podczas Waszej rozmowy.

9. Czy mogę zmienić numer telefonu, który podałem do autoryzacji operacji w Pocztowy24?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Numer możesz zmienić dzwoniąc na Infolinię (52 3499 499), bądź w placówce Banku lub Poczty. W placówce Banku nowy numer telefonu będzie wprowadzony podczas Twojej rozmowy z pracownikiem. W placówce Poczty – pracownik zleci realizację zmiany numeru telefonu. Zmiana ta powinna zostać wykonana w ciągu 2 dni roboczych.

10. Gdzie w Pocztowy24 mogę samodzielnie zmienić limity transakcyjne?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Zmiany limitów dokonasz samodzielnie w Pocztowy24 w Ustawieniach. Wybierz ikonę Ustawienia limitów, wciśnij przycisk „Modyfikuj”, następnie wpisz własne kwoty limitu jednorazowego lub/i dziennego i wciśnij przycisk „Wykonaj”. Zmiana limitów wymaga autoryzacji kodem SMS lub certyfikatem.  Pamiętaj, że kwota limitu jednorazowego nie może przekroczyć kwoty limitu dziennego. Limity transakcji nie dotyczą przelewów wewnętrznych (pomiędzy Twoimi rachunkami w Banku Pocztowym), cyklicznych, spłaty kredytów i kart oraz zakładania lokat.

11. Co to jest phishing? Na co powinienem uważać korzystając z internetu?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Phishing - słowo powstałe w wyniku skrzyżowania słów "fishing" (ang. wędkowanie) i "password" (ang. hasło). Phishing jest nowym rodzajem zagrożenia polegającym na wykradaniu od użytkowników internetu poufnych danych osobowych, haseł dostępowych, loginów itp. Najczęściej atak tego typu polega na podszywaniu się pod oryginalne strony lub e-maile instytucji, gdzie ufając, że jest to prawdziwa strona, podajesz poufne informacje takie jak login, numer karty, PIN, itp. Aby ochronić się przed tym zagrożeniem zawsze dokładnie sprawdź, czy dana strona internetowa lub e-mail są godne zaufania (sprawdzaj adres strony/nadawcy, certyfikat strony, jej szyfrowania itp.). Ważne jest żebyś regularnie odwiedzał strony Banku poświęcone zasadom bezpieczeństwa w systemach bankowości elektronicznej, gdzie są zamieszczane aktualne informacje o występujących na rynku zagrożeniach.

12. Czy mogę wykonywać przelewy w dni wolne od pracy?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Przelew, który zlecisz ze swojego konta w dniu wolnym od pracy, zostanie zarejestrowany w momencie zlecenia. Automatycznie zmniejszy on kwotę Twoich dostępnych środków na koncie. Samo zaksięgowanie nastąpi jednak z datą najbliższego dnia roboczego. Jeśli zatem wykonujesz przelew, gdzie ważna jest data nadania przelewu, pamiętaj, aby wykonać przelew w dzień roboczy.

13. Czy w Pocztowy24 mogę samodzielnie pobrać wyciąg ze swojego rachunku?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Tak, aby pobrać wyciąg w Pocztowy24 przejdź do zakładki „Zobacz historię”, a następnie ustaw filtr wskazując konto. Po wybraniu konta i zakresu czasowego historii transakcji w dolnej części ekranu zobaczysz przycisk „Pobierz historię”. Klikając w „Pobierz historię” zostaniesz przeniesiony na nowy ekran z możliwością wyboru „Eksport z listy transakcji” lub „Pobierz wyciąg”. Zaznaczając drugą opcję będziesz miał możliwość zdefiniowania produktu, wybrania miesiąca, którego wyciąg ma dotyczyć oraz formatu w jakim będziesz mógł wygenerować plik wyciągu.

14. Czy w Pocztowy24 mogę zamówić comiesięczne wyciągi? Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Tak, w tym celu przechodząc do zakładki „Moje produkty” wybierz odpowiednie konto, a następnie przycisk „Modyfikuj”. Na ekranie zobaczysz dodatkowe pola, które będziesz mógł edytować. Wskaż, w jaki sposób chcesz otrzymywać wyciąg. Dostępne sposoby dostarczania wyciągów to:

    • Elektronicznie EMAIL
    • Korespondencyjnie,
    • Pocztowy24 oraz Placówka Banku.

     Gdy wybierzesz opcję „Pocztowy24 oraz Placówka Banku” będziesz samodzielnie generował wyciągi poprzez serwis Pocztowy24 oraz będziesz miał możliwość odbioru wyciągu w dowolnej placówce Banku.

15. W jaki sposób mogę zmienić hasło dostępu do Pocztowy24?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Aby dokonać zmiany hasła zaloguj się do Pocztowy24, a następnie wybierając w dolnej części ekranu przycisk „Ustawienia” – skorzystaj z opcji zmiany hasła. Jeżeli posiadasz aktywny dostęp do usługi Telekonto, możesz dokonać zmiany hasła po zalogowaniu do serwisu telefonicznego, wybierając na telefonie klawisze „1” a następnie „3”. Zmiana hasła jest również możliwa podczas rozmowy z konsultantem na Infolinii Banku (52 3499 499).

     

16. W jaki sposób dodam lub usunę ikony z ekranu głównego w Pocztowy24?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Aby dodać lub usunąć ikony, po zalogowaniu do Pocztowy24, skorzystaj z przycisku „+” lub „-” widocznego na ekranie głównym, przy każdej z 4 dostępnych sekcji.

17. Czy mogę samodzielnie zmienić swoje dane kontaktowe w Pocztowy24?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Masz możliwość samodzielnej zmiany danych kontaktowych w Pocztowy24. Aby tego dokonać, po zalogowaniu, skorzystaj z opcji „Ustawienia” u dołu strony, a następnie przejdź do zakładki „Dane użytkownika”. Po jej otwarciu wybierz opcję „Zmień” przy interesujących Cię danych. Jeżeli dokonasz zmian, zostaniesz poproszony o ich potwierdzenie za pomocą kodu SMS lub certyfikatu. Zmiany numeru telefonu dokonasz wyłącznie za pośrednictwem Infolinii (52 3499 499) albo w placówce Banku lub Poczty.

18. Co to jest „Przelew własny” dostępny w Pocztowy24?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Funkcja „Przelew własny” pozwoli Ci dokonać przelewu pomiędzy Twoimi kontami w Banku Pocztowym, bez wpisywania ich numerów. W celu wykonania operacji, wybierz ikonę „Przelew własny” z ekranu głównego systemu Pocztowy24, uzupełnij formularz przelewu wybierając interesujące Cię konta z listy rozwijanej. Po zaakceptowaniu operacji, środki trafią na konto docelowe w ciągu kilku sekund.

19. Co to jest przelew zewnętrzny i w jaki sposób go wykonam w Pocztowy24?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Przelew zewnętrzny, to przelew wykonywany z Twojego konta w Banku Pocztowym na konto należące do innego posiadacza (z wyłączeniem płatności podatkowej oraz płatności do ZUS). W celu wykonania przelewu zewnętrznego, po zalogowaniu do bankowości Pocztowy24 wybierz ikonę „Przelew zewnętrzny”, uzupełnij dane płatności, a następnie po ich sprawdzeniu zatwierdź operację otrzymanym kodem SMS lub za pomocą certyfikatu.
    Wybierając ikonkę  „Przelew zewnętrzny” możesz także  utworzyć  zlecenie stałe (operację cykliczną),  wykonać przelew z datą przyszłą z opcją blokady środków lub dodać przelew do paczki płatności  przyciskiem „Zatwierdź później”.

20. Czy w Pocztowy24 mogę wykonać przelew podatkowy?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Korzystając z usługi Pocztowy24, masz możliwość wykonania przelewu podatkowego. Odbiorcą takiego przelewu może być wybrany Urząd Skarbowy (system umożliwi Ci wybór urzędu z listy rozwijanej) lub inny organ podatkowy (tu masz możliwość wpisania dowolnego numeru rachunku). Aby wykonać przelew, po zalogowaniu do serwisu bankowości, wybierz ikonę „Przelew podatkowy”. Po uzupełnieniu danych, zostaniesz poproszony o zatwierdzenie operacji otrzymanym kodem SMS lub za pomocą certyfikatu. Przelewy podatkowe realizowane są tylko w walucie PLN.

21. W jaki sposób wykonam w Pocztowy24 przelew do ZUS?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Po zalogowaniu do Pocztowy24, wybierz z ekranu głównego ikonę „Przelew do ZUS”. Uzupełnij dane transakcji. Masz do wyboru następujące rachunki:

    • ubezpieczenie społeczne (83 1010 1023 0000 2613 9510 0000),
    • ubezpieczenie zdrowotne (78 1010 1023 0000 2613 9520 0000) ,
    • Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych (73 1010 1023 0000 2613 9530 0000),
    • Fundusz Emerytur Pomostowych (68 10101023 0000 2613 9540 0000).

    Następnie sprawdź poprawność wprowadzonych danych i zatwierdź operację otrzymanym kodem SMS lub za pomocą certyfikatu. Podczas realizowania płatności, zostaniesz poproszony o zaznaczenie rodzaju opłacanej składki.

22. Czym są paczki płatności w Pocztowy24 i w jaki sposób mogę je tworzyć?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Jeżeli nie chcesz wykonywać przelewów pojedynczo, możesz dodać je do tzw. paczki płatności. Za pomocą paczki płatności, jednym kliknięciem myszki, zrealizujesz wszystkie płatności zgromadzone w paczce płatności. Aby dodać przelew do paczki, wykonując standardowy przelew zewnętrzny, po sprawdzeniu wprowadzonych danych płatności, wybierz opcję „Zatwierdź później”. System zaprezentuje okno wyboru paczki, do której ma zostać dodane zlecenie (możesz dodać zlecenie do jednej z istniejących paczek lub utworzyć nową). Zlecony przez Ciebie przelew zostanie dodany do paczki płatności. Po dodaniu wszystkich płatności do paczki należy przejść do „Paczki płatności” z ekranu głównego systemu Pocztowy 24, a następnie wybrać paczkę i kliknąć „Autoryzuj”.  Zostaniesz poproszony o zatwierdzenie operacji otrzymanym kodem SMS lub za pomocą certyfikatu. Wtedy płatności zgromadzone w paczce zostaną zrealizowane.

pokaż więcej
zwiń