Google Pay

Google Pay

Wygodnie i bezpiecznie płać zbliżeniowo swoim telefonem.

Czym są płatności Google Pay

Z Google Pay wygodnie płacisz telefonem wszędzie tam, gdzie akceptowane są płatności zbliżeniowe

w sklepach, w internecie i niektórych aplikacjach, np. Allegro, Pyszne.pl, Jakdojade czy Rossmann.

Jakie są tego korzyści?

ico

Aplikacja Google Pay działa w tle w telefonie, dlatego nie musi być włączona, żeby dokonać płatności.

ico

Płacisz wszędzie tam, gdzie akceptowane są płatności zbliżeniowe.

ico

Możesz dodać kartę bezpośrednio z aplikacji mobilnej Pocztowy

ico

Płatności z Google Pay są bezpieczne - prawdziwy numer Twojej karty nie jest udostępniany sprzedawcy.

ico

Przy płatności do 100 zł nie musisz podawać PIN-u do karty.

Co zrobić, żeby korzystać?

  • Mieć urządzenie z systemem Android w wersji 5.0 lub nowszej oraz technologią NFC.
  • Mieć aktywną kartę debetową lub kredytową wydaną przez Bank.
  • Pobrać bezpłatną aplikację Google Pay.
  • Zainstalować aplikację mobilną Pocztowy, z której najszybciej i najłatwiej dodasz kartę do Google Pay.

Jak dodać kartę do Google Pay w Portfelu Google

Na nr telefonu, który podałeś do kontaktu w Banku dostaniesz SMS z kodem uwierzytelniającym. Wpisz go w odpowiednie pole na ekranie telefonu i zatwerdź.

Wpisz kod weryfikacyjny

Dodaj swoją kartę do portfela mobilnego Google Pay w sekcji "Płatności"- manualnie lub kierując kamerkę telefonu na swoją plastikową kartę Banku Pocztowego.

Dodaj swoją kartę do aplikacji Google Pay

Wejdź do sklepu Google Play na swoim urządzeniu Android. Odszukaj darmowej aplikacji Google Pay. Wciśnij "Zainstaluj".

Pobierz darmową aplikację Google Pay

Jak dodać kartę do Google Pay z aplikacji mobilnej Pocztowy

Zaloguj się do aplikacji mobilnej Pocztowy i przejdź do zakładki Karty.

Skorzystaj z aplikacji mobilnej Pocztowy

Kliknij w kartę, którą chcesz dodać do Portfela cyfrowego, a następnie w przycisk "Dodaj do GPay"

Dodaj swoją kartę do Google Pay

Zaakceptuj treść oświadczenia, dzięki któremu możemy szybko dodać Twoją kartę do Google Pay oraz zatwierdź chęć dodania karty do Portfela wybraną wcześniej w aplikacji mobilnej Pocztowy metodą autoryzacji (kodem PIN aplikacji bądź biometrią).

Zatwierdź dodanie karty

Czy takie płatności są bezpieczne?

  • Płatności z Google Pay są bezpieczne - prawdziwy numer Twojej karty nigdy nie jest udostępniany sprzedawcy. Wykorzystywany jest numer konta wirtualnego – token.
  • Po każdej płatności telefonem, w bankowości internetowej Banku Pocztowego, znajdziesz informacje o tej płatności: o kwocie, miejscu transakcji, jej statusie, nazwie i numerze transakcji. 
  • Jeśli zgubisz telefon lub zostanie skradziony, zastrzeż kartę dzwoniąc na dedykowany do tego numer na naszej infolinii: 52 3499 494, czynny całą dobę. 
  • Zaginiony telefon możesz też zlokalizować, zablokować lub usunąć z niego dane, korzystając z usługi Znajdź moje urządzenie.

Zobacz jak...
prosto dodasz kartę


Wypróbuj też inne płatności mobilne

Telefonem z Apple Pay
ico
Zegarkiem z Garmin Pay
ico
Opaską z Xiaomi Pay
ico
BLIKIEM
ico

Masz pytania?
My mamy odpowiedzi!

Google Pay (G Pay) to aplikacja bądź funkcja w ustawieniach systemu Android umożliwiająca płacenie telefonem. Dzięki niej możesz dodać już istniejącą plastikową kartę do urządzenia mobilnego w cyfrowej formie. Po dodaniu karty możesz płacić telefonem dokładnie tak, jak zwykłą plastikową kartą Banku Pocztowego. Aplikacja Google Pay jest dostępna w sklepie Google Play

Podczas płatności w aplikacji wystarczy wybrać opcję płatności przez Google Pay, bez rejestracji danych Twojej karty w aplikacji tego sprzedawcy. Możesz zostać poproszony o potwierdzenie swojej tożsamości metodą, której używasz do blokady ekranu swojego telefonu (kod PIN albo znak czy odcisk palca).

Pobierz aplikację mobilną Google Pay ze sklepu Google Play. Aby korzystać z Google Pay wymagane jest posiadanie konta Google i zaakceptacja warunków usługi. Następnie rejestrujesz się w aplikacji i dodajesz swoją kartę, postępując zgodnie ze wskazówkami wyświetlanymi na ekranie urządzenia.

Z Google Pay możesz płacić telefonem z Androidem w wersji 5.0 (Lollipop) lub wyższej.Twoje urządzenie mobilne musi obsługiwać technologię NFC (bezprzewodową technologię umożliwiającą bezstykową transmisję danych na bliską odległość). Musisz też posiadać aktywną plastikową kartę Visa lub Mastercard wydaną przez Bank Pocztowy. Po zakończeniu procesu dodawania karty, telefon jest gotowy do płatności. Pamiętaj, aby mieć włączoną funkcję NFC i w sekcji „Dotknij i zapłać” ustawioną aplikację Google Pay jako domyślną.

Z Google Pay dokonasz płatności zbliżeniowych w sklepach stacjonarnych posiadających terminal płatniczy z czytnikiem zbliżeniowym oraz płatności w aplikacjach mobilnych sprzedawców, którzy takie płatności udostępniają np. Uber, Allegro, Airbnb, Pyszne.pl czy iTaxi.

Przede wszystkim sprawdź ustawienia NFC. Pamiętaj, że opcja NFC musi być włączona, a w ustawieniach usługi płatności „Dotknij i zapłać” aplikacja Google Pay musi być ustawiona jako domyślna do płatności. Sprawdź połączenie z internetem i włącz dane komórkowe. Następnie przed dokonaniem płatności pamiętaj o wybudzeniu telefonu. Jeżeli transakcja nie zostaje zrealizowana należy odblokować telefon i zbliżyć go ponownie do czytnika. Jeśli nadal masz trudności z placeniem Google Pay, zadzwoń na infolinię Banku: 52 3499 499.

Dla poprawnego działania Google Pay potrzebne jest urządzenie mobilne, które obsługuje technologię NFC (bezprzewodowa technologia umożliwiająca bezstykową transmisję danych na bliską odległość) oraz posiada zainstalowany system operacyjny Android w wersji 5.0 lub nowszej. Sprawdź również, czy Usługi Google na Twoim telefonie są aktualne.

Wszystkie zbliżeniowe karty plastikowe: debetowe i kredytowe Banku Pocztowego, z wyłączeniem naklejki.

Tak pod warunkiem, że posiadasz kartę Mastercad i bankomat umożliwia takie wypłaty (ma czytnik zbliżeniowy). Każda wypłata jest potwierdzania PIN-em.

Bank nie pobiera żadnych dodatkowych opłat za płatności Google Pay. Opłaty za transakcje są pobierane zgodnie z Taryfą Opłat i Prowizji, analogicznie, jak dla karty plastikowej.

Tak, jest to możliwe. Można też dodawać wiele kart do jednego urządzenia mobilnego.

Limity są identyczne z tymi ustawionymi na Twojej plastikowej karcie Banku Pocztowego. Można je w każdej chwili sprawdzić logując się do bankowości Pocztowy24.

Tak. Wygląda to tak samo jak w Polsce. Wystarczy, że wybudzisz telefon i zbliżysz go do terminala płatniczego. Niekiedy możesz zostać poproszony o potwierdzenie transakcji numerem PIN do karty lub podpisem. W przypadku niektórych transakcji może zdarzyć się konieczność odblokowania ekranu telefonu.

Płatności Google Pay powyżej 50 zł zatwierdzasz PIN-em karty plastikowej Banku Pocztowego.

Połączenie z internetem jest niezbędne w procesie dodawania karty do Google Pay. Podczas płacenia nie jest ono wymagane. Raz na jakiś czas Google Pay wymusi aktywne połączenie z internetem przed dokonaniem płatności.

Jeśli zaktualizujesz oprogramowania na obecnym telefonie, nie wpłynie to na działanie Google Pay.

Jeśli zgubiłeś telefon lub ktoś Ci go ukradł, zastrzeż kartę dzwoniąc na dedykowany do tego numer na naszej infolinii: 52 34 99 494, czynny całą dobę.

Zaginiony telefon możesz też zlokalizować i zablokować korzystając z usługi Znajdź moje urządzenie. Google Pay nie przechowuje danych Twojej karty na telefonie, dlatego osoba, która znajdzie Twój telefon, nie będzie miała do nich dostępu, nawet jeśli telefon będzie odblokowany.

Automatycznie powiążemy nowe dane karty z istniejącą kartą w Google Pay. Wyjątkiem są karty Mastercard wydane przed 24.03.2018 roku, które wznawiają się z nowym numerem karty. Wówczas taka wznowiona karta będzie wymagała rejestracji.

Aby zapłacić inną kartą niż tą domyślnie ustawioną, uruchom aplikację Google Pay i wybierz kartę, którą chcesz zapłacić (kliknij na logo – wejdź w szczegóły karty), a następnie zbliż telefon do terminala.

Karta domyślna to jedna z Twoich kart w cyfrowym portfelu, którą Ty wskazałeś lub aplikacja wybrała automatycznie. Tą kartą będziesz płacić bez odblokowania telefonu.

To wirtualny odpowiednik Twojej karty plastikowej. Powstaje po dodaniu karty do Google Pay. Ma zupełnie inny numer niż Twoja karta plastikowa. Dlatego po usunięciu karty z Google Pay plastikowa karta wciąż będzie działać.

Tak, zamknięcie karty plastikowej, przełoży się na usunięta karty dodanej do płatności Google Pay na wszystkich urządzeniach mobilnych. Nie będziesz mógł nią dokonywać płatności Google Pay.

Wszystkie historyczne transakcje będą widoczne w bankowości internetowej Pocztowy24 (najpierw jako zablokowane, a po rozliczeniu jako rozliczone). W aplikacji Google Pay zobaczysz 10 ostatnich transakcji, które zrobiłeś używając Google Pay.

Strefa edukacji

chat z konsultantem