Zasady świadczenia usług inwestycyjnych
Bank Pocztowy świadczy usługi inwestycyjne, w zakresie:
- przyjmowania i przekazywania zleceń nabycia lub odkupienia jednostek
uczestnictwa lub tytułów uczestnictwa funduszy inwestycyjnych, w ramach
których Bank zobowiązuje się do wykonywania dyspozycji Klienta w
zakresie nabywania, odkupywania i zamiany jednostek funduszy
inwestycyjnych, których jest dystrybutorem – opis usługi, w tym
Regulamin świadczenia przez Bank Pocztowy S.A. usług polegających na
przyjmowaniu i przekazywaniu zleceń dotyczących nabycia lub zbycia
jednostek uczestnictwa funduszy inwestycyjnych oraz skróty prospektów
Funduszy inwestycyjnych dostępne na stronie internetowej Banku - www.pocztowy.pl/indywidualni/inwestycje-i-oszczednosci/fundusze
- przyjmowanie i realizowanie zleceń zakupu/sprzedaży papierów
wartościowych - opis usługi oraz Regulamin zawierania transakcji na
papierach wartościowych dostępne na stronie internetowej Banku
Lista instrumentów finansowych
Bank oferuje następujące instrumenty finansowe podlegające przepisom MiFID:
Bank oferuje również produkty strukturyzowane w formie polisy
ubezpieczeniowej – produkty nie są objęte Dyrektywą MiFID, jednak Bank
Pocztowy w przypadku tego typu produktów stosuje rozwiązania służące
ochronie Klientów.
Ogólny opis istoty poszczególnych instrumentów finansowych oraz
ryzyka związanego z inwestowaniem w te instrumenty finansowe dostępne są
na stronie internetowej Banku w części poświęconej poszczególnym
produktom.
Raporty ze świadczenia usług (dotyczące wykonywania przez Bank czynności związanych z obrotem instrumentami finansowymi)
Po
zawarciu transakcji, której przedmiotem jest instrument finansowy,
Klient otrzymuje niezwłocznie potwierdzenie jej zawarcia oraz informację
o warunkach realizacji danej transakcji. Jeżeli transakcja została
zawarta z Bankiem, potwierdzenie jest przekazywane przez Bank. W
przypadku, gdy Bank przyjmuje tylko zlecenie Klienta, które następnie
przekazywane jest do realizacji przez podmiot trzeci, wówczas podmiot
trzeci jest odpowiedzialny za przekazanie Klientowi potwierdzenia
realizacji transakcji. Na potwierdzeniu realizacji transakcji Klient
otrzymuje zestaw szczegółowych informacji dotyczących wykonania
zlecenia, z wyszczególnieniem między innymi, oznaczenia firmy
inwestycyjnej przekazującej zlecenie, oznaczenie klienta, datę i czas
zawarcia transakcji, rodzaj i identyfikator zlecenia, miejsca wykonania
zlecenia, oznaczenie instrumentu finansowego, liczbę, cenę oraz łączną
wartość transakcji, kwoty pobranych opłat i prowizji, wskazanie
obowiązków klienta związanych z rozliczeniem transakcji.
Zgodnie z wymogami MiFID Bank przekazuje Klientowi, co najmniej raz w
roku, informację obejmującą zestawienie przechowywanych lub
rejestrowanych w Banku aktywów Klienta.
Szczegółowe zasady, tryb oraz terminy przekazywania raportów ze
świadczenia usług określane są w umowach o świadczenie usług (mających
za przedmiot wykonywanie przez Bank czynności związanych z obrotem
instrumentami finansowymi) zawieranych między Klientem a Bankiem lub w
regulaminach określających zasady świadczenia tych usług.
W przypadku przyjmowania i przekazywania zleceń dotyczących tytułów
uczestnictwa w Funduszach inwestycyjnych raporty ze świadczenia usług w
tym zakresie przekazywane są bezpośrednio przez właściwy Fundusz
inwestycyjny.