Twój telefon jest jak mały komputer, który pracuje w oparciu o system operacyjny.
- Pamiętaj o aktualizowaniu systemu oraz instalacji dodatkowego oprogramowania antywirusowego. W ustawieniach telefonu dotyczących bezpieczeństwa wyłącz opcję „Nieznane źródła”, która zezwala na instalację programów o nieznanym pochodzeniu.
- Nie instaluj aplikacji przesłanych linkiem przez sms lub wiadomość e-mail.
Stosuj hasło dla blokowania telefonu, jeśli Twój telefon na to pozwala. W ten sposób zabezpieczysz telefon przed dostępem osób niepowołanych. Hasło do blokowania telefonu możesz włączyć wybierając tę opcję w ustawieniach Twojego telefonu.
Wyłącz „Bluetooth” jeśli z niego nie korzystasz, aby nie pozwolić na zdalne połączenie z Twoim urządzeniem przez osoby nieuprawnione. Zwróć uwagę na bezpieczeństwo Twojej sieci Wifi. Sieć Wifi powinna być zabezpieczona hasłem, aby uniemożliwić przejęcie danych. Nie korzystaj z aplikacji mobilnej przez ogólnodostępną, niezabezpieczoną sieć publiczną Wi-Fi.
Do logowania do bankowości mobilnej nigdy nie używaj linka otrzymanego w wiadomości e-mail. Pamiętaj – bank nigdy nie załącza linków w ewentualnych wiadomościach wysyłanych do Klientów.
Jeżeli połączenie z aplikacją mobilną zostanie zerwane (np. z winy operatora telekomunikacyjnego), zaloguj się ponownie do usługi i sprawdź czy system zapamiętał ostatnie zlecenia złożone w aplikacji.
Po zakończeniu korzystania z aplikacji bezwzględnie zakończ pracę używając opcji Wyloguj dostępnej w głównym menu.
Nie pozostawiaj telefonu bez nadzoru i nie udostępniaj go osobom trzecim.