Chcę zapytać o bankowość internetową:

Jak zalogować się do bankowości internetowej?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Klienci indywidualni i mikroprzedsiębiorcy korzystają z bankowości na online.pocztowy.pl
    Bankowość dla Klientów korporacyjnych dostępna jest pod adresem biznes.pocztowy.pl

Jak utworzyć bezpieczne hasło do bankowości internetowej? Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Użytkownik zmienia hasło, w przypadku zainicjowania procesu zmiany hasła przez Bank przy logowaniu. Klient może również zmienić hasło w dowolnym czasie po zalogowaniu dotychczasowym hasłem do bankowości internetowej.

    Hasło do bankowości internetowej powinno mieć długość od 10 do 20 znaków. Hasło musi zawierać znaki z co najmniej trzech niżej podanych grup:

    • małe litery,
    • wielkie litery,
    • cyfry,
    • znaki specjalne (!, @, #, $, ^, &, *, ?, <, >).

     Hasło nie może zawierać przecinków, kropek ani polskich znaków (ą, ć, ę, ł, ń, ó, ś, ź, ż).

     Uwaga: Zmiana hasła powinna nastąpić bez udziału osób trzecich. Dodatkowo należy sprawdzić, czy zmiana hasła następuje w bezpiecznym połączeniu internetowym (sprawdź symbol kłódki na pasku adresu w przeglądarce internetowej – certyfikat musi być aktualny i wydany dla Bank Pocztowy SA).

     Jednocześnie zalecamy cykliczną zmianę hasła dostępowego co najmniej raz w miesiącu. Hasło możesz samodzielnie zmienić w bankowości internetowej: Ustawienia [ikonka koła zębatego na górnej belce ekranu] -> przycisk „Zmień hasło do bankowości internetowej”.

     Jeśli Klient posiada dostęp do online.pocztowy.pl jako Klient detaliczny lub mikro oraz do biznes.pocztowy.pl jako Klient korporacyjny – zmiana hasła w jednym systemie skutkuje automatyczną zmianą hasła również do drugiego systemu. Niezależnie od tego, do którego z systemów loguje się Klient, używa tego samego NIK i hasła.

Jak odblokować lub uzyskać nowe hasło do bankowości internetowej?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Bankowość możesz odblokować w najbliższym Urzędzie Pocztowym lub w Oddziale Banku. Wystarczy, że zabierzesz ze sobą dokument tożsamości.
    Jeżeli masz aktywną bankowość telefoniczną i posiadasz 6-cyfrowe hasło do rozmów, bankowość odblokujesz w trakcie rozmowy lub samodzielnie w automatycznym serwisie telefonicznym, bez konieczności połączenia z Konsultantem:
           1. Zadzwoń na Infolinię Banku na numer 52 3499 499
      2. Wybierz opcję 2 – Odblokowanie Bankowości Internetowej, a następnie opcję 1 – jeżeli posiadasz NIK i 6-cio cyfrowe hasło do rozmów z Konsultantem
      3. Wprowadź swój NIK i hasło, zgodnie z poleceniami lektora.
      4. Po poprawnym zalogowaniu będziesz mieć możliwość:
       -  Odblokowania dotychczasowego hasła (wybierz 1)
       -  Wysłania nowego hasła na swój numer telefonu (wybierz 2)
      Jeśli Twoje hasło do bankowości internetowej nie jest zablokowane to będziesz mógł:
       -  Zmienić dotychczasowe hasło do bankowości internetowej (wybierz 1)
       -  Zablokować hasło do bankowości internetowej (wybierz 2)
    WAŻNE: Jeśli nie pamiętasz hasła do swojej bankowości telefonicznej, skontaktuj się z nami– w tym celu zadzwoń na Infolinię: Wybierz 2 –„Odblokowanie bankowości internetowej”, a następnie wybierz 2 – „Nie posiadam numeru identyfikacyjnego Klienta i 6 cyfrowego hasła do bankowości telefonicznej” - połączysz się z Konsultantem, który zweryfikuje, w jaki sposób może nadać hasło do rozmów na Infolinii Banku


pokaż więcej
zwiń
 

Chcę zapytać o kartę:

Karta Visa mi nie działa a otrzymałam/em kartę Mastercard, dlaczego?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Bank 30 listopada 2021 roku zakończył wymianę kart Visa na karty Mastercard dla wszystkich Klientów Banku Pocztowego. Przekazane karty Mastercard są nieaktywne. Konieczna jest ich aktywacja oraz dokonanie pierwsze transakcji z użyciem kodu PIN.

W jaki sposób można aktywować kartę debetową?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Aby móc płacić kartą i w pełni z niej korzystać, należy ją aktywować. Ważne, by przy aktywacji karty, mieć ją przy sobie, gdyż potrzebna będzie data ważności karty. Aktywację karty można przeprowadzić na kilka sposobów:  

     

    Jeżeli masz aktywną Bankowość Telefoniczną i posiadasz 6-cyfrowe hasło do rozmów, bankowość odblokujesz w trakcie rozmowy lub samodzielnie w automatycznym serwisie telefonicznym, bez konieczności połączenia z Konsultantem:  

    1. Samodzielnie, w bankowości internetowej: poprzez zakładkę „Karty debetowe” klikając „Aktywuj”.  

    2. W Placówkach Banku Pocztowego i Poczty Polskiej.  

    3. Po identyfikacji za pomocą NIK i hasła do bankowości telefonicznej na infolinii pod numerem 52 3499 499.  

     

    Dodatkowo można zmienić PIN w bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej. Wówczas pierwszą transakcję najlepiej dokonać przy użyciu kodu PIN w bankomacie lub wkładając kartę do terminala.

Do jakiej kwoty mogę jednorazowo wykonać płatność zbliżeniową?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Maksymalna wartość wykonywanej jednorazowej transakcji wynosi 100 zł bez potrzeby wprowadzania kodu PIN (w niektórych sytuacjach związanych z wymogiem silnego uwierzytelnienia Klient może zostać poproszony o jego podanie). W przypadku transakcji powyżej kwoty 100 zł, dla bezpieczeństwa transakcji, należy wprowadzić kod PIN.

Kto może aktywować kartę?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Kartę aktywuje użytkownik karty, czyli osoba, której imię i nazwisko widnieje na karcie.

Jak aktywować kartę kredytową?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Najprościej i najszybciej aktywuje się swoją kartę, dokonując pierwszej płatności z użyciem poufnego numeru PIN. Karta aktywuje się automatycznie. Można też zadzwonić na Infolinię (52 3499 499).

Nie mogę dodać karty do Google Pay - dlaczego?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Proszę skontaktować się z naszą Infolinią (52 3499 499) w celu dodania karty do elektronicznego portfela.

Zgubiłem kartę, co zrobić?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Jeśli karta została utracona proszę niezwłocznie zadzwonić pod numer 52 3499 494 wybrać * i zastrzec kartę. Kartę można również zablokować lub zastrzec w bankowości elektronicznej.

Nie otrzymałem kodu PIN - co mam zrobić?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Prosimy skontaktować się z naszą Infolinią (52 3499 499) w celu zamówienia kodu PIN. PIN można również nadać w bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej. Wówczas pierwszą transakcję najlepiej dokonać przy użyciu kodu PIN w bankomacie lub wkładając kartę do terminala.

pokaż więcej
zwiń
 

Najpopularniejsze pytania

Zablokowałem swoją bankowość internetową - co mam zrobić?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Jeśli posiadasz NIK i hasło do bankowości telefonicznej zadzwoń na Infolinię Banku Pocztowego pod numer 523 499 499, jeśli jesteś Klientem Banku, zawsze wybierz „1 ”:

     

    1. Samodzielnie odblokuj hasło w systemie automatycznym IVR. Wystarczy, że wybierzesz cyfrę „1 ” z Menu Głównego i potwierdzisz swoją tożsamość w IVR poprzez podanie 8-cyfrowego Numeru Klienta i hasła do bankowości telefonicznej. Jeśli dane będą poprawne, zostaniesz skierowany do Menu dla Klienta Zidentyfikowanego. Wybierz opcję „1” Odblokowanie lub zmiana hasła do bankowości internetowej i telefonicznej – dzięki której odblokujesz, zablokujesz lub nadasz hasło do bankowości internetowej lub

     

    2. Poproś o pomoc Konsultanta. Wystarczy, że wybierzesz cyfrę „1 ” z Menu Głównego i potwierdzisz swoją tożsamość w IVR poprzez podanie 8-cyfrowego Numeru Identyfikacyjnego Klienta (NIK) i hasła do bankowości telefonicznej. Jeśli chcesz połączyć się z Konsultantem, wybierz ”0”.

     

    Jeśli nie posiadasz NIK lub hasła do bankowości telefonicznej:

    1. Możesz udać się do Placówki Banku lub Placówki Poczty Polskiej z dowodem osobistym, Pracownik odblokuje Twoją bankowość internetową. Poproś przy okazji o wydanie hasła do bankowości telefonicznej i zmień je na własne w ciągu godziny – może przydać się w przyszłości.

    2. Możesz zadzwonić na Infolinię i połączyć się z Konsultantemprzez wybór cyfry "1" a następnie „2 ” z Menu Głównego. Konsultant przekaże Ci NIK, wyśle też hasło do bankowości telefonicznej, a następnie przekieruje Cię do IVR, w którym należy wykonać dwa działania:

    • zmienić hasło z SMSa na własne,
    • samodzielnie odblokować bankowość internetową lub połączyć się z Konsultantem.
Dlaczego otrzymałem kartę/PIN, a nie zamawiałem nowej karty/PIN-u?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Obecnie w Banku trwa wymiana kart Visa Electron na karty Mastercard, które dają możliwość korzystania z wielu Programów Lojalnościowych. Jeśli jesteś posiadaczem karty Visa, do końca listopada 2021r., wyślemy Ci kartę Mastercard i nowy PIN.

     

    Aby móc płacić kartą i w pełni z niej korzystać, należy ją aktywować. Ważne, by przy aktywacji karty, mieć ją przy sobie, gdyż potrzebna będzie data ważności karty. Aktywację karty można przeprowadzić na kilka sposobów:

     

    1. Samodzielnie, w bankowości internetowej: wybierz zakładkę „Karty debetowe”, a następnie zmień status karty, klikając „Aktywuj”.

    2. W Placówkach Banku Pocztowego i Poczty Polskiej

    3. Po identyfikacji za pomocą NIK i hasła do bankowości telefonicznej na infolinii pod numerem 523 499 499.

     

    Dodatkowo, jeśli  a otrzymałeś PIN w wersji papierowej, możesz go zmienić w bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej. Wówczas pierwszą transakcję najlepiej dokonać przy użyciu kodu PIN w bankomacie lub wkładając kartę do terminala.

Po co mi NIK i hasło do bankowości telefonicznej?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Udając się do Placówki Banku lub Poczty, w celu np. wypłaty środków z rachunku lub wykonania przelewu okazujesz dokument tożsamości, w oparciu o który pracownik weryfikuje Twoją tożsamość. W przypadku kontaktu z Konsultantem infolinii do potwierdzenia Twojej tożsamości służy NIK (8-cyfrowy Numer Identyfikacyjny Klienta) i hasło do bankowości telefonicznej.

     

    Jeśli w systemie IVR, podasz dane do weryfikacji tożsamości, czyli NIK i hasło do bankowości telefonicznej, nie będziesz osobą anonimową:

    1. Będziesz mógł samodzielnie (wybór opcji „1 ”), w menu Odblokowanie lub zmiana hasła do bankowości internetowej i telefonicznej zmienić, odblokować, zablokować lub nadać hasło do bankowości internetowej, a w opcji OBSŁUGA RACHUNKÓW, wykonać przelew na kontrahenta zdefiniowanego lub sprawdzić saldo rachunku

    2. Konsultant (wybór opcji "0” – połączenie z Konsultantem) będzie mógł wykonać dyspozycję na rachunku, gdyż w ten sposób otrzyma dostęp do Twojego konta. Możesz teraz, w trakcie rozmowy, zlecić wykonanie np. przelewu, sprawdzenie salda lub odblokowanie bankowości internetowej.

     

    W sytuacji, gdy nie dokonasz weryfikacji tożsamości, Konsultant może jedynie odpowiedzieć na Twoje pytania, ale nie przekaże Ci informacji o sytuacji na rachunku, ponieważ nie będzie miał dostępu do Twojego konta.

Jakie sprawy mogę załatwić na infolinii bez NIK i hasła do bankowości telefonicznej?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Bez identyfikacji, jeśli zadzwonisz pod numer 523 499 499, możesz zapytać o funkcjonalność usług i produktów, które już posiadasz lub zapytać o nowy produkt. Dodatkowo, bez NIK i hasła do bankowości telefonicznej, zastrzeżesz kartę lub dowód osobisty, złożysz reklamację.

Co zrobić, gdy nie posiadam NIK lub hasła do bankowości telefonicznej?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Jeśli nie posiadasz lub zapomniałeś tych danych, masz możliwość uzyskania ich na kilka sposobów:

     1. Jeśli korzystasz z bankowości elektronicznej – oznacza to, że posiadasz NIK (logujesz się nim do aplikacji Banku na stronie www), hasło do bankowości telefonicznej możesz zamówić samodzielnie w zakładce „Ustawienia”, następnie w sekcji „Zamów hasło do bankowości telefonicznej”. Otrzymane hasło możesz zmienić samodzielnie. Zadzwoń do Banku, samodzielnie dokonaj zmiany w systemie IVR i postępuj zgodnie z poleceniami lektora.

    2. Udaj się do Placówki Banku lub Poczty Polskiej – pracownik udostępni Ci te dane. Zabierz ze sobą dowód osobisty. – pracownik udostępni Ci te dane. Zabierz ze sobą dowód osobisty.

    3. Zadzwoń na Infolinię  - Konsultant przekaże Ci numer NIK oraz wyśle hasło SMSem bądź zleci wysyłkę listem. Otrzymane hasło trzeba będzie zmienić na własne. Od chwili, gdy to zrobisz – możesz dzwonić do Banku i zrealizować większość swoich dyspozycji.

Środki na moim rachunku są zablokowane na skutek zajęcia. Co zrobić?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Wniosek o odblokowanie środków możesz złożyć samodzielnie na kilka sposobów, w zależności od tego z jakiej formy kontaktu z Bankiem korzystasz, a następnie kontrolować saldo środków, by sprawdzić czy są na koncie.

     

    1. Zaloguj się do wybranej bankowości – internetowej lub mobilnej.

    W aplikacji Pocztowy oraz w Nowym Pocztowym24, wybierz z menu opcję „Market”, a następnie wyszukaj Zajęcia egzekucyjne – Wniosek o odblokowanie środków. W dotychczasowej wersji Pocztowy24, wybierz kolejno: „Oferta”, następnie Zajęcia egzekucyjne – Wniosek o odblokowanie środków.

     

    2. Udaj się z dowodem osobistym do Placówki Banku Pocztowego.

    3. Zadzwoń na infolinię Banku - 523 499 499, pamiętaj o identyfikacji za pomocą NIK i hasła do bankowości telefonicznej.

     

    Warto zapoznać się z ogólnymi informacjami na temat zajęć, które umieściliśmy na stronie internetowej Banku Pocztowego pod linkiem: https://www.pocztowy.pl/zajecia-egzekucyjne/

Nie mogę zalogować się do nowej bankowości Pocztowy24 (online.pocztowy.pl), a logowanie do poprzedniej bankowości przebiega bez zarzutu.Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Hasła do obu bankowości zostały ujednolicone, ale nie zawsze tak było. Jeśli w przeszłości logowałeś się już do nowej wersji Pocztowy24 i nie pamiętasz hasła, można sobie z tym poradzić.

     

    Wystarczy, że zmienisz hasło w starej wersji bankowości internetowej Pocztowy24:

    1. Wejdź w ustawienia (koło zębate u dołu strony).

    2. Wybierz opcję „Zmiana hasła” – dokonaj zmiany na hasło, które ma co najmniej 10 znaków.

    3. Ponownie zaloguj się nowej wersji Pocztowy24 – wpisz hasło, które sobie nadałeś w trakcie zmiany.

Chciałbym zacząć korzystać z aplikacji mobilnej Pocztowy. Co muszę zrobić?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Upewnij się, że masz aktywny dostęp do bankowości internetowej nowy Pocztowy24.

     

    ETAP I - Pobranie aplikacji

    1. Przejdź do urządzenia, na którym chciałbyś mieć zainstalowaną aplikację.

    2. Pobierz aplikację Pocztowy ze sklepu App Store lub Google Play.

    3. Zainstaluj ją na swoim telefonie, włącz aplikację i naciśnij przycisk Aktywuj.

     

    ETAP II - Aktywacja. Postępuj zgodnie z poleceniami widocznymi na ekranie:

    1. Podaj swój NIK (numer, którym logujesz się do bankowości internetowej) i wybierz przycisk Dalej.

     

    Na Twój nr telefonu podany w Banku otrzymasz sms z kodem do aktywacji aplikacji.

    1. Wpisz go w widoczne na ekranie pole i wciśnij Zatwierdź.

    2. Nadaj nazwę swojego urządzenia mobilnego, na którym będziesz korzystać z aplikacji Pocztowy. Wciśnij Zatwierdź.

       

    ETAP III - Zaloguj się do nowej bankowości internetowej Pocztowy24:

    1. Wejdź w Ustawienia, a następnie w sekcję Zarządzania urządzeniami.

    2. Znajdź swoje urządzenie mobilne i aktywuj je nadając mu kod PIN (kod PIN posłuży Ci też do logowania się w przyszłości do aplikacji).

    3. Zatwierdź PIN kodem sms, który otrzymasz na swój telefon komórkowy.

     

    ETAP IV - Przejdź teraz do aplikacji mobilnej Pocztowy i zaloguj się za pomocą ustalonego przez Ciebie kodu PIN. Teraz możesz korzystać z funkcjonalności aplikacji.

Jakich dokumentów potrzebuję, by otworzyć konto osobiste w Banku Pocztowym?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • By założyć u nas konto osobiste wystarczy Ci dowód osobisty. Jeśli nie masz polskiego obywatelstwa, poprosimy Cię o okazanie paszportu zagranicznego. Jeśli na stałe mieszkasz poza Unią Europejską, wymaganym dokumentem będzie karta pobytu.

Czy mogę otworzyć konto wspólnie z inną osobą?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Tak, możesz być jedynym właścicielem konta lub założyć je razem z drugą pełnoletnią osobą. Współposiadaczem konta może być także osoba, która ukończyła 13 lat, jeżeli zakłada konto ze swoim przedstawicielem ustawowym, którym zwykle jest rodzic. Współposiadacz konta powinien pochodzić z tego samego kraju. W każdym momencie możesz też ustanowić Pełnomocnika do dysponowania środkami zgromadzonymi na koncie.

Czym jest karta płatnicza?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Karta płatnicza jest to środek płatniczy, którym bez konieczności posiadania gotówki będziesz mógł płacić za towary i usługi w punktach handlowo-usługowych. Na karcie nadrukowane jest Twoje imię i nazwisko, pasek magnetyczny i/lub chip. Bank wydał Ci tą kartę do Twojego konta. Jeśli dokonasz nią płatności, Bank rozliczy transakcję odliczając odpowiednią kwotę z Twojego konta. Za pomocą karty płatniczej możesz również wypłacić gotówkę z bankomatu lub wpłacić ją we wpłatomacie.

Jaką kwotę kredytu gotówkowego mogę otrzymać w Banku Pocztowym?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Decydując się na kredyt gotówkowy w naszym Banku, w zależności od posiadanej zdolności kredytowej, możesz otrzymać kwotę z przedziału od 500 zł do 150 000 zł.

Na jak długo mogę otrzymać kredyt gotówkowy?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Kredyt gotówkowy w naszym Banku możesz pożyczyć nawet na 120 miesięcy.

Czy korzystanie z Pocztowy24 jest bezpieczne?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Korzystanie z Pocztowy24 jest bezpieczne, jeżeli stosujesz kilka podstawowych zasad bezpieczeństwa w Sieci. Ważne też jest to, w jaki sposób przechowujesz wszystkie narzędzia używane w systemie bankowości internetowej (NIK, hasło, plik i hasło do certyfikatu lub telefon i kartę SIM). Twój komputer powinien być zabezpieczony zgodnie z zaleceniami producenta systemu, posiadać zainstalowany program antywirusowy z aktualnymi bazami wirusów. Pamiętaj też, żeby system, przeglądarka i aplikacja Java były aktualizowane na bieżąco. Uważaj na komputery publiczne, dostępne na przykład w kafejkach internetowych – nie polecamy logowania się do bankowości z tego typu komputerów. Przy każdym połączeniu z bankowością internetową upewnij się, że połączenie nawiązane pomiędzy komputerem, a serwerem Banku jest szyfrowane. Wówczas adres rozpoczyna się od https:// Ikona zamkniętej kłódki jest graficznym potwierdzeniem połączenia szyfrowanego.

pokaż więcej
zwiń
 

Realizacja zleceń zagranicznych

Procedury realizacji przez Bank Pocztowy S.A. zleceń zagranicznych.

Sprawdź