Pocztowy24

Nowoczesna bankowość internetowa Banku Pocztowego
Zaloguj się na online.pocztowy.pl

O bankowości

Bankowość internetowa Pocztowy24 dostępna jest pod adresem online.pocztowy.pl z dowolnego urządzenia (laptop, tablet, smartphone) dzięki zastosowanej technologii RWD (Responsive Web Design). Serwis Pocztowy24 daje Ci możliwość wygodnej obsługi Twojego konta osobistego oraz innych produktów bankowych przez 24h/7 dni w tygodniu.

Z bankowości możesz też korzystać przez aplikację mobilną Pocztowy.

Przydatne funkcje bankowości

ico

Moduł opłacania faktur umożliwi szybkie pobranie danych z faktury do formatki przelewu i łatwe ich opłacenie, bez konieczności wpisywania danych ręcznie

ico

Możesz też bankować mobilnie przez aplikację Pocztowy, którą łatwo pobierzesz i aktywujesz na telefonie z systemem Android lub iOS.

Jak zacząć korzystać z bankowości

Wraz z otwarciem konta w naszym Banku, otrzymasz dostęp do bankowości. Do zalogowania się do Pocztowy24 potrzebny Ci będzie numer NIK (znajdziesz do na umowie o prowadzenie rachunku) oraz jednorazowe hasło, które otrzymasz w wiadomości SMS na podany w Banku numer telefonu komórkowego. Uwaga, to hasło jest ważne 15 godzin. Tyle czasu masz na zalogowanie się do bankowości na online.pocztowy.pl i zmianę hasła jednorazowego na takie, którego będziesz używać przy kolejnych logowaniach do bankowości.

Twoje indywidualne hasło do bankowości internetowej powinno składać się z co najmniej 10 znaków i zawierać znaki z co najmniej trzech grup: małe litery, duże litery, cyfry, znaki specjalne (!, @, #, $, ^, &, *, ?, <, >). Nie może zawierać przecinków, kropek ani polskich znaków (ą, ć, ę, ł, ń, ó, ś, ź, ż.).

Pamiętaj, że trzykrotne wpisanie błędnego hasła podczas logowania blokuje dostęp do bankowości. Dlaczego tak się dzieje? By uchronić bankowość przed próbą zalogowania przez osoby do tego niepowołane. By odblokować dostęp zadzwoń na Infolinię Banku - chętnie Ci pomożemy.

Bankowość mobilna
ico
Zacznij korzystać z bankowości mobilnej. Pobierz aplikację Pocztowy i ciesz się wygodnym i bezpiecznym dostępem do produktów bankowych na telefonie lub tablecie.
Bezpieczna bankowość
ico

Nasza bankowość spełnia najwyższe standardy bezpieczeństwa. Pamiętaj jednak, że bezpieczeństwo operacji wykonywanych w bankowości zależy w równym stopniu od Banku, jak i od Ciebie. Poznaj zasady bezpiecznego bankowania. 

Masz pytania? My mamy odpowiedzi

Bezpieczne hasło do bankowości powinno być unikatowe i mieć co najmniej 10 znaków. Powinno się składać się z małych i wielkich liter, cyfr lub znaków specjalnych (!, @, #, $, ^, &, *, ?, <, >). Hasło nie może zawierać przecinków, kropek ani polskich znaków (ą, ć, ę, ł, ń, ó, ś, ź, ż).

Aby jeszcze lepiej chronić dostęp do bankowości, zalecamy cykliczną zmianę hasła dostępowego co najmniej raz w miesiącu. Hasło możesz samodzielnie zmienić w bankowości internetowej Pocztowy24.

Jeśli posiadasz numer NIK i hasło do bankowości telefonicznej zadzwoń na Infolinię Banku Pocztowego pod numer 523 499 499, jeśli jesteś Klientem Banku, zawsze wybierz „1 ”:

  1. Możesz samodzielnie odblokować hasło w systemie automatycznym IVR. Wystarczy, że wybierzesz cyfrę „1 ” z Menu Głównego i potwierdzisz swoją tożsamość w IVR poprzez podanie 8-cyfrowego Numeru Klienta i hasła do bankowości telefonicznej. Jeśli dane będą poprawne, zostaniesz skierowany do Menu dla Klienta Zidentyfikowanego. Wybierz opcję „1” Odblokowanie lub zmiana hasła do bankowości internetowej i telefonicznej – dzięki której odblokujesz, zablokujesz lub nadasz hasło do bankowości internetowej.
  2. Możesz też poprosić o pomoc Konsultanta. Wystarczy, że wybierzesz cyfrę „1 ” z Menu Głównego i potwierdzisz swoją tożsamość w IVR poprzez podanie 8-cyfrowego Numeru Identyfikacyjnego Klienta (NIK) i hasła do bankowości telefonicznej. Jeśli chcesz połączyć się z Konsultantem, wybierz ”0”. 

Jeśli nie posiadasz NIK lub hasła do bankowości telefonicznej:

  1. Możesz udać się do Placówki Banku lub Placówki Poczty Polskiej z dowodem osobistym. Pracownik odblokuje Twoją bankowość internetową. Poproś przy okazji o wydanie hasła do bankowości telefonicznej i zmień je na własne w ciągu godziny – może przydać się w przyszłości.
  2. Możesz też zadzwonić na naszą Infolinię i połączyć się z Konsultantem przez wybór cyfry "1" a następnie „2 ” z Menu Głównego. Konsultant przekaże Ci NIK, wyśle też hasło do bankowości telefonicznej, a następnie przekieruje Cię do IVR, w którym należy wykonać dwa działania:
  • zmienić hasło z SMSa na własne,
  • samodzielnie odblokować bankowość internetową lub połączyć się z Konsultantem.

Chroń swoje dane do logowania (NIK, hasło). Nigdy nie udostępniaj tych danych nikomu (np. przez telefon, e-mail, media społecznościowe), nawet pracownikom Banku. Dzięki temu nie dopuścisz do ich przejęcia przez nieuprawnione osoby.

Jeżeli podejrzewasz, że Twoje hasło do bankowości internetowej lub hasło PIN do bankowości mobilnej zostało ujawnione, natychmiast je zmień lub zablokuj dostęp do usług bankowości, kontaktując się z naszą całodobową infolinią: 52 3499 499. Możesz to zrobić także w najbliższej placówce Banku Pocztowego lub Poczty.

Używaj unikalnych haseł do różnych usług i serwisów. Zmieniaj je okresowo, np. raz na miesiąc.

Pamiętaj, że Bank w korespondencji mailowej lub SMS-owej nigdy nie prosi o:

  • numer Twojego telefonu, NIK, PIN, hasło do bankowości internetowej,
  • dane dotyczące kart debetowych (numer karty, data ważności, kod CVV/CVC);

Aby zwiększyć swoje bezpieczeństwo w Internecie, regularnie sprawdzaj informacje o aktualnych zagrożeniach, które znajdziesz tutaj.

Numer NIK znajduje się na Twoje umowie o prowadzenie konta w Banku Pocztowym. Jeśli w danym momencie nie jesteś w stanie odszukać numeru NIK na umowie skontaktuj się z naszą Infolinią 52 3499 499.

Jeśli korzystasz z serwisu na komputerze stacjonarnym lub laptopie, zalecamy używanie najnowszych wersji przeglądarek: Chrome, Firefox, Microsoft Edge. Do korzystania z serwisu na urządzeniach mobilnych (tablet, telefon) z systemem Android zalecamy przeglądarkę Chrome lub natywną przeglądarkę oznaczoną „Internet”, przeglądarkę Safari dla urządzeń z systemem iOS.

Do bankowości internetowej loguj się z komputera, w którym:

  • używane jest legalne oprogramowanie, w tym oprogramowanie antywirusowe i firewall,
  • stale aktualizowany jest system operacyjny, przeglądarki internetowe, oprogramowanie antywirusowe,
  • do codziennej pracy używane jest wyłącznie konto „Użytkownika”, natomiast konto „Administratora” tylko do czynności, które tego wymagają


Pamiętaj, aby na Twoim komputerze instalować i aktualizować oprogramowanie tylko z wiarygodnych źródeł, takich jak sklepy z aplikacjami i oficjalne strony producenta. W ten sposób unikniesz przejęcia Twojego urządzenia przez przestępców. Pamiętaj, że bank nigdy nie prosi o zainstalowanie dodatkowego, konkretnego oprogramowania dla zwiększenia bezpieczeństwa bankowości internetowej lub mobilnej.

Ponadto:

  • staraj się nie logować do bankowości na "obcych" komputerach, których oprogramowanie nie jest Ci znane,
  • korzystaj z najnowszych wersji przeglądarek internetowych ponieważ to podnosi poziom bezpieczeństwa bankowości internetowej i mobilnej,
  • po zakończeniu korzystania z bankowości internetowej usuwaj w przeglądarce historię przeglądania,
  • korzystaj z bezpiecznej sieci internetowej. Nie loguj się z nieznanej, ogólnodostępnej, niezabezpieczonej sieci (zarówno prywatnej, jak i publicznej)
  • jeśli korzystasz z Wi-Fi, zabezpiecz ją hasłem,
  • nie otwieraj wiadomości e-mail pochodzących od nieznanych adresatów, a w szczególności przesyłanych w treści linków oraz załączników. Pamiętaj, że wystarczy jedno nieprzemyślane kliknięcie, by zainfekować Twoje urządzenie złośliwym oprogramowaniem.



Strefa edukacji

chat z konsultantem