Karta do konta - poręczna, wygodna, bezpieczna

Karta Mastercard wydana z Pocztą Polską zapewni Ci wygodny dostęp do pieniędzy zgromadzonych na koncie. Wydawana jest bezpłatnie. Bezpiecznie zapłacisz nią za zakupy w Polsce i na całym świecie. Kiedy zechcesz, wypłacisz pieniądze z konta lub wpłacisz gotówkę na konto we wpłatomacie.

Dlaczego warto
mieć kartę do konta

  • karta wydawana jest bezpłatnie
  • to wygodny dostęp do pieniędzy na koncie przez 24 h na dobę
  • możesz bezpłatnie wypłacać pieniądze we wszystkich bankomatach w Polsce i za granicą w ramach abonamentu bankomatowego, a także w placówkach Banku i Poczty
  • w bankomatach Euronetu możesz wypłacić gotówkę zbliżeniowo
  • szybko i wygodnie zapłacisz zbliżeniowo za zakupy
  • dzięki usłudze Płać kartą i wypłacaj – bezpłatnie wypłacisz gotówkę podczas zakupów w placówce pocztowej, kasie sklepu lub na stacji benzynowej
  • kartą dokonasz bezpiecznych płatności w internecie
  • możesz mieć pełną kontrolę nad operacjami na własnym rachunku oraz transakcjami dokonanymi kartą płatniczą, dzięki usłudze Powiadamianie SMS Serwis SMS.

Płać kartą

  • jeśli masz Konto w Porządku i nie masz jeszcze 26 lat, używasz karty do konta bez opłat, podobnie jak właściciele Konta Bez Ograniczeń
  • karta do Konta w Porządku (dla osób po 26 roku życia), ZawszeDarmowego i Konta Standard też może być bezpłatna, jeśli dokonasz nią płatności na kwotę minimum 300 zł w miesiącu
  • jeśli masz Konto Nestor to karta staje się bezpłatna, jeśli dokonasz nią płatności na kwotę minimum 100 zł w miesiącu
  • korzystaj z bezpłatnej karty do Bliskiego Konta Pocztowego, a jeśli dokonasz nią płatności na łączną kwotę minimum 300 zł w miesiącu, nie będzie pobrana opłata za prowadzenie konta

Mastercard® Bezcenne® Chwile

Mastercard® Bezcenne® Chwile to program dla posiadaczy kart płatniczych Mastercard

 

W ramach programu Mastercard® Bezcenne® Chwile zbierasz punkty podczas codziennych zakupów (w tym internetowych) wszędzie, a u partnerów programu otrzymujesz ich jeszcze więcej!

Jak zamówić kartę?

Aby otrzymać kartę, należy mieć konto w Banku Pocztowym lub złożyć wniosek o otwarcie konta razem z kartą.
Składając wniosek, wskaż rodzaj karty, który wybierasz.

Wypełnij wniosek:

przez internet

Rachunek z kartą

przez telefon

52 3499 499 Użyj numeru telefonu

w placówce

Znajdź placówkę
Jak to działa?

Limity dzienne dla karty

Sprawdź, jakie limity dzienne ma Twoja karta. Limity możesz samodzielnie zmienić w bankowości, dzwoniąc na naszą Infolinię lub w placówce Banku.

Bezpieczne płatności kartą w internecie

Sprawdź, co możesz zrobić, by Twoje zakupy online z użyciem karty płatniczej były bezpieczne.

Zadbaj o bezpieczeństwo

Płatności zbliżeniowe

Płatności zbliżeniowe do kwoty 100 zł bez potrzeby podawania kodu PIN. Sprawdź jak szybko i wygodnie płacić zbliżeniowo za codzienne zakupy.

Więcej o płatnościach zbliżeniowychna temat: Płatności zbliżeniowe
płatności zbliżeniowe

Cash back

Dzięki usłudze cash back, płacąc kartą za zakupy możesz łatwo wypłacać gotówkę z konta. Wszędzie tam, gdzie przy wejściu lub przy kasie znajduje się naklejka "Mastercard płać kartą i wypłacaj".

Jak działa Cash back

Autoryzacja 3D Secure

3D Secure to dodatkowe zabezpieczenie transakcji kartami w internecie. Dokonując płatności kartą w sklepie oznaczonym symbolem Mastercard ID Check, zostaniesz poproszony o zalogowanie do bankowości w celu potwierdzenia transakcji.

Więcej o autoryzacji 3D Securena temat: Autoryzacja 3D Secure

Abonament na bezprowizyjne wypłaty gotówki
z bankomatów

Skorzystaj z usługi abonamentu na bezprowizyjne wypłaty gotówki ze wszystkich bankomatów w kraju i za granicą. Dyspozycję o włączeniu abonamentu możesz złożyć w dowolnej chwili przez Infolinię.
Abonament będzie aktywny od początku następnego miesiąca kalendarzowego. Pozostanie on aktywny do czasu, kiedy złożysz dyspozycję o jego wyłączeniu. Wyłączenie nastąpi od początku następnego miesiąca kalendarzowego.
Miesięczna opłata za abonament zgodna z Taryfą Opłat i Prowizji.

Przeczytaj na Blogu

KiedyDoSklepu.pl

Narzędzie od Mastercard, które pomoże zaplanować najlepszy czas na wyprawę do sklepu by uniknąć tłumu kupujących i zrobić zakupy bezpiecznie www.kiedydosklepu.pl

Pytania i odpowiedzi

1. Jak zastrzec kartę?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Jeśli utracisz swoją kartę niezwłocznie zadzwoń pod numer 52 349 94 94 i zastrzeż kartę.
    Także w bankowości internetowej możesz zdalnie zastrzec swoją kartę debetową. Opcja dostępna jest w szczegółach wybranej karty debetowej. Każdą operację zastrzegania karty należy potwierdzić kodem SMS.

    Pamiętaj, że zastrzeżenie karty debetowej jest operacją nieodwracalną - aby ponownie korzystać z karty po zastrzeżeniu, konieczne jest zamówienie nowej karty. Podczas operacji zastrzegania karty, należy również wskazać powód jej zastrzeżenia: kradzież, zgubienie czy zatrzymanie karty w bankomacie. Masz również do wyboru opcję zamówienia nowej karty w miejsce zastrzeżonej.

2. Czym jest PIN i czy jest zapisany na mojej karcie?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • PIN to Twój osobisty numer identyfikacyjny służący do potwierdzania transakcji dokonywanych przez Ciebie kartą. Z reguły składa się on z 4 cyfr. Ważne jest, żebyś szczególnie chronił kod PIN i pilnował, by nikt postronny nie wszedł w jego posiadanie. Najlepiej żebyś go zapamiętał, a nie zapisywał. Zabezpieczy Cię to przed możliwością poznania kodu przez potencjalnego złodzieja. W żadnym wypadku nie powinieneś trzymać zapisanego kodu PIN wraz z kartą. Jeśli już wolisz zapisać PIN, bo boisz się, że możesz go zapomnieć, zrób to w sposób zakodowany. To zwiększy bezpieczeństwo posługiwania się kartą. PIN oczywiście nie jest zapisany na pasku magnetycznym karty.

3. Co to jest autoryzacja transakcji dokonywanych kartą?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Gdy płacisz kartą, w procesie autoryzacji terminal łączy się z centrum autoryzacyjnym i sprawdza autentyczność Twojej karty, jej danych, tego czy karta nie została zastrzeżona lub skradziona oraz czy posiadasz dostatecznie dużo środków na koncie, by dokonać płatności. Jeśli wszystko przebiegnie pomyślnie, transakcja zostaje autoryzowana, co jest równoznaczne z zezwoleniem na dokonanie płatności kartą. Dokonanie autoryzacji jest również potwierdzeniem, jakie sprzedawca dostaje od Banku - wystawcy karty, że ten zapłaci za Twoje zakupy. Jeśli terminal nie może połączyć się z centrum autoryzacyjnym, wówczas nie dojdzie do autoryzacji i Twoja płatność zostanie odrzucona. Dzieje się tak np. gdy w sklepie nastąpi awaria terminala.

4. Czy sklep może odmówić mi przyjęcia płatności kartą?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Sklep nie może odmówić Ci przyjęcia karty jeśli ma podpisaną umowę z centrum autoryzacyjnym. Takie sklepy mają na drzwiach, bądź w innym widocznym miejscu oznakowania informujące, że honorują płatności kartami. Sklep ma wtedy obowiązek przyjmować płatności kartami.

5. Czy za płatność kartą w sklepie zostanie mi pobrana dodatkowa opłata?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Nie. W Polsce sprzedawcy zobowiązują się w umowach z centrami rozliczeniowymi do niepobierania żadnych dodatkowych opłat za płacenie kartą. Jeśli sprzedawca będzie od Ciebie żądał dodatkowej opłaty, zrezygnuj z zakupu i poinformuj o tym centrum rozliczeniowe, które go obsługuje. W innych krajach jest podobnie. Tylko w niektórych państwach pozwolono sprzedawcom przerzucać koszty prowizji na Klientów.

6. Czy korzystanie z karty jest bezpieczne?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Korzystanie z karty jest bezpieczne. Pamiętaj tylko o przestrzeganiu kilku prostych zasad.
    Po pierwsze, uważaj by Twój kod PIN nie dostał się w ręce osób niepowołanych (nigdy nie podawaj swojego numeru PIN sprzedawcy czy innej obcej osobie). Chroń też numer karty i dane na niej zawarte. Po drugie, chroń samą kartę. Jeśli nie nosisz jej przy sobie to powinieneś wiedzieć gdzie się znajduje, tak byś mógł szybko zauważyć jej ewentualne zniknięcie. Po trzecie, dokonując transakcji w sklepie, nigdy nie trać swojej karty z oczu. Jeśli sprzedawca stwierdzi, że terminal znajduje się na zapleczu, to idź tam razem z nim.
    I po czwarte, jeśli zgubisz kartę lub jeśli zostanie Ci skradziona, jak najszybciej ją zastrzeż (dzwoniąc na numer 52 3499 494).

7. Czy płacenie kartą w internecie jest bezpieczne?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Jeżeli chcesz bezpiecznie używać karty do transakcji internetowych, pamiętaj o kilku ważnych zasadach:
    • Nie kupuj w mało znanych sklepach internetowych, szczególnie gdy cena wydaje się
    podejrzanie niska.
    • Nigdy nie wpisuj kodu PIN swojej karty w celu potwierdzenia operacji.
    • Przed dokonaniem zakupu zapoznaj się z regulaminem sklepu.
    • Płacąc za zakupy internetowe, korzystaj z własnego komputera, na którym jest zainstalowany
    i zaktualizowany program antywirusowy.
    • Nigdy nie udostępniaj karty osobom trzecim – kartą powinna posługiwać się wyłącznie osoba,dla której karta została wydana

8. Kto może otrzymać kartę płatniczą?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Kartę płatniczą może otrzymać każda osoba posiadająca konto osobiste w Banku Pocztowym. Jeśli jesteś pełnomocnikiem konta, także możesz otrzymać kartę, pod warunkiem, że właściciel konta zawnioskuję o nią dla Ciebie.

9. W których bankomatach mogę wypłacić pieniądze bez prowizji?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Jeśli posiadasz: Konto w Porządku Start, Konto w Porządku, Konto w Porządku Plus możesz wypłacać gotówkę bez żadnej prowizji z bankomatów oznaczonych logo Planet Cash i PKO BP. Za wypłatę z bankomatów innych sieci Bank pobierze każdorazowo opłatę w wysokości: 1 zł dla Konta w Porządku Start, 2 zł dla Konta w Porządku i Konta w Porządku Plus. Jeśli chcesz wypłacać gotówkę bez opłat we wszystkich bankomatach w kraju i za granicą skorzystaj z oferty abonamentu – o szczegóły zapytaj w placówce Banku lub Poczty lub przez Infolinię 52 3499 499.


    Jeśli posiadasz: Pocztowe Konto ZawszeDarmowe, Pocztowe Konto Standard, Pocztowe Konto Nestor i Pocztowe Konto Plus możesz wypłacać gotówkę bez żadnej prowizji z bankomatów oznaczonych logo Planet Cash. Za wypłatę z bankomatów innych sieci Bank pobierze każdorazowo opłatę w wysokości 5 zł. Jeśli chcesz wypłacać gotówkę bez opłat we wszystkich bankomatach w kraju i za granicą skorzystaj z oferty abonamentu – o szczegóły zapytaj w placówce Banku lub Poczty lub przez Infolinię 52 3499 499.


    Jeśli posiadasz Pocztowe Konto Bez Ograniczeń możesz wypłacać gotówkę bezpłatnie ze wszystkich bankomatów w Polsce (a za jedyne 6,5 zł miesięcznie dodatkowo na całym świecie).

    Jeśli posiadasz Bliskie Konto Pocztowe gotówkę można wypłacać bez prowizji ze wszystkich bankomatów w Polsce i na świecie w ramach abonamentu za 6,5 zł miesięcznie.

     

     

     

     

10. Czym jest 3-D Secure?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Standard 3-D Secure został stworzony z myślą o zapewnieniu lepszych zabezpieczeń i dodatkowego uwierzytelniania płatności kartami podczas zakupów w sklepach internetowych. Klient dokonując płatności kartą w sklepie oznaczonym symbolem „MasterCard SecureCode” lub „Verified by VISA”; zostanie poproszony o dodatkowe zatwierdzenie transakcji kodem autoryzacji, wysłanym SMS-em pod numer telefonu zarejestrowanym w banku.

    Korzystanie z usługi 3-D Secure jest bardzo proste - wymaga jedynie podania kodu – a dzięki temu Klient zyskuje:

    · bezpłatne dodatkowe zabezpieczenie płatności kartą w internecie
    · możliwość płacenia kartą w sklepach internetowych, które przyjmują płatności tylko z usługą 3-D Secure
    · wygodę usługa jest aktywna już po wydaniu karty.

11. W jaki sposób mogę aktywować kartę?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Aktywacji karty możesz dokonać w następujący sposób: 

    • w systemie bankowości internetowej Pocztowy24
    • placówce banku i Poczty Polskiej
    • dzwoniąc na infolinię Banku pod numer 52 3499 494

    Pierwsza transakcja musi być przeprowadzona z użyciem kodu PIN (nie może to być transakcja dokonywana na odległość -internetowa-  lub zbliżeniowa).

12. Jak zbierać punkty w Programie Mastercard® Priceless Specials?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Punkty zbierasz podczas codziennych zakupów (w tym internetowych) wszędzie, a szczególnie u partnerów programu otrzymasz ich najwięcej!

13. Jak dowiem się ile punktów zebrałam/em w Programie?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
14. Jakie transakcje nie są zaliczane w Programie?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Nie zdobywasz punktów z tytułu przelewów między rachunkami, wypłat gotówkowych kartą ani transakcji hazardowych. Szczegóły na ten temat znajdziesz w Regulaminie Programu.

15. Kiedy punkty są dodawane do mojego rachunku?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Punkty są dodawane do Twojego rachunku w Programie na bieżąco. Jednak przetworzenie transakcji w systemie może zająć do pięciu tygodni więc punkty nie zawsze pojawią się od razu po dokonaniu zakupu.

16. Co określają zasady przechowywania danych?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Zasady te określają domyślne okresy przechowywania punktów i historii transakcji gromadzonych na serwerach Programu.

17. Gdzie mogę dowiedzieć się więcej na temat przechowywania danych?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej, prosimy o zapoznanie się z Polityka Prywatności Priceless Specials lub kontakt z Biurem Obsługi Klienta Programu.

pokaż więcej
zwiń
 

Spis treści

Tabele i dokumenty

  •  

    Opłaty i prowizje(.www)

  •  

    Regulamin wydawania i używania kart płatniczych do rachunku(.www)

  •  

    Stawki interchange dla kart Mastercard(.www)

  •  

    Polityka Prywatności(.pdf)

  •  

    Regulamin Priceless Specials od 22.05.2021 r(.pdf)