Karta debetowa z logo Poczty Polskiej

Karta debetowa z logo Poczty Polskiej

  • Bezpłatnie wydawana karta z materiału roślinnego
  • Bezpłatne wpłatomaty Planet Cash i Euronet oraz bezpłatne wypłaty podczas zakupów
  • Atrakcyjny program lojalnościowy Bezcenne Chwile, z którym realizujesz swoje pasje
Zamów kartę

Czym jest Karta Mastercard® z logo Poczty Polskiej

Ekologiczna karta Mastercard wydawana wspólnie z Pocztą Polską, wykonana w 82% z materiału roślinnego, dzięki której zmniejszamy ilość odpadów niebiodegradowalnych, generowanych w ramach wydawnictwa kart płatniczych. Wydawana jest bezpłatnie. Bezpiecznie zapłacisz nią za zakupy w Polsce i na całym świecie. Kiedy zechcesz, wypłacisz pieniądze z konta lub wpłacisz gotówkę na konto we wpłatomacie.

Udogodnienie dla osób słabowidzących i niewidomych

Karta wyposażona jest w udogodnienie dla osób słabowidzących i niewidomych, którym jest specjalne wcięcie na krótszej krawędzi karty (tzw. blind notch), które ułatwi im codzienne korzystanie z karty.

Udogodnienie dla osób słabowidzących i niewidomych

Dlaczego warto mieć kartę z programem Bezcenne Chwile

ico

Dzięki transakcjom bezgotówkowym kartą, zbierasz punkty płacąc za codzienne zakupy

ico

Wybierasz pasję, którą chcesz realizować i punkty wymieniasz na nagrodę, która jest Twoim celem

ico

W prosty sposób bezpłatnie dołączysz do Programu i zaczniejsz realizować swoje pasje

Co zyskasz z kartą Mastercard® z logo Poczty Polskiej

  • Brak opłat za wydanie karty
  • Wygodny dostęp do pieniędzy na koncie przez 24h na dobę - bezpłatne wypłaty z bankomatów wskazanych sieci
  • Możesz bezpłatnie wypłacać pieniądze we wszystkich bankomatach w Polsce i za granicą w ramach abonamentu bankomatowego, a także w placówkach Banku i Poczty
  • Szybko i wygodnie zapłacisz zbliżeniowo za zakupy
  • Dzięki usłudze Płać kartą i wypłacaj – bezpłatnie wypłacisz gotówkę podczas zakupów w placówce pocztowej, kasie sklepu lub na stacji benzynowej
  • Kartą dokonasz bezpiecznych płatności w internecie
  • Możesz mieć pełną kontrolę nad operacjami na własnym rachunku oraz transakcjami dokonanymi kartą płatniczą, dzięki usłudze Powiadamianie SMS Serwis SMS.

Czym jest program Mastercard Bezcenne Chwile

Mastercard® Bezcenne® Chwile to program dla posiadaczy kart płatniczych Mastercard

W ramach programu Mastercard® Bezcenne® Chwile zbierasz punkty podczas codziennych zakupów (w tym internetowych) wszędzie, a u partnerów programu otrzymujesz ich jeszcze więcej!

Więcej o programie

Jakie są następne kroki

Jeśli masz już konto, zamów kartę w najwygodniejszy dla siebie sposób:
Przez internet

Kartę do konta zamówisz w bankowości.

Przez telefon

Zadzwoń, a nasz konsultant pomoże Ci z wszystkimi formalnościami.

W placówce

Wolisz spotkanie twarzą 
w twarz? Jesteśmy blisko Ciebie.

Płatności i wypłaty gotówki kartą 
w walutach zagranicznych

Skorzystaj z usługi abonamentu na bezprowizyjne wypłaty gotówki ze wszystkich bankomatów w kraju i za granicą. Dyspozycję o włączeniu abonamentu możesz złożyć w dowolnej chwili przez Infolinię. Abonament będzie aktywny od początku następnego miesiąca kalendarzowego. Pozostanie on aktywny do czasu, kiedy złożysz dyspozycję o jego wyłączeniu. Wyłączenie nastąpi od początku następnego miesiąca kalendarzowego. Miesięczna opłata za abonament zgodna z Taryfą Opłat i Prowizji.

Masz pytania? My mamy odpowiedzi

Karta debetowa (karta płatnicza) to karta do rachunku bankowego. Dzięki karcie debetowej posiadacz rachunku bankowego ma dostęp do pieniędzy zgromadzonych na koncie osobistym. Oznacza to tyle, że może wypacać środki z konta bankowego i wpłacać je na konto za pośrednictwem karty w bankomacie czy wpłatomacie.

Aktywacji karty możesz dokonać w następujący sposób:

  • w systemie bankowości internetowej Pocztowy24
  • podczas wizyty w placówce banku lub Poczty Polskiej
  • dzwoniąc na infolinię Banku pod numer 52 3499 494

Pierwsza transakcja musi być przeprowadzona z użyciem kodu PIN (nie może to być transakcja dokonywana na odległość-internetowa lub zbliżeniowa).

Jeśli utracisz swoją kartę niezwłocznie zadzwoń pod numer 52 349 94 94 i zastrzeż kartę.
Także w bankowości internetowej możesz zdalnie zastrzec swoją kartę debetową. Opcja dostępna jest w szczegółach wybranej karty debetowej. Każdą operację zastrzegania karty należy potwierdzić kodem SMS.

Pamiętaj, że zastrzeżenie karty debetowej jest operacją nieodwracalną - aby ponownie korzystać z karty po zastrzeżeniu, konieczne jest zamówienie nowej karty. Podczas operacji zastrzegania karty, należy również wskazać powód jej zastrzeżenia: kradzież, zgubienie czy zatrzymanie karty w bankomacie. Masz również do wyboru opcję zamówienia nowej karty w miejsce zastrzeżonej.

PIN to Twój osobisty numer identyfikacyjny służący do potwierdzania transakcji dokonywanych kartą debetową. Z reguły PIN składa się z 4 cyfr. Kod PIN należy chronić, by nikt postronny nie wszedł w jego posiadanie. Najlepiej PIN do karty bankowej zapamiętać, a nie zapisywać. Zabezpieczy Cię to przed możliwością poznania kodu PIN do karty przez potencjalnego złodzieja. W żadnym wypadku nie trzymaj zapisanego kodu PIN wraz z kartą płatniczą. Jeśli już wolisz zapisać PIN, bo boisz się, że możesz go zapomnieć, zrób to w sposób zakodowany. To zwiększy bezpieczeństwo posługiwania się kartą. PIN oczywiście nie jest zapisany na pasku magnetycznym karty. Po żadnym pozorem nie należy podawać numeru PIN osobom trzecim. Bank nigdy, w żadnych okolicznościach, nie prosi Klientów o podanie tego numeru.

Gdy płacisz kartą, w procesie autoryzacji terminal łączy się z centrum autoryzacyjnym i sprawdza autentyczność Twojej karty, jej danych, tego czy karta nie została zastrzeżona lub skradziona oraz czy posiadasz dostatecznie dużo środków na koncie, by dokonać płatności. Jeśli wszystko przebiegnie pomyślnie, transakcja zostaje autoryzowana, co jest równoznaczne z zezwoleniem na dokonanie płatności kartą. Dokonanie autoryzacji jest również potwierdzeniem, jakie sprzedawca dostaje od Banku - wystawcy karty, że ten zapłaci za Twoje zakupy. Jeśli terminal nie może połączyć się z centrum autoryzacyjnym, wówczas nie dojdzie do autoryzacji i Twoja płatność zostanie odrzucona. Dzieje się tak np. gdy w sklepie nastąpi awaria terminala.

Sklep nie może odmówić Ci przyjęcia karty jeśli ma podpisaną umowę z centrum autoryzacyjnym. Takie sklepy mają na drzwiach, bądź w innym widocznym miejscu oznakowania informujące, że honorują płatności kartami. Sklep ma wtedy obowiązek przyjmować płatności kartami.

Nie. W Polsce sprzedawcy zobowiązują się w umowach z centrami rozliczeniowymi do niepobierania żadnych dodatkowych opłat za płacenie kartą. Jeśli sprzedawca będzie od Ciebie żądał dodatkowej opłaty, zrezygnuj z zakupu i poinformuj o tym centrum rozliczeniowe, które go obsługuje. W innych krajach jest podobnie. Tylko w niektórych państwach pozwolono sprzedawcom przerzucać koszty prowizji na Klientów.

Korzystanie z karty jest bezpieczne. Pamiętaj tylko o przestrzeganiu kilku prostych zasad.
Po pierwsze, uważaj by Twój kod PIN nie dostał się w ręce osób niepowołanych (nigdy nie podawaj swojego numeru PIN sprzedawcy czy innej obcej osobie). Chroń też numer karty i dane na niej zawarte. Po drugie, chroń samą kartę. Jeśli nie nosisz jej przy sobie to powinieneś wiedzieć gdzie się znajduje, tak byś mógł szybko zauważyć jej ewentualne zniknięcie. Po trzecie, dokonując transakcji w sklepie, nigdy nie trać swojej karty z oczu. Jeśli sprzedawca stwierdzi, że terminal znajduje się na zapleczu, to idź tam razem z nim. I po czwarte, jeśli zgubisz kartę lub jeśli zostanie Ci skradziona, jak najszybciej ją zastrzeż (dzwoniąc na numer 52 3499 494).

Jeżeli chcesz bezpiecznie używać karty do transakcji internetowych, pamiętaj o kilku ważnych zasadach:
• Nie kupuj w mało znanych sklepach internetowych, szczególnie gdy cena wydaje się
podejrzanie niska.
• Nigdy nie wpisuj kodu PIN swojej karty w celu potwierdzenia operacji.
• Przed dokonaniem zakupu zapoznaj się z regulaminem sklepu.
• Płacąc za zakupy internetowe, korzystaj z własnego komputera, na którym jest zainstalowany
i zaktualizowany program antywirusowy.
• Nigdy nie udostępniaj karty osobom trzecim – kartą powinna posługiwać się wyłącznie osoba, dla której karta została wydana

Kartę płatniczą może otrzymać każda osoba posiadająca konto osobiste w Banku Pocztowym. Jeśli jesteś pełnomocnikiem konta, także możesz otrzymać kartę, pod warunkiem, że właściciel konta zawnioskuję o nią dla Ciebie.

Posiadacze kont osobistych w Banku Pocztowym bez żadnej prowizji wypłacają gotówkę z bankomatów oznaczonych logo Planet Cash. Dodatkowo posiadacze Kont w Porządku mogą bezpłatnie wypłacać gotówkę z bankomatów sieci PKO BP. Jeśli chcesz wypłacać gotówkę bez opłat we wszystkich bankomatach w kraju i za granicą, skorzystaj z oferty abonamentu (o szczegóły zapytaj w placówce Banku/Poczty lub na Infolinii: 52 3499 499).

Korzyści dla Ciebie

Autoryzacja 3D Secure
ico

3D Secure to dodatkowe zabezpieczenie transakcji kartą w internecie. Polega na dodatkowej autoryzacji na urządzeniu mobilnym.

Cash back
ico

Wszędzie tam, gdzie znajduje się naklejka "Mastercard płać kartą i wypłacaj" płacąc kartą za zakupy możesz łatwo wypłacać gotówkę z konta.

Płatności zbliżeniowe
ico

Płatności zbliżeniowe do kwoty 100 zł bez potrzeby podawania kodu PIN. Sprawdź jak płacić zbliżeniowo za codzienne zakupy.

Bezpieczne płatności kartą w internecie
ico

Sprawdź, co możesz zrobić, by Twoje zakupy online z użyciem karty płatniczej były bezpieczne.

Strefa edukacji

Otwórz konto z kartą Mastercard®. Wybierz wariant Konta w Porządku dla siebie i dobierz do niego kartę z atrakcyjnym programem kartowym.

Poznaj Konta w Porządku

chat z konsultantem