- dokumenty muszą być przedstawione w postaci oryginałów
- dokumenty będące wypisami z rejestrów i ewidencji muszą być sporządzone w ciągu ostatnich trzech miesięcy kalendarzowych
- jeżeli Firmowe Konto Oszczędnościowe otwierane jest jako kolejny rachunek w ramach zawartej już Umowy produktowej, a dokumenty dotyczące posiadacza i prowadzonej działalności gospodarczej będące w posiadaniu Banku są kompletne i aktualne, nie ma konieczności ponownego składania dokumentów niezbędnych do otwarcia Firmowe Konto Oszczędnościowe.
Konta bankowe
Najczęściej zadawane pytania dotyczące kont osobistych, firmowych i oszczędnościowych
Konta osobiste i oszczędnościowe
By założyć u nas konto osobiste wystarczy Ci dowód osobisty. Jeśli nie masz polskiego obywatelstwa, poprosimy Cię o okazanie paszportu zagranicznego. Jeśli na stałe mieszkasz poza Unią Europejską, dodatkowo wymaganym dokumentem będzie karta pobytu.
Jeśli nie masz 18 lat, możesz założyć Konto w Porządku Start ze swoim Przedstawicielem ustawowym, przy czym konto będzie indywidualne osoby małoletniej. Jeśli jesteś pełnoletni, konto możesz założyć razem z drugą pełnoletnią osobą lub możesz być jedynym właścicielem konta. Współposiadacz konta powinien pochodzić z tego samego kraju.
W trosce o środowisko, dajemy Ci możliwość otrzymywania wyciągu elektronicznego. Wysyłany jest on na Twój adres e-mail. Wyciąg może też być udostępniany papierowo w placówce. Tradycyjne, papierowe wyciągi wysyłane pocztą można otrzymywać za dodatkowa opłatą wskazaną w Taryfie.
Jeśli zapomnisz, jaki masz numer konta, możesz zadzwonić na Infolinię (52 3499 499), zgłosić się do najbliższej placówki Banku, Poczty Polskiej lub sprawdzić numer bezpośrednio w serwisie Pocztowy24.
W prosty sposób możesz zaktualizować dane dzwoniąc na Infolinię (52 3499 499). Zmiany dokonasz również w każdej placówce Banku i Poczty.
Wszelkie nieprawidłowości zgłaszaj pracownikom naszych placówek i operatorom Infolinii (52 3499 499). Pisemne zgłoszenie wyślij do Banku w formie listu na adres ul. Jagiellońska 17, 85-959 Bydgoszcz lub w formie wiadomości e-mail na adres informacja@pocztowy.pl. Bank ma prawo poprosić Cię o przedstawienie pisemnego potwierdzenia reklamacji złożonej telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.
Konto Oszczędnościowe to dobra forma oszczędzania pieniędzy zgromadzonych na koncie. Jest to rodzaj konta o podwyższonym oprocentowaniu, które łączy zalety lokaty i konta. Możesz wpłacać i wypłacać pieniądze kiedy chcesz bez utraty odsetek. Zarabiasz więc bez konieczności "zamrażania" środków na jakiś dłuższy czas. Poza tym, za prowadzenie Konta Oszczędnościowego nic nie płacisz. Zakładając konto oszczędnościowe w bankowości elektronicznej można dodatkowo skorzystać z Mechanizmu regularnego oszczędzania, dzięki któremu możliwe jest odkładanie małych kwot z zaokrągleń przy płatnościach.
Dokonując wyboru między rodzajem kont zastanów się, do czego będzie Ci ono potrzebne. Jeśli chcesz oszczędzać, wybierz Konto Oszczędnościowe. W Banku Pocztowym nic nie płacisz za jego prowadzenie. Oprocentowanie Konta osobistego to 0%, a Twoje pieniądze na Koncie Oszczędnościowym procentują. Jeśli potrzebujesz konta do rozliczeń, przelewów, myślisz o kredycie w koncie lub chcesz mieć kartę płatniczą do konta, to odpowiednie dla Ciebie będzie konto osobiste. A może warto założyć dwa konta i korzystać ze wszystkich możliwości?
Aby założyć u nas Konto Oszczędnościowe, wystarczy Ci dowód osobisty. Jeżeli nie masz polskiego obywatelstwa, poprosimy Cię o okazanie paszportu zagranicznego. Jeżeli natomiast na stałe mieszkasz poza Unią Europejską, dodatkowo wymaganym dokumentem będzie karta pobytu.
Zgromadzone przez Ciebie pieniądze zostaną powiększone o należne Ci odsetki, pod koniec każdego miesiąca.
Mając Konta Oszczędnościowe w Banku Pocztowym, unikniesz zbędnych formalności – Bank w Twoim imieniu opłaci obowiązkowy 19% podatek od zysków z oszczędności.
Jeżeli zdecydujesz się skorzystać z kolejnych produktów Banku, mając już konto z dostępem do Pocztowy24, bezpośrednio po podpisaniu umowy na nowe produkty, zobaczysz je w swojej bankowości.
Aby otrzymać przelew z zagranicy, powinieneś podać nadawcy pełny numer Twojego rachunku, składający się z 26 cyfr, poprzedzony literami PL. Nadawca przelewu może również poprosić Cię o kod SWIFT Banku Pocztowego: POCZPLP4.
Jeżeli postanowiłeś zamknąć swoje konto, wyślij pisemne oświadczenie na adres Centrali Banku w Bydgoszczy (ul. Jagiellońska 17, 85-959 Bydgoszcz) podając w nim numer konta albo umowy oraz swoje dane z dowodu osobistego. Pamiętaj o złożeniu na oświadczeniu swojego podpisu, zgodnego z podpisem wcześniej złożonym w Banku. Możesz też wskazać przyczynę swojej decyzji. Konto zostanie zamknięte po 30 dniach od momentu otrzymania pisma przez Bank.
Pamiętaj, aby w składanej dyspozycji wskazać numer konta lub adres na który przekażemy pozostałe środki po zamknięciu Twojego rachunku.
Jeżeli w momencie zlecania płatności, na koncie nie było wystarczającej ilości pieniędzy, przelew nie zostanie zrealizowany. Po zasileniu konta należy ponownie wykonać przelew.
Jeżeli chcesz otworzyć rachunek bieżący lub pomocniczy w Banku Pocztowym należy obok wniosku o otwarcie rachunku dołączyć dokumenty rejestrowe firmy. W zależności od formy organizacyjno-prawnej zostaniesz poproszony o przedstawienie wymaganych dokumentów. Wykaz znajdziesz tutaj: otwórz
Konta firmowe
Aby otworzyć rachunek firmowy w naszym Banku, musisz prowadzić działalność gospodarczą, być wspólnikiem spółki cywilnej lub wykonywać wolny zawód. Konto Firmowe w Banku Pocztowym umożliwi Ci wygodne zarządzanie finansami Twojej firmy.
Osoby fizyczne oraz przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą oraz Spółki cywilne prosimy o przygotowanie następujących dokumentów:
- umowy o zawarciu spółki cywilnej - w przypadku spółek cywilnych
- aktualnego wydruku ze strony internetowej Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
- decyzji o nadaniu numeru identyfikacyjnego dla celów statystycznych REGON (jeśli jest nadany i brak informacji o numerze REGON na wydruku z CEIDG)
- decyzji o nadaniu numeru identyfikacji podatkowej NIP (jeśli brak informacji o numerze NIP na wydruku z CEIDG)
- informacji o numerze NIP, REGON, PKD (informacje powinny być zgodne z danymi na wydruku z CEIDG)
- informacji o posiadanych koncesjach zezwoleniach i licencjach (jeżeli podjęta działalność wymaga jej uzyskania)
Osoby fizyczne wykonujące wolne zawody:
- dokumenty wskazane dla osoby fizycznej oraz przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą i Spółki cywilne
Wymogi dotyczące wymienionych dokumentów:
Nie wymagamy regularnych wpłat na Twój rachunek – wpłacasz środki w dogodnym dla Ciebie momencie. Jeżeli skorzystałeś z kredytu w rachunku – częstotliwość wpłat będzie określała odrębna umowa. Jednak jeśli regularnie będziesz wpłacać na Konto Firmowe przynajmniej 2 000 zł miesięcznie, mając aktywowaną kartę Mastercard Biznes, prowadzenie rachunku firmowego wyniesie 0 zł.
- W prosty sposób możesz sam zaktualizować adres korespondencyjny w bankowości internetowej lub dzwoniąc na Infolinię (52 3499 499). Zmiany dokonasz również w dowolnej placówce Banku lub Poczty.
- Natomiast zmianę adresu siedziby firmy wykonasz w dowolnej placówce Banku lub Poczty.


