Korzyści Google Pay:

Z Google Pay wygodnie płacisz telefonem wszędzie tam, gdzie akceptowane są płatności zbliżeniowe - w sklepach, w internecie i niektórych aplikacjach, np. Allegro, Pyszne.pl, Jakdojade czy Rossmann.

Płacąc zbliżeniowo telefonem przez aplikację Google Pay:

  • Nie musisz nosić przy sobie kart płatniczych, ani gotówki.
  • Płacisz wszędzie tam, gdzie akceptowane są płatności zbliżeniowe.
  • Aplikacja Google Pay działa w tle w telefonie, dlatego nie musi być włączona, żeby dokonać płatności. Wystarczy wybudzić i zbliżyć telefon do terminala i zapłacone.
  • Przy płatności do 50 zł nie musisz podawać PIN-u do karty.
  • Google Pay działa jak cyfrowy portfel - możesz dodać kilka kart i płacić tą, którą wybierzesz.
  • Płatności z Google Pay są bezpieczne - prawdziwy numer Twojej karty nie jest udostępniany sprzedawcy.

Aby korzystać z Google Pay, należy:

  • Mieć urządzenie z systemem Android w wersji 5.0 lub nowszej oraz technologią NFC.
  • Mieć aktywną plastikową kartę debetową lub kredytową wydaną przez Bank.
  • Pobrać bezpłatną aplikację Google Pay.

Dodawanie karty do Google Pay:

 

1. Pobierz darmową aplikację Google Pay

 

 

Wejdź do sklepu Google Play na swoim urządzeniu Android.

Odszukaj darmowej aplikacji Google Pay.

Wciśnij "Zainstaluj".

2. Dodaj swoją kartę do aplikacji Google Pay

 

 

 

Dodaj swoją kartę do portfela mobilnego Google Pay w sekcji

"Płatności"- manualnie lub kierując kamerkę telefonu

na swoją plastikową kartę Banku Pocztowego.

 

3. Wpisz kod weryfikacyjny

 

 

 

Na nr telefonu, który podałeś do kontaktu w Banku

dostaniesz SMS z kodem uwierzytelniającym.

Wpisz go w odpowiednie pole na ekranie telefonu i zatwerdź.

Zobacz, jak prosto dodasz kartę do Google Pay

Bezpieczne płatności mobilne z Google Pay

 

  •  

    Płatności z Google Pay są bezpieczne - prawdziwy numer Twojej karty nigdy nie jest udostępniany sprzedawcy. Wykorzystywany jest numer konta wirtualnego – token.

  •  

    Po każdej płatności telefonem, w bankowości internetowej Banku Pocztowego, znajdziesz informacje o tej płatności: o kwocie, miejscu transakcji, jej statusie, nazwie i numerze transakcji.

  •  

    Jeśli zgubisz telefon lub zostanie skradziony, zastrzeż kartę dzwoniąc na dedykowany do tego numer na naszej infolinii: 52 34 99 494, czynny całą dobę.

  •  

    Zaginiony telefon możesz też zlokalizować, zablokować lub usunąć z niego dane, korzystając z usługi Znajdź moje urządzenie.

Spis treści

Pytania i odpowiedzi

Co to jest Google Pay?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Google Pay (G Pay) to aplikacja bądź funkcja w ustawieniach systemu Android umożliwiająca płacenie telefonem. Dzięki niej możesz dodać już istniejącą plastikową kartę do urządzenia mobilnego w cyfrowej formie. Po dodaniu karty możesz płacić telefonem dokładnie tak, jak zwykłą plastikową kartą Banku Pocztowego. Aplikacja Google Pay jest dostępna w sklepie Google Play

Jak rozpocząć korzystanie z Google Pay?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Pobierz aplikację mobilną Google Pay ze sklepu Google Play. Aby korzystać z Google Pay wymagane jest posiadanie konta Google i zaakceptacja warunków usługi. Następnie rejestrujesz się w aplikacji i dodajesz swoją kartę, postępując zgodnie ze wskazówkami wyświetlanymi na ekranie urządzenia.

     

    Z Google Pay możesz płacić telefonem z Androidem w wersji 5.0 (Lollipop) lub wyższej.Twoje urządzenie mobilne musi obsługiwać technologię NFC (bezprzewodową technologię umożliwiającą bezstykową transmisję danych na bliską odległość). Musisz też posiadać aktywną plastikową kartę Visa lub Mastercard wydaną przez Bank Pocztowy. Po zakończeniu procesu dodawania karty, telefon jest gotowy do płatności. Pamiętaj, aby mieć włączoną funkcję NFC i w sekcji „Dotknij i zapłać” ustawioną aplikację Google Pay jako domyślną.

     

Jakich płatności można dokonywać z Google Pay? Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Z Google Pay dokonasz płatności zbliżeniowych w sklepach stacjonarnych posiadających terminal płatniczy z czytnikiem zbliżeniowym oraz płatności w aplikacjach mobilnych sprzedawców, którzy takie płatności udostępniają np. Uber, Allegro, Airbnb, Pyszne.pl czy iTaxi.

Co zrobić w przypadku trudności w płaceniu kartą dodaną do płatności Google Pay?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Przede wszystkim sprawdź ustawienia NFC. Pamiętaj, że opcja NFC musi być włączona, a w ustawieniach usługi płatności „Dotknij i zapłać” aplikacja Google Pay musi być ustawiona jako domyślna do płatności. Sprawdź połączenie z internetem i włącz dane komórkowe. Następnie przed dokonaniem płatności pamiętaj o wybudzeniu telefonu. Jeżeli transakcja nie zostaje zrealizowana należy odblokować telefon i zbliżyć go ponownie do czytnika. Jeśli nadal masz trudności z placeniem Google Pay, zadzwoń na infolinię Banku: 801 100 500.

Jakie są wymagania sprzętowe do Google Pay? Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Dla poprawnego działania Google Pay potrzebne jest urządzenie mobilne, które obsługuje technologię NFC (bezprzewodowa technologia umożliwiająca bezstykową transmisję danych na bliską odległość) oraz posiada zainstalowany system operacyjny Android w wersji 5.0 lub nowszej. Sprawdź również, czy Usługi Google na Twoim telefonie są aktualne.

Jakie karty można dodać do Google Pay? Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Wszystkie zbliżeniowe karty plastikowe: debetowe i kredytowe Banku Pocztowego, z wyłączeniem naklejki.

Czy za pomocą Google Pay można wypłacać gotówkę z bankomatów? Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Tak pod warunkiem, że bankomat umożliwia takie wypłaty (ma czytnik zbliżeniowy). Każda wypłata jest potwierdzana PIN-em.

Ile kosztuje korzystanie z Google Pay? Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Bank nie pobiera żadnych dodatkowych opłat za płatności Google Pay. Opłaty za transakcje są pobierane zgodnie z Taryfą Opłat i Prowizji, analogicznie, jak dla karty plastikowej.

Czy można dodawać jedną kartę do kilku urządzeń mobilnych?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Tak, jest to możliwe. Można też dodawać wiele kart do jednego urządzenia mobilnego.

Jakie są limity na transakcje za pomocą Google Pay? Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Limity są identyczne z tymi ustawionymi na Twojej plastikowej karcie Banku Pocztowego. Można je w każdej chwili sprawdzić logując się do bankowości Pocztowy24.

Czy mogę płacić Google Pay za granicą? Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Tak. Wygląda to tak samo jak w Polsce. Wystarczy, że wybudzisz telefon i zbliżysz go do terminala płatniczego. Niekiedy możesz zostać poproszony o potwierdzenie transakcji numerem PIN do karty lub podpisem. W przypadku niektórych transakcji może zdarzyć się konieczność odblokowania ekranu telefonu.

Jak płacić z wykorzystaniem aplikacji mobilnej sprzedawcy?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Podczas płatności w aplikacji wystarczy wybrać opcję płatności przez Google Pay, bez rejestracji danych Twojej karty w aplikacji tego sprzedawcy. Możesz zostać poproszony o potwierdzenie swojej tożsamości metodą, której używasz do blokady ekranu swojego telefonu (kod PIN albo znak czy odcisk palca).

Czy do korzystania z Google Pay konieczne jest połączenie z internetem?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Połączenie z internetem jest niezbędne w procesie dodawania karty do Google Pay. Podczas płacenia nie jest ono wymagane. Raz na jakiś czas Google Pay wymusi aktywne połączenie z internetem przed dokonaniem płatności.

Czy do karty dodanej do Google Pay PIN jest taki sam, jak do karty plastikowej? Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Płatności Google Pay powyżej 50 zł zatwierdzasz PIN-em karty plastikowej Banku Pocztowego.

Czy transakcje zrobione Google Pay są widoczne w historii transakcji? Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Wszystkie historyczne transakcje będą widoczne w bankowości internetowej Pocztowy24 (najpierw jako zablokowane, a po rozliczeniu jako rozliczone). W aplikacji Google Pay zobaczysz 10 ostatnich transakcji, które zrobiłeś używając Google Pay.

Czy zamykając kartę plastikowej zamykam też kartę dodaną do Google Pay?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Tak, zamknięcie karty plastikowej, przełoży się na usunięta karty dodanej do płatności Google Pay na wszystkich urządzeniach mobilnych. Nie będziesz mógł nią dokonywać płatności Google Pay.

Co to jest token?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • To wirtualny odpowiednik Twojej karty plastikowej. Powstaje po dodaniu karty do Google Pay. Ma zupełnie inny numer niż Twoja karta plastikowa. Dlatego po usunięciu karty z Google Pay plastikowa karta wciąż będzie działać.

Co to jest karta domyślna?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Karta domyślna to jedna z Twoich kart w cyfrowym portfelu, którą Ty wskazałeś lub aplikacja wybrała automatycznie. Tą kartą będziesz płacić bez odblokowania telefonu.

Jak dokonać płatności inną kartą niż domyślna?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Aby zapłacić inną kartą niż tą domyślnie ustawioną, uruchom aplikację Google Pay i wybierz kartę, którą chcesz zapłacić (kliknij na logo – wejdź w szczegóły karty), a następnie zbliż telefon do terminala.

Co się stanie z moją kartą dodaną do Google Pay w przypadku wznowienia karty plastikowej?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Automatycznie powiążemy nowe dane karty z istniejącą kartą w Google Pay. Wyjątkiem są karty Mastercard wydane przed 24.03.2018 roku, które wznawiają się z nowym numerem karty. Wówczas taka wznowiona karta będzie wymagała rejestracji.

Co zrobić jeśli zgubię telefon? Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Jeśli zgubiłeś telefon lub ktoś Ci go ukradł, zastrzeż kartę dzwoniąc na dedykowany do tego numer na naszej infolinii: 52 34 99 494, czynny całą dobę.

    Zaginiony telefon możesz też zlokalizować i zablokować korzystając z usługi Znajdź moje urządzenie. Google Pay nie przechowuje danych Twojej karty na telefonie, dlatego osoba, która znajdzie Twój telefon, nie będzie miała do nich dostępu, nawet jeśli telefon będzie odblokowany.

Czy aktualizując lub zmieniając urządzenia nadal będę mógł korzystać z Google Pay?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Jeśli zaktualizujesz oprogramowania na obecnym telefonie, nie wpłynie to na działanie Google Pay.

pokaż więcej
zwiń
 

Przydatne dokumenty

  •  

    Regulamin korzystania z kart w ramach portfeli cyfrowych(pdf.)