Korzystaj z nowej bankowości Pocztowy24

Otwórz konto

Bank Pocztowy - witamy w naszym nowym serwisie

Decyzja nr DOZIK-6/2021

W świetle decyzji zobowiązującej wydanej przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z dnia 16 września 2021 r. o numerze DOZIK-6/2021, Bank Pocztowy S. A. z siedzibą w Bydgoszczy (dalej „Bank”) informuje, że konsumenci, którzy zawarli z Bankiem następujące umowy o kredyt konsumencki: kredyt gotówkowy „Pożyczka na Poczcie”, kredyt gotówkowy „Kredyt Raz Dwa” oraz kredyt gotówkowy „Kredyt Pocztowy” od dnia 18 grudnia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2019 r. i dokonali przedterminowej całkowitej lub częściowej spłaty ww. kredytu konsumenckiego, mają możliwość otrzymania od Banku proporcjonalnego zwrotu kosztów, które kredytobiorca był zobowiązany ponieść w związku z zawartą umową o kredyt konsumencki, stanowiących „całkowity koszt kredytu” (w rozumieniu art. 5 pkt 6 ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o kredycie konsumenckim). Kwota zwrotu jest proporcjonalna do okresu, o który skrócono czas obowiązywania przedmiotowej umowy o kredyt konsumencki. Dokonanie wyliczenia ww. kwoty zwrotu nastąpi przy zastosowaniu tzw. „metody liniowej”.

 

W celu otrzymania ww. zwrotu kosztów (dalej „Zwrot Kosztów”) konsumenci, którzy do tej pory nie otrzymali Zwrotu Kosztów powinni złożyć wniosek do Banku w jeden z następujących sposobów:

 

1. w formie pisemnej korespondencyjnie na adres Banku: Bank Pocztowy Spółka Akcyjna, Departament Analiz i Reklamacji, ul. Jagiellońska 17, 85-959 Bydgoszcz,

2. pocztą elektroniczną na adres e-mail Banku: informacja@pocztowy.pl,

3. osobiście w placówce Banku (tj. z wyłączeniem placówek pocztowych).

 

Wniosek powinien zawierać co najmniej następujące informacje: Imię i Nazwisko konsumenta, wskazanie umowy, której dotyczyć ma Zwrot Kosztów, oraz numer rachunku bankowego, na który ma nastąpić zwrot kosztów.

 

Bank dokona zwrotu kosztów na rzecz Konsumenta, który do tej pory nie otrzymał Zwrotu Kosztów, w szczególności w wyniku realizacji przez Bank zobowiązania określonego w decyzji Prezesa Urzędu z dnia 30 grudnia 2019 r. o nr DOZIK-14/2019.

 

Treść decyzji zobowiązującej wydanej przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów jest dostępna pod adresem: www.uokik.gov.pl.

 

Polecane produkty

Kredyt na raz
szybko wzięty

kredyt na oświadczenie

 

Kredyt do 4 500 zł na oświadczenie
z prowizją 0% za udzielenie kredytu i
RRSO 7,43% dla przykładu reprezentatywnego

Sprawdź ofertę

Na szczęście
masz BLIKA

BLIKOMANIA


Korzystasz z BLIKA? Weź udział w BLIKOMANII.  Zarejestruj się w loterii i płać regularnie BLIKIEM. Codziennie możesz wygrać 100 zł lub raz w miesiącu 100 000 zł. Daj szansę szczęściu!

Więcej o BLIKUna temat: Na szczęście
masz BLIKA

Lekki kredyt konsolidacyjny

kredyt konsolidacyjny

 

Połącz swoje kredyty z innych banków i płać mniej. Prowizja tylko 5% od udzielonego kredytu. RRSO 8,73% dla przykładu reprezentatywnego.

Więcej o kredyciena temat: Lekki kredyt konsolidacyjny

Najpopularniejsze pytania i odpowiedzi

Zablokowałem swoją bankowość internetową - co mam zrobić?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Jeśli posiadasz NIK i hasło do bankowości telefonicznej zadzwoń na Infolinię Banku Pocztowego pod numer 523 499 499, jeśli jesteś Klientem Banku, zawsze wybierz „1 ”:

     

    1. Samodzielnie odblokuj hasło w systemie automatycznym IVR. Wystarczy, że wybierzesz cyfrę „1 ” z Menu Głównego i potwierdzisz swoją tożsamość w IVR poprzez podanie 8-cyfrowego Numeru Klienta i hasła do bankowości telefonicznej. Jeśli dane będą poprawne, zostaniesz skierowany do Menu dla Klienta Zidentyfikowanego. Wybierz opcję „1” Odblokowanie lub zmiana hasła do bankowości internetowej i telefonicznej – dzięki której odblokujesz, zablokujesz lub nadasz hasło do bankowości internetowej lub

     

    2. Poproś o pomoc Konsultanta. Wystarczy, że wybierzesz cyfrę „1 ” z Menu Głównego i potwierdzisz swoją tożsamość w IVR poprzez podanie 8-cyfrowego Numeru Identyfikacyjnego Klienta (NIK) i hasła do bankowości telefonicznej. Jeśli chcesz połączyć się z Konsultantem, wybierz ”0”.

     

    Jeśli nie posiadasz NIK lub hasła do bankowości telefonicznej:

    1. Możesz udać się do Placówki Banku lub Placówki Poczty Polskiej z dowodem osobistym, Pracownik odblokuje Twoją bankowość internetową. Poproś przy okazji o wydanie hasła do bankowości telefonicznej i zmień je na własne w ciągu godziny – może przydać się w przyszłości.

    2. Możesz zadzwonić na Infolinię i połączyć się z Konsultantemprzez wybór cyfry "1" a następnie „2 ” z Menu Głównego. Konsultant przekaże Ci NIK, wyśle też hasło do bankowości telefonicznej, a następnie przekieruje Cię do IVR, w którym należy wykonać dwa działania:

    • zmienić hasło z SMSa na własne,
    • samodzielnie odblokować bankowość internetową lub połączyć się z Konsultantem.
Po co mi NIK i hasło do bankowości telefonicznej?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Udając się do Placówki Banku lub Poczty, w celu np. wypłaty środków z rachunku lub wykonania przelewu okazujesz dokument tożsamości, w oparciu o który pracownik weryfikuje Twoją tożsamość. W przypadku kontaktu z Konsultantem infolinii do potwierdzenia Twojej tożsamości służy NIK (8-cyfrowy Numer Identyfikacyjny Klienta) i hasło do bankowości telefonicznej.

    Jeśli w systemie IVR, podasz dane do weryfikacji tożsamości, czyli NIK i hasło do bankowości telefonicznej, nie będziesz osobą anonimową:

    1. Będziesz mógł samodzielnie (wybór opcji „1 ”), w menu Odblokowanie lub zmiana hasła do bankowości internetowej i telefonicznej zmienić, odblokować, zablokować lub nadać hasło do bankowości internetowej, a w opcji OBSŁUGA RACHUNKÓW, wykonać przelew na kontrahenta zdefiniowanego lub sprawdzić saldo rachunku

    2. Konsultant (wybór opcji "0” – połączenie z Konsultantem) będzie mógł wykonać dyspozycję na rachunku, gdyż w ten sposób otrzyma dostęp do Twojego konta. Możesz teraz, w trakcie rozmowy, zlecić wykonanie np. przelewu, sprawdzenie salda lub odblokowanie bankowości internetowej.

     

    W sytuacji, gdy nie dokonasz weryfikacji tożsamości, Konsultant może jedynie odpowiedzieć na Twoje pytania, ale nie przekaże Ci informacji o sytuacji na rachunku, ponieważ nie będzie miał dostępu do Twojego konta.

Co mam zrobić jeśli nie posiadam NIK lub hasła do bankowości telefonicznej?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Jeśli nie posiadasz lub zapomniałeś tych danych, masz możliwość uzyskania ich na kilka sposobów:

    1. Jeśli korzystasz z bankowości elektronicznej – oznacza to, że posiadasz NIK (logujesz się nim do aplikacji Banku na stronie www), hasło do bankowości telefonicznej możesz zamówić samodzielnie w zakładce „Ustawienia”, następnie w sekcji „Zamów hasło do bankowości telefonicznej”. Otrzymane hasło możesz zmienić samodzielnie. Zadzwoń do Banku, samodzielnie dokonaj zmiany w systemie IVR i postępuj zgodnie z poleceniami lektora.

    2. Udaj się do Placówki Banku lub Poczty Polskiej – pracownik udostępni Ci te dane. Zabierz ze sobą dowód osobisty. – pracownik udostępni Ci te dane. Zabierz ze sobą dowód osobisty.

    3. Zadzwoń na Infolinię - Konsultant przekaże Ci numer NIK oraz wyśle hasło SMSem bądź zleci wysyłkę listem. Otrzymane hasło trzeba będzie zmienić na własne. Od chwili, gdy to zrobisz – możesz dzwonić do Banku i zrealizować większość swoich dyspozycji.

Jakich dokumentów potrzebuję, by otworzyć konto osobiste w Banku Pocztowym?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • By założyć u nas konto osobiste wystarczy Ci dowód osobisty. Jeśli nie masz polskiego obywatelstwa, poprosimy Cię o okazanie paszportu zagranicznego. Jeśli na stałe mieszkasz poza Unią Europejską, wymaganym dokumentem będzie karta pobytu.

Czy mogę otworzyć konto wspólnie z inną osobą?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Tak, możesz być jedynym właścicielem konta lub założyć je razem z drugą pełnoletnią osobą. Współposiadaczem konta może być także osoba, która ukończyła 13 lat, jeżeli zakłada konto ze swoim przedstawicielem ustawowym, którym zwykle jest rodzic. Współposiadacz konta powinien pochodzić z tego samego kraju. W każdym momencie możesz też ustanowić Pełnomocnika do dysponowania środkami zgromadzonymi na koncie.

Co to jest numer IBAN i kod SWIFT? Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Aby otrzymać przelew z zagranicy, powinieneś podać nadawcy pełny numer Twojego rachunku - numer IBAN - składający się z 26 cyfr Twojego rachunku bankowego, poprzedzony literami PL. Nadawca przelewu może również poprosić Cię o kod SWIFT Banku Pocztowego. Jest on następujący: POCZPLP4.

Jaką kwotę kredytu gotówkowego mogę otrzymać w Banku Pocztowym?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Decydując się na kredyt gotówkowy w naszym Banku, w zależności od posiadanej zdolności kredytowej, możesz otrzymać kwotę z przedziału od 300 zł do 200 000 zł.

W jakich godzinach Bank Pocztowy realizuje płatności?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć 
  • Sesje przychodzące realizujemy po godz. 11.00, po godz. 15.00 oraz po godz. 17.30, natomiast sesje wychodzące realizowane są do godz. 8.00, do godz. 12.00 oraz do godz. 14.30.

pokaż więcej
zwiń