1,1 mln Klientów
Informacje o Banku
Jesteśmy polskim bankiem detalicznym. Naszą misją jest zapewnianie Klientom prostych, bezpiecznych usług finansowych w dobrej cenie. Dzięki strategicznemu partnerstwu z Pocztą Polską S.A. (posiada 75% minus 10 akcji Banku), dajemy swoim Klientom dostęp do usług finansowych za pośrednictwem jednej z najszerszych sieci placówek w Polsce liczącej ok. 4,7 tys. placówek sieć Poczty Polskiej i Banku.
Drugim akcjonariuszem Banku jest PKO BP S.A. (posiada 25% plus 10 akcji Banku). Specjalizujemy się w najprostszych produktach bankowych oferowanych w polskich złotych dla Klientów detalicznych (w tym osób fizycznych prowadzących własną działalność gospodarczą), a także Klientów instytucjonalnych. Prowadzimy również działalność w segmencie rozliczeniowym i skarbowym.


około
4,7 tys. Placówek

Strategia Banku
W czerwcu 2017 r. Rada Nadzorcza Banku Pocztowego zaakceptowała Strategię rozwoju Banku na lata 2017-2021 definiującą miejsce Banku w polskim systemie finansowym. Bank Pocztowy w oparciu o strategiczne partnerstwo z Pocztą Polską chce dokonać transformacji, stając się liderem bankowości detalicznej w Polsce regionalnej, w szczególności w mniejszych miejscowościach, bankiem chętnie wybieranym przez rodziny i mikrofirmy oraz uczestników rynku e-commerce, liczącym się partnerem inicjatyw rządowych i społecznych oraz integratorem, i głównym dostawcą usług finansowych w Grupie Poczty Polskiej.
W 2018 r. pojawiły się w otoczeniu Banku czynniki, w wyniku których podjęto decyzję o wprowadzeniu aktualizacji do Strategii i Strategicznego Planu Finansowego wydłużając horyzont strategii do 2022 r., pozostawiając jednocześnie główne założenia strategiczne bez zmian. Jednym z czynników była zmiana warunków rynkowych, w szczególności w zakresie wydłużenia oczekiwanego horyzontu stałych stóp procentowych, obniżenia oprocentowania rezerwy obowiązkowej czy też szczegółowych rozstrzygnięć dotyczących wdrożenia MSSF9. Kolejny czynnik to nowa Strategia Grupy Poczty Polskiej na lata 2018-2022, która spowodowała konieczność wydłużenia horyzontu planistycznego do 2022 r. oraz podniosła rangę usług finansowych, które stały się elementem jednej z trzech osi wzrostu strategicznego Poczty Polskiej.
Co nas wyróżnia:
-
sieć placówek dających możliwie najszerszy w Polsce dostęp do produktów i usług finansowych,
-
prosta oferta produktowa zaspokajająca podstawowe potrzeby finansowe Klientów
-
zaawansowana integracja z Pocztą Polską polegająca na wykorzystaniu potencjału Poczty oraz rozwoju oferty produktowej we współpracy z podmiotami całej Grupy Kapitałowej Poczty Polskiej,
-
proste i tanie procesy sprzedaży i obsługi Klientów funkcjonujące w sieci placówek Poczty Polskiej,
-
prosta komunikacja marketingowa w miejscach sprzedaży i obsługi Klientów w placówkach Poczty Polskiej,
-
kultura korporacyjna skoncentrowana na realizacji ambitnych celów.
Misja i wizja
Bank Pocztowy razem z Pocztą Polską mają wszelkie atuty, by stworzyć silną grupę kapitałową w obszarze usług finansowych w Polsce. Dzięki największej dostępności, zwłaszcza w mniejszych miejscowościach i na wsi, gdzie na porównywalną skalę nie docierają inne sieci usługowe, Grupa Poczty Polskiej obejmuje swym zasięgiem ponad 20 mln Klientów mieszkających poza dużymi miastami.
Misja Banku
„Dbamy o finanse Klientów w bezpiecznym, pocztowym Banku, który pomaga realizować marzenia wielu pokoleń”.
ZAWSZE BLISKO, TAK JAK TEGO POTRZEBUJESZ
Tak swoją rolę postrzega Bank Pocztowy definiując swoją misję.
Wizja Banku
„Wzmocnimy polski system finansowy tworząc silną bankowość pocztową, opartą o największą sieć usługową w kraju, łączącą tradycyjną ofertę z nowoczesnymi usługami cyfrowymi, wykorzystującą efekt synergii Grupy Kapitałowej Poczty Polskiej”.
BLISKA, PRZYJAZNA I BEZPIECZNA BANKOWOŚĆ.
Wizja Banku podkreśla kluczowe założenia Strategii – właściwie wykorzystaną synergię Grupy Poczty Polskiej.
Zgodnie z nową strategią, w 2021 r. Bank Pocztowy będzie bardziej pocztowy, bardziej biznesowy, bardziej cyfrowy.
Bardziej Pocztowy
Strategiczne Partnerstwo z Pocztą Polską stanowi podstawę i warunek powodzenia Strategii Banku Pocztowego. Dlatego założenia strategiczne zakładają wspólne produkty i programy lojalnościowe, procesy sprzedażowe, akcje marketingowe, wykorzystanie i zarządzanie siecią, projekty e-commerce, inicjatywy społeczne oraz zaangażowanie w programy rządowe.
Bardziej Biznesowy
Jednym z założeń nowej Strategii jest ciągłe poszukiwanie dodatkowych źródeł wartości dla Banku, Klienta i Właściciela. Pomimo, iż Klient masowy będzie dla Banku Pocztowego nadal głównym segmentem, Bank zakłada m.in. wzrost udziału w rynku mieszkalnictwa oraz aktywny rozwój linii mikrofirm i MSP, w szczególności tych które są naturalnymi partnerami współpracującymi od lat z Pocztą Polską.
Bardziej Cyfrowy
Ważnym elementem Strategii jest uzupełnienie prostej, taniej i najbliższej Klientom oferty tradycyjnej o szybką, bezpieczną i nowoczesną bankowość cyfrową – EnveloBank.
EnveloBank jest nową, cyfrową marką Banku Pocztowego, którą wyróżnia w 100% polski kapitał oraz najnowsze rozwiązania technologiczne.
To oferta dla oób, które cenią wygodę i szybki dostęp do bankowości przez swój smartfon, z intuicyjnym serwisem bankowości internetowej oraz aplikacją mobilną.
Bank Pocztowy chce także być aktywnym Partnerem w zakresie e-administracji, uczestniczyć w programach rządowych i społecznych na szczeblu lokalnym i centralnym (m.in. ePUAP, Program 500+, cyfryzacja w obszarze podatków).
Władze Banku
Zarząd
-
Jakub Słupiński
Wiceprezes Zarządu,
p.o. Prezesa Zarządu Banku Pocztowego -
-
-
Rada nadzorcza
Nagrody i wyróżnienia
Możemy się pochwalić licznymi nagrodami i wyróżnieniami otrzymywanymi w kolejnych latach. To potwierdzenie wysokiej jakości oferowanych przez nas produktów i usług, ale także dowód uznania dla odpowiedzialnego zarządzania i rozwoju Banku Pocztowego.
-
1. miejsce w rankingu eBroker.pl dla kredytu gotówkowego "Kredyt Niechwilówka" - luty 2020
-
1. miejsce w corocznym rankingu satysfakcji Klientów, przeprowadzonym przez ARC Rynek i Opinia, przy patronacie medialnym gazety Parkiet.
-
5. miejsce we wrześniowym rankingu eBroker.pl dla Kredytu w Porządku (kredytu gotówkowego)
-
3. miejsce w rankingu "Złoty Bankier", kategoria: Kredyt Hipoteczny
-
II miejsce w rankingu Polskiego Radia „Lubię bo polskie 2018”, w kategorii "Najlepsza polska usługa 2018"
-
„The Best Annual Report 2017” II miejsce w kategorii „Banki i instytucje finansowe”
-
Najlepszy Bank 2018 w kategorii „Mały i Średni Bank Komercyjny”.
-
Mobile Trends Awards 2018r.
-
Najładniejsza polska karta 2017r.
-
Instytucja Finansowa Przyjazna Mediacji - 2017r. - wyróżnienie przyznawane przez Komisję Nadzoru Finansowego
-
Bank Pocztowy doceniony w Rankingu Satysfakcji Klientów Detalicznych - ARC Rynek i Opini 2017r. - 3 miejsce w rankingu opłat i prowizji.
-
Bank Pocztowy doceniony w Rankingu Satysfakcji Klientów Detalicznych - ARC Rynek i Opini 2017r:1 miejsce w rankingu opłat i prowizji, 2 miejsce w rankingu satysfakcji klientów detalicznych banków, 3 miejsce w rankingu lojalności oraz uzyskał zaszczytny tytuł „Bank doceniany przez klientów”.
-
The Best Annual Report 2016r.: 3 miejsce dla Raportu Rocznego Banku Pocztowego
-
Portfel Wprost 2016 r. - kredyt gotówkowy Banku Pocztowego najlepszy na rynku
-
The Best Annual Report 2015: 1 miejsce dla Raportu Rocznego Banku Pocztowego
-
Gala Liderów Świata Bankowości 2015 - Najlepszy Bank Mały i Średni
-
KOD Sukcesu
-
50 największych banków w Polsce miesięcznika Bank – I miejsce wśród banków oferujących kredyty detaliczne
Odpowiedzialność społeczna
Przykładamy szczególną wagę do kwestii edukacji, uznając ją za kluczowy czynnik rozwoju we współczesnym świecie. Dlatego od lat angażujemy się w różnego rodzaju inicjatywy, mające na celu wyrównywanie szans w dostępie Polaków do edukacji, także finansowej.

Historia Banku
Ugruntowane wieloletnią historią strategiczne partnerstwo z Pocztą Polską, sprawia,
że jesteśmy bezpiecznym i godnym zaufania polskim Bankiem

Dokumenty i informacje
-
Rejestr Banku Pocztowego S.A. (.pdf)
-
Statut Banku Pocztowego S.A.(.pdf)
-
Zasady polityki ujawnień informacji(.www)
-
System Dokumenty Zastrzeżone(.www)
-
Dyrektywa MiFID - informacje ogólne(.www)
-
Dyrektywa MiFID (.pdf)
-
Bankowy Fundusz Gwarancyjny(.pdf)
-
Informacja dla Klientów Banku Pocztowego S.A.(.www)
-
Wyniki Finansowe Banku Pocztowego S.A.(.www)
-
Obligacje Banku Pocztowego S.A. (.www)
-
Polityka Informacyjna(.www)
-
FATCA (.www)
-
Oświadczenie CRS(.www)
-
RODO(.pdf)
-
Opis Systemu Kontroli Wewnętrznej (.pdf)
-
Polityka Banku Pocztowego dot. poszanowania praw człowieka(.pdf)